Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL 2,0 benz 115 km - Powyżej 3.300 obr/min spada temperatura silnika.

ice 03 Mar 2014 11:07 2010 6
  • #1 03 Mar 2014 11:07
    ice
    Poziom 12  

    Witam.
    Posiadam Passata B5 FL z 2001r. z silnikiem benzynowym 2,0 115km z LPG. Przy prędkości 120km/h (jazda na tempomacie) temperatura utrzymuje sie w normie, sporadycznie spadnie jadąc z większej górki do 85 st. Natomiast już przy 130 km/h po ok. 1 min. jazdy temperatura waha się ok. 80 st. (+-5) a przy 140 km/h ok. 70 st. Zauważyłem też, że problem nie do końca związany jest z prędkością, a raczej z obrotami silnika, ponieważ na 3 i 4 biegu powyżej 3.400 obr./min też spada temperatura. Jadąc na benzynie jest ten sam problem. Na postoju oraz na 1 i 2 biegu nie zaobserwowałem problemu. Termostat wymieniony na nowy Knecht-a i dalej to samo. Płyn chłodzący w normie, nie ubywa. Czy czujnik temp. może tak szaleć? Jakieś inne podpowiedzi? Z góry dziękuję za sugestie.

    0 6
  • #2 03 Mar 2014 15:04
    ciacho840
    Poziom 11  

    a czy termostat wymieniony plus nowa uszczelka ?
    sam wymieniałeś że pewny jesteś że jest nowy ?

    dla mnie kolego to 99% to wadliwy ten "nowy termostat" - możesz zastawić chłodnicę i wtedy będziesz miał pewność.

    1
  • #3 03 Mar 2014 16:02
    ice
    Poziom 12  

    Wymieniał mechanik. Wymienił na 100% bo stary dał mi do ręki. Ponadto wskazówka na tamtym przy normalnej jeździe po mieście pokazywała idealnie 90 st., a na tym nowym o jakiś 1mm nie dochodzi do 90 - myślę że ok 88-89 st. trzyma. Wnioskuję więc że wymienił i zapewnia mnie ze na Knecht-a bo innych badziewi nie wkłada. Jaki by nie założył to nadal identyczny problem? To nie zaczęło się dziać po wymianie tylko wcześniej dlatego wymienił termostat bo stwierdził ze od tego należy zacząć. Co do uszczelki nie mogę mieć pewności 100% ale twierdzi że wymienił komplet.

    0
  • #4 03 Mar 2014 16:08
    ciacho840
    Poziom 11  

    Też uważam że to wina termostatu także wymieniaj go z powrotem. Auto jak załapie 90stopni to ma trzymać i tyle temacie.

    Edit możliwe że założył zły który otwiera się przy niższej temp. jest chyba dwa rodzaje otwarcia. Zobacz ile jest napisane na starym termostacie stopni C i porównaj go z tym nowo założonym

    0
  • #5 03 Mar 2014 17:36
    ice
    Poziom 12  

    No ale z całym szacunkiem i z podziękowaniem za zainteresowanie tematem.
    Czy nie jest dziwne że drugi termostat ma taki powiedziałbym dziwny problem i zaczyna się otwierać przy wyższych obrotach a po mieście mogę jeździć w nieskończoność i jest wszystko ok.? Rozumiem uszczelka, jest uszkodzona, być może rzeczywiście nie wymieniona bo pewności nie mam i delikatnie przepływa bokiem. Przy większych obrotach jak pompa mocniej ciśnie zbyt dużo wydostaje się do obiegu chłodnicy. To jestem w stanie zrozumieć ale pytam czy nie może być jeszcze jakiejś innej przyczyny ponieważ najprawdopodobniej uszczelka jest nowa choć i tak to sprawdzę. Ale termostat, drugi, nowy, uszkodzony w taki sam sposób?

    Natomiast co do złej temp. otwarcia to może i tak ale skoro wskazówka jest tuż przed kreską 90st., wręcz jej dotyka to nie robiłbym z tego problemu. Niech se ma 88-89st. Nie w tym problem. Po prostu często wyjeżdżam i chciałbym móc jechać po autostradzie szybciej niż 120km/h bo się inni kierowcy dziwnie patrzą :D

    0
  • #6 03 Mar 2014 18:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Termostatu knechta jeszcze nie widziałem, a co do tej temperatury, to po podpięciu sprzętu będziesz widział 80 stopni.
    Jeżeli węże układu chłodzenia nie puchną to warto by wymienić ten termostat na coś markowego, wernet czy wahler.

    1
  • #7 29 Sie 2015 09:33
    ice
    Poziom 12  

    Witam.
    Rzeczywiście była to wtedy wina termostatu. Po kolejnej wymianie wszystko wróciło do normy.
    Dziękuje wszystkim zainteresowanym.

    0