Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Claas Targo K-50, K-60, K-70 - Potrzebny schemat elektrycznyBrak reakcji na bieg

04 Mar 2014 21:21 17010 59
  • Poziom 12  
    Witam jak w temacie z tego co się dowiedziałem wszystkie są takie same to znaczy K-50, K-60, K-70 we wszystkich jest ta sama instalacja potrzebowałbym jakiekolwiek schematy instalacji nawet te najprostsze typu opis bezpieczników i przekaźników.

    Na przejażdżce ładowarka nagle zgasła początkowo myśleliśmy że brak paliwa bo niechciana odpalić a było mało, paliwo dolane próba odpalania nawet rozrusznik sie nie odezwał okazało sie brak masy nie wiadomo czemu na przekaźniku od rozrusznika dodałem masę kreci z kluczyka po wybraniu biegu na gałce wgl nie rusza postanowiliśmy ja z holować okazało sie ze koła przednie są zablokowane...

    I tak stoi w domu.. pytanie moje czy ktoś wgl miał podobna sytuacje?
    czy skrzynia mogła wejść w jakiś tryb awaryjny?

    Będę naprawdę Wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi !
  • Poziom 20  
    Sprawdź zasilanie cewek sterujących przekładnią. Sterowanie rewersem proporcjonalne czy zwykłe?

    Jeżeli maszyna jest na powershifcie, nie powinny być koła zablokowane. Chyba że hamulec ręczny potrzebuje ciśnienia z przekładni żeby go odblokować. Daj fote przedniego mostu. Ile jest do niego przewodów?
  • Poziom 12  
    Kolego na skrzyni jest 5 cewek jeśli by ci cos mogło to ułatwić, na oknie przy wejściu do ładowarki pisze POWERSHIFT i PCB bodajże
    do przedniego mostu idą 3 przewody w sumie 2 na taki czujnik bądź zawór na cienkich rurkach wchodzących do mostu z rozdzielacza pod obudowa przy teleskopie
    a jeden wielozyłowy do czujnika połozenia maglownicy tak wywnioskowałem

    Aha i konkretnie jest to ładowarka targo k70 i 2001 roik
  • Poziom 20  
    Jeden przewód do czujnika skrętu zwrotnicy, a zawór z pod teleskopu prawdopodobnie do blokady, trzecia rurka do hamulca, sprawdź zawór hamulca, możliwe ze się zawiesił. Może to powodować blokadę przednich kół.
  • Poziom 33  
    Jak jeszcze potrzebujesz te schematy to daj znac. Mam serwisówke do tego modelu.Niestety jest na służbowym laptopie a ja akurat ma 10dni urlopu.Tak że moge pomóc za 10 dni... .
  • Poziom 12  
    Hmm jak można sprawdzić ten zawór podając mu ciśnienie ręcznie? jaki tam powinno panować żeby nic nie z paprać albo nie wypchac drugim końcem... :D

    oczywiście kolego jak najbardziej bd czekał i w miedzy czasie zerkne do tego rozdzielacza co kolega wyzej doradził dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi :)
  • Poziom 20  
    Odkręc ten przewód od hamulca i zobacz co się stanie. Możliwe że jest ciśnienie cały czas, i stąd zblokowane hamulce. Tylko upewnij się wcześniej jak to się odpowietrza.

  • Poziom 10  
    A co do braku masy na przekażniku rozrusznika , na stówe dając mu masę pominąłeś jakiś czujnik który nie pozwalał zapalić maszyny . Np. na biegu, bez wciśniętego hamulca itp .Przypomnij sobie co należało zrobić przed odpaleniem wcześniej gdy wszystko grało.
  • Poziom 12  
    Witam po przerwie!
    Po odkręceniu przewodów od tego hamulca na odpalonej maszynie nie było wgl ciśnienia.
    odpowietrzenie jest po otwarciu klapy od silnika z lewej strony i odpowietrza sie nim cały układ jak sie dowiadywałem

    ale jest cos jeszcze koła sa zablokowane odkręciliśmy z kolegą walki kardana które ida na mosty i co sie okazało ze wgl tak jak by skrzynia nie napędzała zero reakcji :/

    procedura startu/odpalania nie była zadna tam skoplikowana znowu po prostu hamulec i puszczało sie ręczny gaz i maszyna jechała a teraz jak by wgl skrzynia/ pompa niewiem jak to jest rozwiązane nie wytwarza ciśnienia czyli nie jedzie :P
  • Poziom 20  
    Jak koła są zablokowane to jest coś nie tak z mostem. Możliwe że ciśnienie rozlącza hamulce, ale wątpie w to. Odkręc korek w moście , zobacz czy znajdziesz wióry. W skrzyni sprawdź stan oleju.
  • Poziom 12  
    Po mijając most.. po włączeniu biegu powinny się chyba zacząć krecic wałki na mosty a te stoja( są odczepione od mostów)
    czy dobrze mówię?
  • Poziom 20  
    No powinno tak być, pod warunkiem że maszyna jest odpalona. Jakie są obroty motoru podczas wrzucenia ostatniego biegu i dodaniu gazu?
  • Poziom 12  
    No tak maszyna jest oczywiście odpalona i nic biegi się zmieniają na wyświetlaczu, ale obroty w ogóle zero reakcji załamuje ręce bo nikt nie chce się nawet podjąć naprawy a jeden powiedział ze jak przywiozę to zajrzy... no genialny... jak mi da dźwig chyba.

