Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault magnum - Padające akumulatory

uhr 04 Mar 2014 22:22 3531 10
  • #1
    uhr
    Level 17  
    Witam. Pytanie czy zakładając klemę na akumulator klema ma prawo iskrzyć ?
    Czy to świadczy o jakimś zwarciu w instalacji ? Mała iskra ok, ale w tej magnum ostro iskrzy i padają akumulatory po 1 dniu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Zaiskrzyć ma prawo ale minimalnie. Kwestia jeszcze tego co jest w aucie włączone podczas zakładania klemy. Im więcej odbiorników włączone tym bardziej będzie iskrzyć.
  • #3
    uhr
    Level 17  
    Dzięki. Jak wpiąć miernik, żeby sprawdzić jaka jest upływność lub zwarcie w układzie?
  • Multimetr Fluke
  • #4
    diablo23248
    Level 27  
    Amperomierz wpinamy szeregowo.
  • #5
    MACIEK_M
    Level 29  
    W chwili podłączania akumulatora pobór prądu zawsze jest duży. Jeśli masz sprawny hebel, to podłącz amperomierz pod zaciski hebla, po podłączeniu akumulatora i rozłączeniu hebla prąd popłynie przez amperomierz pokazując aktualny pobór prądu. Chcąc mieć dokładny pomiar musisz mieć mały zakres w amperomierzu, a udar prądu przy podłączaniu akumulatora mógłby go uszkodzić.
  • #6
    uhr
    Level 17  
    Hebel?
    Na co ustawic miernik na jaki zakres ?
    Czyli kabel plusa z jeden str miernika z drugiej do plusa akumulatora tak ?
    Jak jest takie iskrzenie to co zrobić żeby nie wydymić miernika?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    goras
    Level 12  
    Witam
    Aby zmierzyć prąd płynacy w obwodzie ,podłączamy amperomierz oczywiście szeregowo. praktycznie pomiar taki w samochodziewygląda tak:
    -zdejmujemy klemę(obojetnie +czy -)
    -pomiędzy słupek akumulatora a odpiętą klemę podłączmy nasz amperomierz,może byćto multimetr z zakresem przynajmniej 10 A.
    -sprawdzamy czy w samochodzie nic nie jest włączone ,nie swieci nie buczy ,nie tyka.
    -przy podłączeniu chwilowo prad może być większy (pojemnosci)
    -czekamy aż wskaz osiągnie wartość stałą,odczytujemy ją.
    -jeżeli mieści sie w zakresie (0-1A) możemy uznać ,że jest dobrze.
    -kazda inna wartość świadczy o zwieksznym poborze np. 2A to przy napieciu 24V jest 48W czyli moc jednej żarówki reflektora.
    -teraz jedna osoba obserwuje wskaz np.4A adruga wyciąga bezpieczniki jeden po drugim, kiedy wartośc natężenia spadnie sprawdzamy za co odpowiada dany bezpiecznik i tam szukamy przyczyny
    -jezeli te czynności nie przynoszą efektu sprawdzamy alternator ,alarm , c zamek iinne zamontowane jako wyposazenie dodatkowe.
    pozdrawiam
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Moim zdaniem Bateria jest do wymiany- ile ma lat? jaki poziom elektrolitu? jakie stężenie, jak wygląda napięcie ładowania na zaciskach baterii? jakie jest napięcie na poszczególnych baterjach przy włączonych światłacj i innych odbiornikach na wyłaczonym silniku?
    Można sobie darować profesorskie pomiary tych miliamper- wystarczy podłączyć klemę przez żarówkę 21W. jeżeli żarówka zaświeci przy [podłączeniu i powoli zgaśnie- kończymy doktoraty z szukaniem złodzieja prądu w samochodzie, natomiast zaczynamy macać kieszenie, na zakup nowych baterii.
  • #11
    czasteczkakwarkowa
    Level 13  
    Ładować akumulator napięciem 14,4V przez parę godzin, jeśli oczywiście to akumulator.