Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 1.6 16V 2005r. - Gdzie znajduję się czujnik położenia wałka rozrządu

02 Mar 2014 11:42 10305 10
  • Level 32  
    Witam
    Citroen C4 1.6 16V 2005r. sterownik Bosch ME7.4.9
    Gdzie w tym aucie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu.
  • Helpful post
    Level 43  
    saly wrote:
    Gdzie

    Nigdzie.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 32  
    Nie mam błędu czujnika wałka, tylko auto nie pali i przy próbie rozruchu zachowuje się jakby podawało iskrę w złym suwie tłoka. Odbija silnikiem aż rozrusznika staje dęba.
    Sprawdziłem rozrząd, błędów zero, iskra i wtrysk jest, a odpalić nie chce. Tak mi się wydaje że nie ma tam czujnika wałka bo go nie znalazłem nigdzie.
  • Level 39  
    saly wrote:
    czujnik położenia wałka rozrządu.

    Chyba miałeś na myśli wał główny silnika , bo na nim zazwyczaj jest czujnik ? :D
  • Level 32  
    Skoro to 16V to szukałem czujnika wałka, wału jest na dole.
    Nie znam tego silnika, teraz wiem że silnik ma tylko jeden czujnik, dzięki.
  • Level 32  
    1. Czy ktoś wie może jak powinna być rezystancja mierząc między 3 a 4 pinem cewkomodułu zapłonowego w tym aucie.
    2. Czy przy uszkodzeniu detekcji położenia wałka rozrządu systemu DEPHIA ten silnik odpali.
  • Helpful post
    Level 26  
    Citroen C4 1.6 16V 2005r. - Gdzie znajduję się czujnik położenia wałka rozrządu

    Wychodzi, że ma być zwarcie
  • Level 32  
    Zwarcia miedzy 3 a 4 to tam nie ma na pewno bo cały ten system Dephia nie miał by sensu. Na schematach zastępczych jest tam dioda.
    Mój pomiar miedzy 3 a 4 pinem wykazuje 250kom.

    Interesuje mnie czy przy uszkodzonej detekcji fazy w cewkomodule auto pali.
  • Level 26  
    Citroen C4 1.6 16V 2005r. - Gdzie znajduję się czujnik położenia wałka rozrządu
    Ten rysunek chyba lepszy będzie...

    W jaki sposób ten moduł wykrywa pierwszy cylinder? Nie znam logiki tego systemu, ale
    skoro jest iskra i praca wtryskiwaczy,
    tzn. że sterownik chciałby żeby silnik odpalił
    - brak fazy w tym wypadku go nie blokuje - ale to znowu spowodowało by chyba błędy czujnika wału, albo tego "pseudo-czujnika wałka" (albo brak synchro)
    Chyba, że sterownik nie wie, że nie "jest w fazie"...
  • Level 32  
    Blicek wrote:

    skoro jest iskra i praca wtryskiwaczy,
    tzn. że sterownik chciałby żeby silnik odpalił
    - brak fazy w tym wypadku go nie blokuje


    Nie do końca jest tak jak piszesz.
    W pełnej sekwencji sprawa synchro jest ważna, niektóre rozwiązania sterowników posiadają tryb awaryjny, wykrywają prawidłowy suw po kilku obrotach i uruchamiają silnik w trybie awaryjnym np. SIMTEC. Jeśli Bosch z tego silnika nie ma takiej opcji nie zapali.

    Dzięki za odpowiedzi nie pozostaje nic innego jak podstawienie cewkomodułu.

    Wymiana cewkomodułu rozwiązała sprawę.