Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault magnum - Padające akumulatory

uhr 04 Mar 2014 22:22 2646 10
  • #1 04 Mar 2014 22:22
    uhr
    Poziom 17  

    Witam. Pytanie czy zakładając klemę na akumulator klema ma prawo iskrzyć ?
    Czy to świadczy o jakimś zwarciu w instalacji ? Mała iskra ok, ale w tej magnum ostro iskrzy i padają akumulatory po 1 dniu.

    0 10
  • #2 04 Mar 2014 22:26
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Zaiskrzyć ma prawo ale minimalnie. Kwestia jeszcze tego co jest w aucie włączone podczas zakładania klemy. Im więcej odbiorników włączone tym bardziej będzie iskrzyć.

    0
  • #3 04 Mar 2014 22:33
    uhr
    Poziom 17  

    Dzięki. Jak wpiąć miernik, żeby sprawdzić jaka jest upływność lub zwarcie w układzie?

    0
  • #4 05 Mar 2014 14:25
    diablo23248
    Poziom 26  

    Amperomierz wpinamy szeregowo.

    0
  • #5 05 Mar 2014 21:56
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    W chwili podłączania akumulatora pobór prądu zawsze jest duży. Jeśli masz sprawny hebel, to podłącz amperomierz pod zaciski hebla, po podłączeniu akumulatora i rozłączeniu hebla prąd popłynie przez amperomierz pokazując aktualny pobór prądu. Chcąc mieć dokładny pomiar musisz mieć mały zakres w amperomierzu, a udar prądu przy podłączaniu akumulatora mógłby go uszkodzić.

    0
  • #6 06 Mar 2014 06:27
    uhr
    Poziom 17  

    Hebel?
    Na co ustawic miernik na jaki zakres ?
    Czyli kabel plusa z jeden str miernika z drugiej do plusa akumulatora tak ?
    Jak jest takie iskrzenie to co zrobić żeby nie wydymić miernika?

    0
  • #7 06 Mar 2014 06:48
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 13 Mar 2014 20:54
    goras
    Poziom 11  

    Witam
    Aby zmierzyć prąd płynacy w obwodzie ,podłączamy amperomierz oczywiście szeregowo. praktycznie pomiar taki w samochodziewygląda tak:
    -zdejmujemy klemę(obojetnie +czy -)
    -pomiędzy słupek akumulatora a odpiętą klemę podłączmy nasz amperomierz,może byćto multimetr z zakresem przynajmniej 10 A.
    -sprawdzamy czy w samochodzie nic nie jest włączone ,nie swieci nie buczy ,nie tyka.
    -przy podłączeniu chwilowo prad może być większy (pojemnosci)
    -czekamy aż wskaz osiągnie wartość stałą,odczytujemy ją.
    -jeżeli mieści sie w zakresie (0-1A) możemy uznać ,że jest dobrze.
    -kazda inna wartość świadczy o zwieksznym poborze np. 2A to przy napieciu 24V jest 48W czyli moc jednej żarówki reflektora.
    -teraz jedna osoba obserwuje wskaz np.4A adruga wyciąga bezpieczniki jeden po drugim, kiedy wartośc natężenia spadnie sprawdzamy za co odpowiada dany bezpiecznik i tam szukamy przyczyny
    -jezeli te czynności nie przynoszą efektu sprawdzamy alternator ,alarm , c zamek iinne zamontowane jako wyposazenie dodatkowe.
    pozdrawiam

    0
  • #9 14 Mar 2014 06:32
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Mar 2014 06:58
    kwantor
    Poziom 38  

    Moim zdaniem Bateria jest do wymiany- ile ma lat? jaki poziom elektrolitu? jakie stężenie, jak wygląda napięcie ładowania na zaciskach baterii? jakie jest napięcie na poszczególnych baterjach przy włączonych światłacj i innych odbiornikach na wyłaczonym silniku?
    Można sobie darować profesorskie pomiary tych miliamper- wystarczy podłączyć klemę przez żarówkę 21W. jeżeli żarówka zaświeci przy [podłączeniu i powoli zgaśnie- kończymy doktoraty z szukaniem złodzieja prądu w samochodzie, natomiast zaczynamy macać kieszenie, na zakup nowych baterii.

    0
  • #11 14 Mar 2014 07:58
    czasteczkakwarkowa
    Poziom 12  

    Ładować akumulator napięciem 14,4V przez parę godzin, jeśli oczywiście to akumulator.

    0