Witam, jestem zupelnie zielony jezeli chodzi o kasy fiskalne, dostalem ostatnio od znajomego elzab alfa extra, chcialem ja przeprogramowac (wyczyscic stare dane i powprowadzac wlasne), moze mi ktos wyjasnic jak to sie robi? Mam kabel do podlaczenia do komputera, ale nie wiem jakie oprogramowanie jest potrzebne...Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Ale to nie jest tak kolorowo jak myslisz. Jesli jest to kasa ufiskalniona nie mam molziwosci wyczyszczenia pamieci fiskalnej i nie ma mozaliwosci zmiany wprowadzonego numeru NIP do kasy. Reszte bazy danych mozna wyczyscic i zmienic Stawki podatkowe liste twarowa itd itd. Wiec jesli jest kasa fiskalna i chcesz jej uzywac no to musisz wymienic moduł fiskalny by moc prawnie ja uzytkowac.
A czy można ją przerejestrować na innego właściciela, czy wymaga to wymiany modułu,
to już trzeba się skontaktować z serwisem; nawet bez wymiany modułu przerejestrowanie
sporo kosztuje, i musi być wykonywane przez pracownika upoważnionego przez urząd
skarbowy. Niemniej jednak moduł fiskalny plus rejestracja to chyba tylko jakieś 30% ceny kasy.
Witam
Z tego co się orientuję to wymiana modułu fiskalnego jest to ok. 40 % wartości kasy. Biorąc pod uwagę, że kupując nową kasę można odliczyć 50 % jej wartości, to przefiskalizowanie kasy używanej mija się z celem.
Lepiej wykorzystać ją, jako dawcę części.
-usystematyzuję
1. kasa po użytkowaniu powinna zostać odczytana i wyrejestrowana ( jeśli kolega tego nie zrobił to ma problem)
2. dane właściciela można skorygować ale numer NIP jest zapisany w pamięci EPROM
3. jeśli chciałbyś jej używać jako inny właścicel to trzeba wymienić moduł i zafiskalizować urządzenie a potem zgłosić w urzędzie skarobwym
4. jeśli kasie skończyła się homologacja to jej nie zgłosisz do urzędu
Wartość takiej kasy jest taka ile jest w stanie zapłacić potencjalny nabywaca.
W praktyce nikt nie bawi się w wymianę niepewnych części bo łatwiej jest kupić nową / pewną część i zafakturować klienta.