Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.5 98r benzyna - Przestał zapalać, przedtem na jałowym tracił obroty

aleociog 05 Mar 2014 14:13 3999 9
  • #1
    aleociog
    Level 8  
    Lanos 1.5 98r benzyna przestał zapalać, zaraz przedtem na jałowym tracił obroty, słabł tzn w ruchu miejskim po zatrzymaniu i utrzymywał się w jałowych ale po wrzuceniu biegu gazowaniu potrafi zgasnąć .. aż przestał zapalać przy pierwszym mrożnym poranku.

    Rozrusznik "chechła" ale silnik nie zapala ..Ciąganie nic nie dało ... (*)

    1)
    Wymieniłem świece , poźniej cewkę ( ze szrotu) iskra jest ... ale jak wyżej (*)
    2)
    Sprawdzałem poprzez miganie czy poda błędy ( tzw zworka w listwie ) , wymigał "błąd czujnika położenia wału". Odkopałem czujnik wyciągnęłam i sprawdziłem samym omomierzem, niby okej ???
    Doczytałem że miganie zmyla bo jak nie przechodzi testu elektroniki ponoć zawsze miga "błąd czujnika położenia wału" Prawda ???

    3) Doczytałem że przepustnica , krokowiec, wtryski .



    Fakt przepustnica brudna bo przewód odmy i ssący dziurawy (Kupiłem nowe)

    Rozebrałem do wytrysków te stan dobry ale wyczyściłem w SPcośtam. Naftą- wyczyściłem część przednią przepustnicy, szczególnie komorę silniczka krokowego, ale nie demontowałem krokowca i nie sprawdzałem elektrycznie. Jak to zobić ??!!! 4,5 V i ma wciągnąć bolczyk ??

    Jak skontrolowac czujnik połozenia przepustnicy.

    Rozrusznik "chechła" ale silnik nie zapala ..Ciąganie nic nie dało ... (*)

    Nie mam mam pomysłu obstawiam krokowca i jeszcze raz się do nie zabieram.


    Prosze o rady.
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Ciśnienie paliwa sprawdź, od tego trzeba zacząć
    Czyszczenie silniczka krokowego sobie daruj
  • #3
    aleociog
    Level 8  
    Jak wypinałem przewód za filtrem to trysnął czyli pompka daje , jak jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa ?
  • Helpful post
    #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Manometrem, ma być 3,5 bar. Ale możesz zrobić próbę: ściągnij wąż powrotu paliwa z listwy wtryskowej, z regulatora powinno lecieć paliwo, jak nie to pompa daje zbyt niskie ciśnienie i się nie otwiera
  • #5
    aleociog
    Level 8  
    Sprawdzaniem ciśnienia paliwa po filtrze , wcześniej złożyłem przepustnicę ( miałem nie szukać), kolega załączył, Ja trzymałem z całych sił po filtrze paluchem pompa dała radę.. paliwo obryzgało mnie... podłączyłem ...

    Miałem przystąpić do odpięcia za wtryskiem powrotny paliwo ) za tym zaworkiem ciśnieniowym- powrotnym tak go sobie opisuję ...ale coś podkusiło .. raz na spięty . kolega przekręcił kluczyk .. no i coś dotąd niespotykanego.... nawet nie "chechła" po przekręceniu kluczyk, tylko pstyk i głucho ...

    Akumulator jeszcze napięcie ma , ok , może coś blokuje ... przód na podnośnik ( kolega bardziej doświadczony ale my jesteśmy elektronicy i mechanicy amatorzy) i koło ręką się nie dało zakręcić ... odkręcił świece.. Ja kręciłem kołem .. na niego bryznęło.. hmmm jedna świeca zbyt such... czyżby nie miał wyrzutu spalin paliwa że mu tak cylidnry. Na dobranoc wszystko złożyliśmy ( a i prądnicę czy kręci się poluzowaliśmy i jest ok, powróciliśmy do poprzedniego stanu)

    Proszę co dalej podejrzewać , podejrzewać wyrzut spalin, katalizator ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    .. koło dal się kręcić po tym bryzgu przy wykręconych swiecach ..
  • #6
    aleociog
    Level 8  
    carrot wrote:
    Ale możesz zrobić próbę: ściągnij wąż powrotu paliwa z listwy wtryskowej, z regulatora powinno lecieć paliwo, jak nie to pompa daje zbyt niskie ciśnienie i się nie otwiera


