Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kasa fiskalna elzab alfa extra, jak programować?

saint34 05 Apr 2005 11:08 9456 16
  • #1
    saint34
    Level 11  
    Witam, jestem zupelnie zielony jezeli chodzi o kasy fiskalne, dostalem ostatnio od znajomego elzab alfa extra, chcialem ja przeprogramowac (wyczyscic stare dane i powprowadzac wlasne), moze mi ktos wyjasnic jak to sie robi? Mam kabel do podlaczenia do komputera, ale nie wiem jakie oprogramowanie jest potrzebne...Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    saint34
    Level 11  
    Witam, bylbym wdzieczny jakby ktos mi pomogl to znalezc, nigdzie tego nie ma.

    Poza tym mam pytanie ile moze byc taka warta (oczywiscie uzywana), za ile ja mniej wiecej moge sprzedac.
    Pozdrawiam
  • #4
    Krisek
    Level 17  
    z tego co wiem nie mozna uzywac kas fiskalnych wtornie ;)
  • #5
    MORT
    Level 24  
    Ale to nie jest tak kolorowo jak myslisz. Jesli jest to kasa ufiskalniona nie mam molziwosci wyczyszczenia pamieci fiskalnej i nie ma mozaliwosci zmiany wprowadzonego numeru NIP do kasy. Reszte bazy danych mozna wyczyscic i zmienic Stawki podatkowe liste twarowa itd itd. Wiec jesli jest kasa fiskalna i chcesz jej uzywac no to musisz wymienic moduł fiskalny by moc prawnie ja uzytkowac.
  • #6
    _jta_
    Electronics specialist
    Przypuszczam, że opis tej kasy znajdziesz na stronie: http://www.elzab.com.pl/

    A czy można ją przerejestrować na innego właściciela, czy wymaga to wymiany modułu,
    to już trzeba się skontaktować z serwisem; nawet bez wymiany modułu przerejestrowanie
    sporo kosztuje, i musi być wykonywane przez pracownika upoważnionego przez urząd
    skarbowy. Niemniej jednak moduł fiskalny plus rejestracja to chyba tylko jakieś 30% ceny kasy.
  • #7
    bonek
    Level 13  
    Witam
    Z tego co się orientuję to wymiana modułu fiskalnego jest to ok. 40 % wartości kasy. Biorąc pod uwagę, że kupując nową kasę można odliczyć 50 % jej wartości, to przefiskalizowanie kasy używanej mija się z celem.
    Lepiej wykorzystać ją, jako dawcę części.
  • #8
    saint34
    Level 11  
    To gdzie potem mozna sprzedac taka kase i za ile przede wszystkim, bo po co mi ona.
  • #9
    Krisek
    Level 17  
    wystaw na allegro ,,,,, moze sie jakis serwis na czesci skusi
  • #11
    rubens
    VIP Meritorious for electroda.pl
    -usystematyzuję
    1. kasa po użytkowaniu powinna zostać odczytana i wyrejestrowana ( jeśli kolega tego nie zrobił to ma problem)
    2. dane właściciela można skorygować ale numer NIP jest zapisany w pamięci EPROM
    3. jeśli chciałbyś jej używać jako inny właścicel to trzeba wymienić moduł i zafiskalizować urządzenie a potem zgłosić w urzędzie skarobwym
    4. jeśli kasie skończyła się homologacja to jej nie zgłosisz do urzędu

    Wartość takiej kasy jest taka ile jest w stanie zapłacić potencjalny nabywaca.
    W praktyce nikt nie bawi się w wymianę niepewnych części bo łatwiej jest kupić nową / pewną część i zafakturować klienta.

    Niestety takie operacje może wykonywac tylko serwis autoryzowany ( taki który ma autoryzację i odpowiednie plomby do danego urządzenia).

    Jedyna rada dla Ciebie to wystawić kasę na allero z opisem że kasa jest wyrejestrowana i przeznaczona na części ( może jakiś serwisant z autoryzowanego serwisu dorabiający na boku się skusi).
    Obrót kasami niewyrejstrowanymi jest prawnie zabroniony.

    to tyle :)
  • #12
    tAboon
    Level 12  
    Wymiany pamięci fiskalnych kształtują się w okolicach 750 zlotych netto. więc raczej nieopłacalna jest taka operacja, dal przepracowanych urządzeń, no chyba, że jest to kasa która była mało eksploatowana.

    rubens wrote:
    Obrót kasami niewyrejstrowanymi jest prawnie zabroniony.
    nawet po wyrejestrowaniu obrót takimi kasami jest zabroniony :D jezeli nie został zlikwidowany moduł u producenta nie możesz praktycznie nic zrobic. Tzn możesz wydłubac na własną odpowiedzialność moduł fiskalny i rpzechowywać go do końca roku gdzie był odczyt w obecności urzednika skarbowego + 5 lat jeszcze jako dokument fiskalny, ponieważ urzędnik może zażyczyć sobie ponownego odczytu. Jeżeli kasie nie została przedłużona homologacja, można w niej wymienić pamięć fiskalną i wprowadzić do użytku ale na ten sam numer NIPu. Nową homologacje (czyli kasy po czerwcu 2001, lub też jak kto woliz numerem unikatowym o 3 literach i 8 cyfrach) można przez serwis odsprzedać i wprowadzić ponownie do obiegu.

    Wartość kasy po odczycie bez modułu fiskalneog dla serwisu jest warta max 100 :|
  • #13
    krzysieklechowski1
    Level 2  
    Ja moge od ciebie kupić tą kase
    Ile byś za nią chciał
  • #14
    bea390
    Level 1  
    mam do sprzedania kase fiskalna sharp ER-A227P, na gwarancji, uzywana 3 mce, do tego dokładam szuflade współpracującą z kasą i nową ,oryginalnie zapakowaną metkownicą, wszystko jak nowe, za 180 zł. 782035298
  • #15
    tAboon
    Level 12  
    A już miałeś odczyt modułu fiskalnego w US ?

    Jeśli nie to nie możesz jej sprzedać. Po odczycie zresztą powinieneś przechowywać moduł fiskalny, lub oddać go do utylizacji w serwisie producenta (co kosztuje około 50-100 netto).

    Ale cena jaką chcesz uzyskać za tą kasę z osprzętem jest interesująca.
  • #16
    DiZMar
    Level 43  
    tAboon wrote:
    .. Po odczycie zresztą powinieneś przechowywać moduł fiskalny, lub oddać go do utylizacji w serwisie producenta (co kosztuje około 50-100 netto).
    ...

    Jeżeli odczyt był z całości pracy kasy i jest podpisany przez US, serwisanta i użytkownika protokół z odczytu to obecnie (od 1.12.2008r.) nie ma obowiązku jego przechowywania ani utylizacji w serwisie producenta.
    bea390 wrote:
    mam do sprzedania... i nową ,oryginalnie zapakowaną metkownicą, wszystko jak nowe, za 180 zł. 782035298

    Metkownica 1 czy 2 a może 3 rzędowa? Jaki producent?
    Jedynie szuflada i metkownica przedstawia jakąś wartość. Kasa jako to wartość praktycznie zero zł chyba, że na części.
  • #17
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wykopaliska zamykam zalecając zapoznanie się z regulaminem forum.