Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu

04 Mar 2014 13:49 16773 7
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich.
    Wiem, że ten temat już był poruszany wiele razy, ale jednak nie mogę dać sobie rady. Padła mi uszczelka pod głowicą (z wydechu wylewał się litrami płyn chłodniczy), więc na szybkiego zdemontowałem głowicę i oddałem do planowania (do tego kupiłem nowa uszczelkę, śruby, pasek, napinacz itd). Wszystko złożyłem bez żadnych problemów. Jednak mam teraz problem z ustawieniem rozrządu.
    - koło wałka rozrządu zablokowałem wkręcając śrubę w jedyne miejsce w które
    pasowała,
    - czytając forum znalazłem że blokada wału znajduje się za rozrusznikiem, jednak ja wszystko tam przeszukałem i dosłownie nie ma tam żadnego otworu. Oto zdjęcie gdzie ma się znajdować ten otwór:
    Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu

    A tutaj schemat rozrządu:
    Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu

    Ustawiłem obecnie rozrząd według największego otworu koła pasowego (wkładając śrubę w blok jest tam otwór 6mm) i nie wiem czy to jest poprawnie.

    Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu

    Auto odpala na dotyk, ale nie zbiera się na obroty. Po dodaniu mu gwałtownie gazu strzela z kolektora ssącego i gaśnie. Dodając gazu powoli i przekraczając 3tys. obr przestaje strzelać i wkręca się idealnie do 6tys.

    Sprawdziłem już:
    -szczelność zaworów zalewając je naftą na noc
    -luzy zaworowe
    -ciśnienie 8-9-9-10 bar
    -kolejność przewodów w.n

    Z tego, co zauważyłem głowica jest na 100% bezkolizyjna, bo zawory nie wychylają się w pozycjach max poza powierzchnię planowaną.

    Proszę o pomoc, bo wciąż nie jestem pewien ustawienia tego rozrządu na wale.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Zdejmij koło pasowe z wału i znak masz na kole zębatym tak jak na rysunku który wstawiłeś. Ustaw wał, wałek rozrządu i musi być ok.
  • Poziom 10  
    Zdjąłem koło pasowe, pod nim ukazał mi się widok:
    Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu
    ustawiłem więc "czerwone kreski" na przeciwko siebie i niestety auto nie odpala.. kompresja jest bardzo słaba. Obróciłem wałem jeszcze o 360stopni (2obroty wału to jeden wałka) ale dalej nic..
    Na zdjęciu jest niebieska kreska w tej pozycji auto zapala. Przeniosłem ją orientacyjnie dla porównania z otworu koła pasowego do którego wkładałem przedtem śrubę ustawiając rozrząd (porównałem ułożenia klinów u mnie względem koła pasowego ze schematu).
    Kończą mi się już pomysły co dalej robię źle. Kliny na wale jak i na wałku ok.
    Poniżej zdjęcie jak blokuję wałek:
    Berlingo 99r 1.8 8V - ustawienie rozrządu
  • Poziom 22  
    walek rozrządu zablokuj na blokade, wykręć świece i 1 tłok w gmp, musi chodzić tylko pamiętaj żeby przed odpalaniem zrobić ręcznie dwa obroty wałem.
  • Poziom 39  
    kolego nie naprzeciwko tylko obok siebie wał o 180 wałek bez zmian, na wałku też powinny być znaki pomimo tego że można go zablokować zobacz dokładnie rysunek ustawienia rozrządu w twoim pierwszym poście punkty są obok siebie
  • Poziom 39  
    Tam gdzie masz znaki na kołach muszą się zgrywać znaki które są na pasku rozrządu.
    Znak na kole wału w/g tarczy zegarowej między piątą a szóstą, znak na rozrządzie na godz. jedenastej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pamiętaj o kierunku montażu paska.
  • Użytkownik usunął konto