Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VI Liftback '96 - Bardzo słabe światła mijania

02 Mar 2014 19:12 6462 11
  • Poziom 8  
    Witam. Nie znalazłem na forum podobnego tematu, dlatego zakładam nowy. Mam problem ze światłami w mojej Hondzie. Otóż na nieoświetlonych drogach prawie nic nie widzę na światłach mijania, a na długich jeszcze jak cię mogę. Jedna lampa (prawa) to zamiennik DEPO, a druga chyba oryginalna. Teraz nie wiem, czy są popalone odbłyśniki, czy lipne żarówki, czy problem gdzieś z prądem. Myślałem o czyszczeniu lamp, ale nie wiem, czy nie są klejone klosze (są plastikowe). Jeszcze poza tematem chciałem się zapytać, czy można kupić jakiś zestaw z przetwornicami, lub jakieś ksenony czy można zamontować i jeśli by były popalone odbłyśniki, to czy jest sens podjąć taką inwestycję?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chińskie ksenony sobie od razu daruj. Raz, że to nielegalne. Dwa, to marne rozwiązanie.
    Już sama lampa marki Depo, jak dla mnie ją dyskwalifikuje, to najgorsze możliwe zamienniki, które z ukształtowaniem właściwego strumienia świetlnego nie mają nic wspólnego.
    Zmierzyłeś poziom napięcia na żarówce podczas pracy reflektorów? W hondzie wszystko leci pierwotnym obwodzie, a przewody instalacji nie należą do wybitnych.
    Przecież widać, jak wyglądają lustra. Można je wymyć bez rozbierania reflektora, choć chwilę to potrwa
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 8  
    Klosze są brudne od środka, a najbardziej lewy, więc nie wiem jak je wymyć od środka bez rozbierania? Stąd też nie widzę dokładnie, w jakim stanie są odbłyśniki, ale jeszcze się przyjrzę w dzień na spokojnie. Nie mierzyłem jeszcze, ponieważ nie mam miernika napięcia. Są w ogóle jakieś zestawy z przetwornicami godne uwagi i niedrogie, które warto kupić? O ile procent przetwornica może poprawiać światło? Może byś coś polecił? Narazie założę jakieś lepsze żarówki i w tygodniu przejadę się na dokładniejsze ustawienie świateł. Może to choć trochę pomoże.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tam masz żarówki H4? To sobie przetwornice i chińskie hidy mocno wybij z głowy! Stracisz dowód przy pierwszej kontroli drogowej. I dobrze, bo debili zakładających takie zestawy do aut do tego nie przystosowanych powinni eliminować. Te zestawy nie świecą, a rzygają światłem wszędzie gdzie się da, w tym strasznie oślepiają innych. Są i niebezpieczne, i zakazane. To odnośnie kombinowania z zestawami ksenonów.
    Przetwornicy do klasycznych żarówek się nie stosuje, tylko naprawia lub przerabia istniejącą instalację. Ja w civicach montowałem nową wiązkę do reflektorów z dwoma przekaźnikami. Podnosiło to napięcie na żarówkach do stanu właściwego.
    Miernik kosztuje taniej niż ulepszane żarówki. I warto sobie sprawić, skoro zabierasz się za takie zabawy.
    Możesz zrobić prosty eksperyment - przy włączonych światłach za pomocą kawałka przewodu doprowadź prąd do żarówki bezpośrednio z akumulatora. Jak żarówka zaświeci wyraźnie jaśniej, to masz straty na instalacji i przydałoby się zrobić tak, jak opisałem wcześniej - nowa wiązka.
    Reflektory można wymyć bez rozklejania. Trzeba je wykręcić z auta, zdemontować cały osprzęt elektryczny - żarówki i silniczki poziomowania jak są, następnie rozrabiasz gorącą wodę z ludwikiem, zalewasz reflektor i porządnie nim potrząsasz. I tak kilka razy. Potem pozostaje tylko dobrze reflektor wysuszyć (ja suszyłem albo nadmuchem, albo trzymając grubo ponad dzień otworami do góry na grzejniku. Do pierwszego mycia można dodać konfetti, co wzmocni mycie, ale mogą być problemy z wypłukaniem.
