Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO v40 - schemat sterownika centralnego zamka fabrycznego

pawelec01 01 Mar 2014 23:13 9441 8
  • #1
    pawelec01
    Level 9  
    Witam chodzi mi o sterowanie centralnego zamka mam na pilota lecz pilot mi się rozsypał i kupiłem k-1903( sterownik z pilotami ) jak dla mnie wystarczający do otwierania i zamykania może mieć domykanie szyb i odcięcie zapłonu. Szukałem swojej starej centralki i znalazłem za popielniczką niestety nie ma napisane na niej keyless entry jak by był zamiennikiem. Szukałem w goglach i odpinając wiązki centralka nie działa. Niestety sporo jest przewodów czego się nie spodziewałem czy ma ktoś może kolorystykę wiązki na schemacie aby móc podpiąć nową centralkę. Co dziwnego nie mam w swojej centralce anteny zewnętrznej aby sygnał z pilota łączył się z autem tak jak w nowym sterowniku z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam. Potrzebne do volvo v40 00r Diesel 102km.

    Małe pytanie czy będzie działał mi przycisk centralnego w aucie zamontowany seryjnie czy będę musiał go wyeliminować dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

    1. zdjęcie modułu i potrzebny schemat do niego
    2. -II-
    3. Nowa zakupiona centralka. k-1903.
  • #2
    spocona_pacha
    Level 21  
    Moduł pod kierownicą.
    Jeśli działa centralka to puśc przez nią jeśli nie to obejdź ją wypinając ją.
    Pozbędziesz się płynnego gaszenia wew, oświetlenia.
  • #3
    krissdom
    Level 12  
    Witam
    Sterowanie otwieraniem i zamykaniem z uniwersalnego sterownika zamka podłączmy do pinów 16 i 18 tego większego złącza w oryginalnej centralce VOLVO.
    Według schematów autodaty dla rocznika 2000 pin 16 odpowiada zamykaniu a pin 18 otwieraniu zamków.
    Sterowanie za pomocą masy.
  • #4
    pawelec01
    Level 9  
    czyli rozumiem że, nowy sterownik centralki wpinam się pod pin 16 i 18 (fabrycznego sterownika) nie wypinając innych przewodów ?. Czy mogę wpiąć się w plus od fabrycznej centralki i czy obie nie będą kolidowały ze sobą. Jak bym mógł poprosić o schemat fabrycznej centralki z volvo był bym wdzięczny.
  • Helpful post
    #5
    krissdom
    Level 12  
    Dokupiony sterownik zapewne będzie jeszcze potrzebował +12V i masy.
    Pod piny 16 i 18 podłączamy sygnały zamknięcia i otwarcia auta.
    +12V można wziąć z czerwonego przewodu pinu 1 mniejszej wtyczki.
    Masę z czarnego przewodu pinu 1 większej wtyczki.
  • #6
    pawelec01
    Level 9  
    Sorka Panowie, że zawracam głowę możecie mi powiedzieć pin 16 i 18 w którym miejscu się znajduje bo nie miałem z tym styczności a wydawało mi się, że będzie bardziej logiczne i lepiej oznaczone :idea: hehe.
    Chciałem także zrobić sterowanie (+,-) ale mam problem co z tym żółtym przewodem
    który jest na schemacie przekaźnika czy to jest bezpiecznik +? bo pomarańczowy i pomarańczowo czarny jest na masę.
  • Helpful post
    #7
    krissdom
    Level 12  
    Podłącz według schematu "sterowanie masą", pomarańczowe przewody odcinasz, żółte do masy a białe do centralki.
    Pisałem wcześniej, że centralka Volvo sterowana jest masą.

    Na kostce powinna być numeracja kabli lub w gnieździe.
    16- przewód różowo-czarny
    18- brązowy
  • #8
    pawelec01
    Level 9  
    Wielkie dzięki jesteście niezastąpieni xD jutro biorę się za robotę i dam znać jak poszło POZDRAWIAM.
  • #9
    mariusz1606
    Level 8  
    Siema siema ;-) trochę odgrzeje kotleta hehe mam pytanko. Gdzie szukać kierunków i podnoszenia szyb w V40? Podpiąłem uniwersalną centralkę z pilotami i chciałem dołożyć właśnie te dwie opcje. Mogę liczyć na pomoc? ;-)