Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1.1 55 95r. - Wymiana uszczelniaczy trzonka zaworu

03 Mar 2014 09:30 3564 11
  • Level 14  
    Witam.
    Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny".
    Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się na nim oprze po wypięciu.

    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Level 31  
    Jak się nie oprze, a przynajmniej będzie się za głęboko chował co uniemożliwi zapięcie /rozpięcie/ zamka to... użyj sznurka. Wykręcasz świecę i wsówasz trochę sznurka. Podsówasz tłok do góry i zawory mają się o co oprzeć. Myk cały jest w tym, żeby ten sznurek się w cylindrze sie splątał i żebyś go wyjął. Możesz też użyć sprężarki. Wtedy trzeba jednak mieć adapter świecy i blokować wa, żeby powietrze nie pchało tłoków w dół. Myk jest taki, że przy mocno zapiętym /zakleszczonym/ zamku na powietrzu go nie rozepniesz. Składa się fajnie.
  • Level 14  
    Dzięki za podpowiedź ! Z tym sznurkiem ciekawy patent. Jednak, czy ktoś z was próbował tego na tym właśnie typie silnika ? (1.1 Fire).
  • Level 25  
    Prostrzego silnika do tej operacji trudno szukac:D
  • Level 14  
    No wiem właśnie, że jest prosty jednak boje się, że zawór wleci zbyt głęboko... nie chcę po prostu teraz zwalać głowicy. Potrafiłbym to zrobić sam, jednak nie jestem mechanikiem i potrzebowałbym na to dużo czasu którym teraz nie dysponuje.
  • Level 25  
    Sam sobie odpowiedziałeś. Chcesz uniknąć dodatkowych kosztów?? Oddaj do warszatatu. Zapłacisz 200zł wiecej i będziesz miał spokój.
  • Moderator of Cars
    Ja to robię tak: mam zrobiony przyrząd ze starej świecy, do której przyspawałem rurkę, wkręcam i podłączam kompresor, ciśnienie powietrza świetnie trzyma zawór na swoim miejscu
  • Level 14  
    Oddać do warsztatu OK spoko i za 100zł by zrobili, ale nie dają gwarancji na to, że się uda "Panie zawór może opaść i będzie trza głowice zwalić. Silnik je bezkolizyjny i czasem się nie uda, a w tedy 500zł".
  • Level 31  
    wujekbaniu wrote:
    Oddać do warsztatu OK spoko i za 100zł by zrobili, ale nie dają gwarancji na to, że się uda "Panie zawór może opaść i będzie trza głowice zwalić. Silnik je bezkolizyjny i czasem się nie uda, a w tedy 500zł".

    Omijaj ten warsztat.
  • Level 14  
    W jednym chcą 100zl i tak twierdzą (j/w) w drugim chcą 200zł i delikatnie zasugerowali, że operacja czasem kończy się niepowodzeniem :D
  • Helpful post
    Level 8  
    Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
  • Level 14  
    Witam. Wymieniłem ze znajomym wpychając grubszy sznurek w gwint po świecy. Starych uszczelniaczy praktycznie nie było. Przejechałem po wymianie około 1500km po mieście (jako dostawca pizzy) i nie bierze już oleju :D