    bym był wdzięczny gdyby kolega co się zdeklarował ze posiada podrzucił te schematy b o może jakiegoś zasilania brakuje ale nie wiem nawet gdzie szukać bo zero doświadczenia mam w takich sprzętach a po rozebraniu obudowy od przodu gdzie jest wiązka załamałem sie wszystkie białe i mało widoczne na nim numerki za dużo nie wnoszą.. masakra jakaś ..
  • Poziom 20  
    Brak sterowania na skrzynie. Wrzuć foto skrzyni to ci wszystko wytłumacze co masz sprawdzić.
  • Poziom 12  
    ma byc samych kostek? czy mam szukać tabliczki znamionowej jak ci bd wygodniej?
  • Poziom 20  
    Na skrzyni będzie rozdzielacz z cewkami. Na nich sprawdzisz miernikiem prąd podczas zalączenia przełożenia. UWAŻAJ- maszyna może ruszyć! Możliwe że któraś kostka nie łączy, np od rewersu. Zrób foto tego rozdzielacza. Dziwne jest to że koła są zablokowane...
    .
  • Poziom 33  
    Do sprawdzenia skrzyni wg.sposoby kolegi rzemyka potrzebujesz diagramu sekwencji ,czyli które cewki dla którego biegu sa załączane a które odlączane.Postaram sie zamiescic wieczorem.
    Maszyna jest wyposazona w akumulator gazowy w układzie hamulcowym.Automatycznie hamuje przednia oś gdy jest awaria,najcześciej elektryczna ew. hydr..Chyba że masz wersje z hamowaniem skrzyni, co raczej w Classach chyba nie były stosowane.
    Os odblokowuje sie do holowania kręcąc rownomiernie 6 specjalnych śrub.
    Popuszczenie hydrauliki powoduje tylko rozładowanie aku. hydraulicznego. Sruby na imbus 8 wkrecamy zgodnie ze wskazówkami zegara kolejno po jednym obrocie aż do wyczucia oporu (ok 5 obrotów).Do holowania odkrecamy wały napedowe,gdyż skrzynia nie napedzana silnikiem, nie ma smarowania i chłodzenia !.
    Opisz kolego co dokładnie robiliście,bo ja nie moge sie polapac w tych chaotycznych opisach.Żeby naprawic tą maszyne potrzebujesz albo doświadczenia albo solidnej,fabrycznej serwisówki.
  • Poziom 33  
    Ta skrzynia to belgijska Spicer Dana oczywiscie ?
  • Poziom 20  
    wal-ker napisał:
    Maszyna jest wyposazona w akumulator gazowy w układzie hamulcowym.Automatycznie hamuje przednia oś gdy jest awaria,najcześciej elektryczna ew. hydr.


    Bardzo mądre rozwiązanie, napewno zadziała podczas jazdy 35 km/h na zakręcie. Życzę powodzenia dla operatora, a wszystko przez kostkę która przestanie łączyć.

    Żeby przekładnia ruszyła muszą być dwa sprzęgła załączone. Od zmiany kierunku przód lub tył, i od przełożenia 1 lub 2/3/4.

    Napewno przekładnia posiada zabezpieczenia, np. czujnik ciśnienia od sterowania sprzęgłami, jeśli będzie uszkoczony , to rozłącza przekładnie.
  • Poziom 12  
    Z góry dziękuje za duży odzew i zainteresowanie bo z jakimiś schematami do tego jest naprawdę ciężko a bez minimalnej wiedzy za dużo się tam nie zrobi.. jak się przekonałem.
    wiec chylę czoło przed znawcami tematu i jeszcze raz bardzo dziękuje.

    Tak kolego Skrzynia to DANA SPICER OFF HIGHWAY belgium
    03173960
    model. 1106FT12667-153
    serial CBEA111128 04/02

    tak dokładnie pisze na tabliczce

    I jeszcze dane z pompy jak by jakkolwiek mogło to pomóc
    CATEPILLAR
    222-8451-01
    SERIAL NO. 30529271
    MFG DATE 05W27
    ROTATION

