Witam wszystkich, na wstepie napisze iz nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, jedynie co nieco sie orientuje.
Kupilem moto i musze poprawic instalacje.
Suzuki rg 80.
Ktos podlaczyl cewke bezposrednio do akumulatora.
Zmienilem to ale chyba za pozno:
Zmierzylem napiecie u zrodla( na pierwszej kostce wychodzacej z silnika).
Sa tam 2 przewody ktore ida bezposrednio do regulatora( od cewek ladowania).
Na jednym przewodzie jest 20 do 45 v AC wolne/max obroty
Na drugim znowu 15 do 35 v AC.
Do samego regulatora tez takie napiecia doochodza.
Regulator ma 4 piny:
Dwa wejsciowe na przewody z cewki( te opisane wyzej), oraz jeden wychodzacy na ladowanie( czerwony przewod), no i mase.
Bezposrednio na wyjsciu regulatora napiecie to tylko 4 v
Do tego znika zanim dojdzie do aku( na przewodach od aku nie ma nic napiecia).
Prosze o jakies wskazowki.
Znalazlem schemat elektryki, i tak z grubsza jest wszystko dobrze podlaczone.
Czy oba przewody z cewki nie powinny miec takiego samego napiecia?
Czy moze to regulator( sprawdzalem dwa( jeden z innego motorku napewno sprawny).
Kupilem moto i musze poprawic instalacje.
Suzuki rg 80.
Ktos podlaczyl cewke bezposrednio do akumulatora.
Zmienilem to ale chyba za pozno:
Zmierzylem napiecie u zrodla( na pierwszej kostce wychodzacej z silnika).
Sa tam 2 przewody ktore ida bezposrednio do regulatora( od cewek ladowania).
Na jednym przewodzie jest 20 do 45 v AC wolne/max obroty
Na drugim znowu 15 do 35 v AC.
Do samego regulatora tez takie napiecia doochodza.
Regulator ma 4 piny:
Dwa wejsciowe na przewody z cewki( te opisane wyzej), oraz jeden wychodzacy na ladowanie( czerwony przewod), no i mase.
Bezposrednio na wyjsciu regulatora napiecie to tylko 4 v

Do tego znika zanim dojdzie do aku( na przewodach od aku nie ma nic napiecia).
Prosze o jakies wskazowki.
Znalazlem schemat elektryki, i tak z grubsza jest wszystko dobrze podlaczone.
Czy oba przewody z cewki nie powinny miec takiego samego napiecia?
Czy moze to regulator( sprawdzalem dwa( jeden z innego motorku napewno sprawny).