Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v50 2.0D 136KM - Awaria hamulców związana z elektyką

04 Mar 2014 18:41 13143 17
  • Poziom 7  
    witam,

    jeżdżę Volvo v50 2.0D 136KM 2005r. Niedawno wyświetlił mi się komunikat ''awaria hamulców proszę bezpiecznie zatrzymać pojazd" , oraz "naprawa układu antypoślizgowego". W tym momencie wskazówki z zegarów opadły, przebieg dzienny zniknął. Auto nie reagowało na próbę dodania gazu. Dodatkowo włączyły się wycieraczki. Auta nie można było odpalić, dopiero po ponownym podłączeniu akumulatora auto odpaliło, i samochód zachowywał się normalnie. Po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów historia się powtarzała. Tarce hamulcowe i klocki prawie nowe, płyn hamulcowy nigdzie nie ubywa, jest na stałym poziomie. Po pewnym czasie problem sam zniknął. Przejechałem potem z 500 km i awaria powróciła. Zanim oddam auto do warsztatu to chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobną sytuację, lub ewentualnie prosiłbym o jakieś opinie, z góry dziękuje.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    Diagnostyka komputerowa na początek!
  • Poziom 7  
    Byłem, nawet 2 razy. Raz wykryto kilka drobnych błędów ale nic z tematu o hamulcach, za drugim razem nie wykryło żadnego, mimo iż kilka dni wcześniej pojawił się jeden z komunikatów powyżej.
  • Poziom 29  
    Połączenie komputera diagnostyczne z układem hamulcowym był bez problemu?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Moim zdaniem pomału siada CEM.
  • Poziom 15  
    Jaki komputer był używany do diagnostyki?Jedyny pewny to taki jak używa aso. Jakie to były błędy mało istotne jeśli to było czytane komputerem aso? Najczęściej jest to problem z przetartą wiązką kabli.
  • Poziom 7  
    Witam,
    byłem u innego mechanika, na jego komputerze wykazało następujące błędy:
    - 0115, 0100, E000, 0148, 0113, E003 co wg mojego tłumaczenia oznacza:
    0115 – Komunikacja pomiędzy modułami sterującymi. Komunikacja z czujnika kąta skrętu. Brak sygnału, lub Komunikacja pomiędzy modułami sterującymi. Komunikacja z modułem kierownicy (SWM), brak sygnału.
    0100 – Komunikacja pomiędzy modułami sterującymi. Problemy komunikacji z modułem sterującym silnika (ECM),
    E 000 – moduł komunikacyjny sterowania. Zakłócenie komunikacji, moduł komunikacyjny sterowania. Zakłócenie komunikacji, moduł kontroli komunikacji. Wewnętrzny błąd.
    O148 – komunikacja między modułami sterującymi. Nie właściwa konfiguracja ID
    0113 – Back - up (odwrócenie) sygnał. Brak sygnału
    E 003 – Błąd konfiguracji. Niewłaściwa konfiguracja
    Komputer diagnostyczny był jakiejś japońskiej firmy.
  • Poziom 15  
    Takie błędy są właśnie przy uszkodzonej wiązce a dokładniej przy zakłóceniach w sieci can. Trzeba szukać w kablach.
  • Poziom 7  
    Po kolejnej wizycie u mechanika aucie wykryto luźny czujnik ABS przy lewym tylnym kole. Po naprawie czujnika, przejechałem autem zaledwie 2 km komunikat znowu się pojawił. Gdy komputer został podłączony kiedy palił się komunikat odczyt błędów był niemożliwy. Wykryliśmy też wodę w samochodzie, woda znajduje się pod wykładziną z prawej strony (zarówno pasażer od strony kierowcy jak i z tyłu). Znajduje się tam wiązka kabli. Zdaniem mechanika może mieć to decydujący wpływ ponieważ przez to mogły zaśniedzieć połączenia kabli przy kostce i dlatego wariuje elektryka.
