Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2008 BMW E60 - Automat pozno zmienia biegi na zimnym

kamilpiech1 03 Mar 2014 23:12 19548 7
Texa Poland
    kamilpiech1
    Level 9  
    Witam wszystkich forumowiczow,
    Ostatnio udalo mi kupic wymarzona e60 520d z automatem, po kilku dniach zauwazylem problem, ze skrzynia biegow zmienia biegi na zimnym silniku ze strasznym oporem, dociagam auto ponad 3 - 4 tys. obrotow i nic sie nie dzieje dopiero za jakis czas zmieni bieg na wyzszy. Jak jest rozgrany to swietnie pracuje zmienia biegi na wyzsze przy spokokojnej jezdzie juz przy 2.5 tys. obrotow. Wiec mam pytanie czy ktos juz to przerabial? Jestem mechanikiem ale nie mialem za duzo stycznosci z automatami. Na kilu forach czytalem ze zmiana filtra i oleju rozwiaze problem, na innych pisza ze zmiana oleju tylko pogorszy, jeszcze gdzie indziej to trzeba skasowac adaptacje. Jestem zadowolony z auta bo jest swietne tylko ten problem nie daje mi spokoju wiec jesli ktos juz to przerabial to prosze o pomoc. Pozdrwawiam Kamil
  • Texa Poland
    rzemyk90
    Level 20  
    Zimnego motoru z automatem nie zaleca się przeciągać. Olej ATF zimny ma inne właściwości - jest inna wartość energii kinetycznej wykorzystywanej przez konwenter. Sprzęgła też będą delikatnie trzymać. Dlatego stąd te przeciąganie. Nie męcz zimnej przekładni, jest to dla niej niezdrowe. Optymalna temepratura pracy oleju ATF to około 80 stopni. Zjawisko które opisujesz wydaje się być normalnym. Zimna przekładnia może również delikatnie szarpać.
  • Texa Poland
    kamilpiech1
    Level 9  
    ale czy to nrmalne ze jak odjezdzam od domu jakis 500m i pozniej mam gorke to on caly czas trzyma na dwojce? to normalne?

Dodano po 1 [minuty]:

dodam ze na rozgrzanym to mam 4ke lub 5 te
    rzemyk90
    Level 20