    Zacznę od początku po kupnie( sobota ) maszyna została przywieziona i zładowana na podwórku ładowarka normalnie jeździła lecz już wtedy nie załączała bodajże 4 i 5 biegu ale na początku nie sprawiało to większego problemu bo jeździła! :D
    lecz tego samego dnia została wykonana jazda próbna w polu..
    przy przejeżdżaniu miedzy maszyna zgasła z niewiadomych przyczyn i już wogóle nie chciała już odpalić po przełączeniu stacyjki na pozycje odpalania rozrusznika nie było żadnej reakcji dolaliśmy paliwa i w miedzy czasie rozładował się akumulator wzięliśmy go ze sobą naładowaliśmy i podjęliśmy probe zmobilizowania tego wynalazku na drugi dzien ( niedziela) :D... po długim szukaniu sprawdzaniu przekaźników znalazłem dwa po lewa klapa (od silnika ) zdjąłem obudowę po mechanicznym daniu sygnału czyli po prostu przydusiłem aby zmostkowac :D maszyna zaczęła kręcić i odpaliła a przy probie ruszenia okazało się ze jest zablokowana przednia oś wiec postanowiliśmy ja z holować poszedłem do domu po zielonego jelonka i teściu mówi ze ja zgasili i potem juz po odpalaniu nie było reakcji na manetkę biegów po wybraniu biegów wiec ja ściągnęliśmy do domu i sprawa została na takim poziomie jak była :/
    dodam tylko jeszcze ze po wykonaniu paru telefonów okazało sie ze sąsiad miał taki sam przypadek tylko ze z manitou a usterka była rozsypana satelita po rozebraniu faktycznie okazało się ze powstała najwspanialsza masa ścierająca na świecie.. bo nie było oleju w satelitach jak w jednej tak i w drugiej ( przód )
  • Poziom 12  
    Wiec tak na dźwigni zmiany biegów jest opcja A po wszystkich biegach czyli od góry jest tak 1 2 3 4 5 A
    bo nie pamiętam jaka jest kostka ale na 90 % ta czarna
    jadę dzisiaj do niego to spisze numer seryjny albo jeszcze lepiej zrobię zdjęcie tabliczki znamionowej
  • Poziom 10  
    Widzę że nie jestem sam jeżeli chodzi o problemy z tą "pokraką". Czy ktoś wie jaki jest Caterpillarowski odpowiednik K70? Czy one mają te same skrzynie biegów? I czy ktoś miał problemy ze zmiennikiem momentu obrotowego (sprzęgła hydrokinetycznego)? Mój problem przedstawia się tak, że ładowarka pracuje ładnie, silnik po remoncie, hydraulika działa jak wściekła, ale jak przyjdzie jej jechać albo doprzeć do muru to nie zabuksuje tylko muli silnik. (Mam dwie ładowarki JCB 530-70 [80KM], jedna z dojechanym silnikiem ale jest lepsza w uciągu niż ten Claas który ma 104 konie). Nawet pod górkę nie wyjdzie na 3 biegu z 5 możliwych. JCB wychodzi na 3 czasem 4 z 4 możliwych. Dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 20  
    W przekładni typu powershift brak mocy na kołach wiąże się tylko z zasilaniem wielotarczowego mokrego sprzęgła lub niesprawnym sprzęgłem hydrokinetycznym.

    Podstawa to pomiar ciśnień na poszczególnych przełożeniach oraz pomiar ciśnienia na zmienniku. W najgorszym przypadku żuzyte sprzęgła w przekładni. Już nic więcej nie ma w tej konstrukcji , co mogłoby wiązać się z brakiem siły na kołach.
  • Poziom 10  
    Teraz pytanie. Regeneracja sprzęgła czy lepiej kupić nowe które kosztuje marne 9000 PLN netto?
  • Poziom 33  
    Daszczykk-Masz skrzynie z APC czyli sterowaną modułem elektronicznym. Ten moduł posiada diagnostyke.Potrafi testowac każde podłączone urządzenie(np.elektrozawory).Przekręcasz kluczyk i naciskasz przycisk ,,M".
    Dalej załącznik ,,d" i ,,c."
    Do sprawdzenia zasilania na wtyczce APC.wg.,,a"i,,b".
    Cisnienie oleju na górnym(glównym) porcie olejowym skrzyni sprawdałeś?
    Sprawdzałeś czy skrzynia ma napęd ze sprzegła homokinetycznego(kręci sie)?
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc ale skoro mamy na talerzu serwisanta to czy mógłbyś mi powiedzieć z łaski swojej co zrobić żeby działał mi obrotomierz. Przy alternatorze mam podłączone 3 przewody(+, kontrolka, i jak mniemam nadajnik obrotów ale niestety nie pokazuje obrotów). Co może być przyczyną?
  • Poziom 12  
    Sprawa rozwiazana... :D
    po dluższej przerwie (wyjazd za granice)
    zabrałem sie do tego ustrojstwa i przyznam sie ze w nerwach zacząłem szarpać za wszystkie kable które widziałem w celu sprawdzenia czy ktory sie nie przerwał... i trafiłem w dziesiątkę na silniku były masy które się ledwie co trzymały w zasadzie nie wiem czy wgl sie trzymały bo tylko je dotknąłem i dostałem po oczach piaskiem z kabli i tuz przed oczyma zawisły mi 3 zielone kabelki ale z tego co zdarzyłem zauważyć to chyba nie sa oryginalne bo poprzedniemu właścicielowi nawet sie oczka nie chciało lutować .. ehh :/ papuzdraki :P

    zostałoby mi tylko te 2 biegi do tyłu niedziałające...