  • Poziom 1  
    Jak w moim volvo wyskoczyły takie błędy to ani osuszenie komputera ani popsikanie specjalnym środkiem żeby kostki nie śniedziały i lepsze było przewodzenie nic nie dało wyjęcie foteli i wykładziny w celu sprawdzenia wiązek pod elektrycznych też nie. Ale uderzenie pięścią w deskę rozdzielczą nad stacyjką pomaga od razu, i problem znika.
    Jak ktoś rozwiązał ten problem w inny sposób to proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Jeśli jest mokro w środku to pierwsze co to wyciągnij BSI i spróbuj osuszyć , mogą też być zimne luty w BSI , sprawdzić też można 3 masy pod maską.
  • Poziom 7  
    Witam,
    w przypadku mojego auta problem leżał w tym że była luźna jedna kostka z kablami która znajduje się na przy CEM. Osoba która siedziała na fotelu pasażera nieświadomie kopnęła, przywaliła zakupami lub zrobiła coś innego, co spowodowało poluzowanie się kostki. Po ponownym podłączeniu kostki, wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 1  
    witam
    ostatnio pojawil mi sie taki problem jak opisujecie wyzej, zostala wymieniona wziaka silnika i problem dalej sie pojawia, jakies pomysly?
  • Poziom 2  
    Hej, czy udało się komuś rozwiązać problem? U mnie opisane komunikaty pojawiają się od dłuższego czasu. Do tej pory sporadycznie. Po wykasowaniu błędów z kompa był spokój na 3-6 miesięcy. Teraz auto przejeżdżało max dwa dni i znowu błędy układu antypoślizgowego i awaria hamulca, zegary w dół, brak reakcji na pedał gazu. Sprawdzał go przez tydzień jeden elektronik, następnie wstawiłem do ASO, po przejrzeniu wszystkich wiązek nie znaleziono nic budzącego niepokój. Sugerują CEM, albo moduł SWM. Bez gwarancji rozwiązania problemu. Sam moduł w ASO kosztuje około 4 tysięcy zł. Orientujecie się czy da się zaprogramować używane moduły?
  • Poziom 2  
    Problem póki co rozwiązany. Oczyszczanie CEM wystarczyło. Auto jeździ już dwa tygodnie po odebraniu z warsztatu. Wcześniej błąd pojawiał się codziennie. Jeśli dalej będzie się pojawiał błąd to trzeba zakodować używany komp. Da się.
  • Poziom 1  
    Witam od roku jestem posiadaczem v50d5 2.4 180km. Ostatnio właśnie mam ten sam problem wywala blad pedalu hamulca auto nie reaguje na gaz i nie da się go odpalic pozniej blokuje skrzynie biegow na polozeniu parking i nie moge wyciągnąć kluczyka. I dodatkowo czasem wyswietla sie problem z jakims układem antyskid. Proponujecie na początek sprawdzenie wszystkich kabli?
  • Poziom 2  
    Hej, ja problem rozwiązałem. Skrzynię mam manualną, także problem u mnie wyglądał bardziej lajtowo. Auto po wyświetleniu komunikatu "awaria hamulca, zatrzymać pojazd" nie reagowało na gaz, opadały wskazówki na zegarach, silnik pracował równo. Po zgaszeniu, odczekaniu kilku minut odpalał i jechał bez problemu. Problem wracał. W dwóch warsztatach sprawdzili wszystkie kable. Nic. Warto docisnąć kostki wszystkie przy CEM, pod schowkiem. Jeśli to nie pomoże, wyjmij je, spryskaj płynem do styków elektronicznych. U mnie skończyło się na wymianie CEM. Znalazłem ogłoszenie gościa z Lublina, który przelutował CEM do innego z rozbitka. Pomogło. Auto jeździ, problemów brak. Polecam to rozwiązanie.
  • Poziom 12  
    Witam , miałem podobny problem. Powodem była wypięta wtyczka przy CEM pod nogami pasażera. V50 1.8 benzyna .