Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO DAILY - wzrasta ciśnienie w układzie wodnym.

04 Mar 2014 13:43 2661 10
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam taki problem z moim IVECO DAILY 2,3 HPI 116 KM rośnie ciśnienie w układzie wodnym i wywala płyn korkiem.
    Uszczelka pod głowicą wymieniona. Głowica planowana oraz nowe szpilki. Co to może być?
  • Poziom 38  
    Głowica planowana ale czy sprawdzona na szczelność?
  • Poziom 7  
    Właśnie nie.
  • Poziom 39  
    No to masz odpowiedz, pęknięcie głowicy. Jeszcze raz wszystko do wymiany.
  • Poziom 7  
    a gdyby była pęknięta głowica to gotował by wodę
    i jeszcze jedno pytanko z jaka siłą na dyna. trzeba dokręcać

    Moderowany przez Błażej:

    Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz? Skąd teoria o obowiązkowym gotowaniu wody?

  • Poziom 15  
    Witam. Jak pompa wody? Jaki ma wydatek? Może łopatki na wirniku wytarte? Możliwe że korek na zbiorniczku nie trzyma cisnienia.
  • Poziom 7  
    korek nowy a pompa nie wymieńiona ale temperatura nie rośnie trzyma cały czas taka samą
  • Poziom 7  
    ja tylko pytam czy gotował by wodę?
  • Poziom 39  
    Twój post nr4 wcale nie brzmi jak pytanie tylko stwierdzenie więc popraw. Pęknięta głowica to to samo co przedmuch uszczelki pod głowicą - może i często objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w ukł chłodzenia. Gotowanie zaczyna się jak płynu w układzie jest już mało co skutkuje brakiem jego krążenia.
  • Poziom 7  
    witam ponownie głowica sprawdzona szczelna tylko mam dylemat jaką uszczelkę założyć lemma czy reinz śruby użyte raz przejechane 1000 km poradźcie coś
  • Poziom 7  
    Pytanko mam znalazłem taki diagram przykręcania głowicy

    Diagram sekwencji dokręcania głowicy
    Śruby mocujące:
    - Etap 1: wstępne dokręcanie kluczem dynamometrycznym
     śruby 1-2-3-4-5-6 momentem 100 ± 5 nm;
     śruby 7-8-9-10 momentem 50 ± 2,5 Nm.
    - 2. etap: zamykanie kąta
     śruby 1-2-3-4-5-6 90 ° ± 5 °;
     śruby 7-8-9-10 60 ° ± 3 °.
    - Etap 3: zamykanie kąta
     śruby 1-2-3-4-5-6 90 ° ± 5 °;
     śruby 7-8-9-10 60 ° ± 3 °.
    = Strona koła zamachowego.
    czy on jest właściwy samochód ma 250000 km przejechane