  • Poziom 8  
    Ja nie jestem debilem, który to zakłada, tylko się najpierw pytam, jak to działa. Tam są chyba H4 (muszę sprawdzić, bo ostatnio licho z czasem, a ten samochód mam niecały miesiąc dopiero). Zwykłe żarówki lepsze i ustawienie coś powinno pomóc? Dziwne, że długie świecą dosyć dobrze. Też d...y nie urywa, ale już coś widać. Podczas jazdy innymi samochodami drogę widać dużo lepiej (np. Laguna II, Focus, Omega B), więc coś jest na rzeczy. Za takie zabawy muszę się niestety zabrać, jak chcę mieć bezpieczny samochód i przy okazji mogę się dowiedzieć czegoś nowego. Myślałem też o sprawdzeniu żarówki "na krótko". Mycie dużo pomaga w takim przypadku?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli klosz i lustro są mocno zakurzone, to dużo.
    Daruj sobie te chińskie ksenony już na starcie.
    Mycie kloszy, wymiana żarówek na efektywniejsze i naprawa/przeróbka instalacji dadzą satysfakcjonujący efekt. No i wymieniłbym jeszcze to Depo na coś porządniejszego (mam o tych produktach bardzo złą opinię - według mnie, to najgorsze z możliwych zamienniki).
  • Poziom 8  
    Miałem DEPO wcześniej w Oplu Vectra A i drugi zamiennik TYC i wbrew opiniom o tych lampach jakość widzenia poprawiła mi się dużo (plus do tego jakieś lepsze żarówki). W Civicu jedno DEPO już było założone, jak go kupiłem. Klosz jest dosyć zakurzony. Jeśli mówisz, że te chińskie ksenony to shit, to nie biorę tego. A są jakieś nie chińskie zestawy żarówek z czymś (niekoniecznie ksenony), które coś dają i są dopuszczalne, czy wszystko to jest dziadostwo? Jakie są inne lepsze zamienniki od depo czy tyca? Oryginalna lampa koksztuję ok. 200 zł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak jest możliwość, to kupuj oryginał, nawet używany. Osobiście wolę TYC'a od Depo. Po awanturze, jaką zrobił właściciel omegi, w którą wstawiliśmy właśnie Depo, a awanturę zrobił o to, że reflektor nie świeci, nie tknę nic od tej firmy. Klient miał rację...
    Chińskie ksenony to szajs, jakich mało. Pomijając trwałość, skupienie wiązki, sianie zakłóceniami uniemożliwiającymi np słuchanie radia, to są to rzeczy nielegalne. Nie możesz sobie wsadzić ksenonu zamiast zwykłej żarówki. Przy najbliższej kontroli tracisz dowód. Słusznie. I nie co wierzyć sprzedawcą, którzy czarują na wszelkie możliwe sposoby.
    Nie ma żadnych cudownych rozwiązań, jeśli chodzi o oświetlenie. Wkładasz dedykowaną dla reflektora żarówkę i wszystko. Jedyne co, to możesz pokusić się o jakąś o lepszych parametrach. Ale NIE o zwiększonej mocy! Moc ma być standardowa. I żarówki też markowe, a nie żadne "xsenony", "zenony" i inne z malowanymi na niebiesko bańkami.
    A podstawą efektywnej pracy jest czysty reflektor i właściwe zasilanie. I nie obejdziesz tego w żaden sposób!
  • Poziom 8  
    Widzę, że nie ma kompromisów w tej sprawie. Narazie włożę żarówkę o lepszych parametrach i zobaczymy. Ja korzystam z radia, z subwoofera i CB radia, więc pewnie zakłócenia by były z tego co mówisz. Dzięki za odpowiedź. Zobaczę, czy wymiana coś pomoże i dam odpowiedź.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź zasilanie! W innym przypadku możesz sobie wstawiać i najdroższe żarówki, ale jeśli nie będą one zasilane poprawnie, to ani nie będą świecić i znacznie skrócisz czas ich pracy. Poczytaj sobie o halogenowym cyklu regeneracyjnym.
    I nie ma tu kompromisów.
  • Poziom 34  
    Civic ma debilną konstrukcję maskownicy lustra, tworzą się tam "kieszenie" od których odbija się światło. W zeszłym tygodniu miałem civica w którym jakiś mędrzec przy wymianie wypalonych kostek żarówek przełożył przewody wspólne na środek. Całkowity odlot: mijania jak ogarki.
  • Poziom 8  
    Zasilanie sprawdzę swoją drogą, a żarówki w miarę dobre mam, bo kupiłem kiedyś taniej zapas jeszcze do Vectry. Jutro powiem, czy się coś zmieniło (właściwie to dzisiaj).