    Zrobiłem ściągnięcia węża powrotu , przelewa ciśnienie OK.

    w międzyczasie
    - odma nowa wyczyszczone wszystko , krokowiec działa
    - wtryski przeczyszczone jeden podejrzany wymienniony
    - świece nówki
    - cewka -ga na sprawdzenie na ciąganiu działa ( ale stara też działa ja ciągam


    Problem a) 1 znaleziony wtrysk lał cały czas po załączeniu , teraz po wymianie
    wtrysku i próbie z "listwą w powietrzu " ładnie obryzgują przy stracie wszystkie 4-ry ... Wstawione wszystko na miejsce Zrobiłem ściągnięcia węża powrotu , przelewa ciśnienie OK.

    Problem b) Opisany wyżej taki że padł rozrusznik z bendiksem , nie "chechłało" po przekręceniu bo wtrysknięte paliwo blokowało cylider . i finalnie wał i wykańczało rozrusznik z bendiksem .

    Werementowany rozrusznik działa ładnie , kręci czyli "chcechła" i obraca .... wtryski OK ale ...... nie pali daje nie iskry za cewką po przekręceniu kluczyka ...
    ( ściągałem każdę świecę i


    Samochód na kluczyk nie pali , rozrusznik obraca "chechła" .... natomiast lekko popchany zapala ........ zgłupaiłem .... pomocy

    Dodano po 1 [minuty]:

    carrot proszę zajrzyj jeszcze na post od aleciog
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    nie pali daje nie iskry za cewką po przekręceniu kluczyka ...

    Moderated By carrot:

    Czy będziesz łaskaw napisać po polsku jeszcze raz o co Ci chodzi

  • #8
    aleociog
    Level 8  
    Przepraszam za nie stylistyczne opisanie problemu.

    Lanos nie pali po przekręcenia klucza w stacyjce.

    Tzn.
    W pierwszym etapie przekręcania kluczyka jest słyszalna pompa paliwa.
    Drugi etap słyszalna dobra praca prądnicy ( pod maską widać że kręci sprawnie i bez oporów całym układem kół związanych wałem silnika ) lecz nie ma zapłonu silnika.

    Natomiast po lekki pchnięciu całego samochodu pali od razu (z biegu 1-dynki).
    Zostawiłem auto z uruchomianym silnikiem na ok. 5 minut , żeby przepalić trochę paliwa i oczyścić silnik.
    Przy rozgrzany silniku , po zgaszeniu i ponownym stracie z kluczyka silnik zapala
    ( ale tylko 3 zapalenia na 5 kolejnych prób) .
    Natomiast zimny silnik problem powraca, nie pali po przekręcenia klucza w stacyjce i kolejnych próbach.

    Ostatnio zrobiłem:
    - u fachowca remont prądnicy i bendiksu
    - wymieniłem świece
    - wymieniłem cewkę do zapłonu świec
    - podładowuję akumulator dla pewności na noc na prostowniku poza samochodem


    Przedtem
    - wymieniłem wtryskiwacze ( wykonałem próbę na listwie zmontowanych wtryskiwaczy bez włożenia ich do silnika tzn w powietrzu, po przekręceniu kluczyka i pierwszym etapie rozruchu wszystkie po kolei wtrysnęły mgiełkę paliwa, przedtem był problem z 1 wtryskiwaczem przepuszczał ciągle)
    - sprawdziłem i wyczyściłem odmę oraz silnik krokowy
    - wykonałem sugerowaną przez Pana próbę ciśnienia pompy paliwa tzn przelewa paliwo za zaworem na listwie wtryskiwaczy


    Podjąłem próbę (z kolegą )sprawdzenia iskry, przy stracie z kluczyka tzn przy zdjętej świecy włożonej w przewód jest krótka seria iskier do uziemionej obudowy i tak dla kolejnych świec to samo.

    Proszę o pomoc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    carrot Postarałem się opisać problem raz jeszcze, proszę o pomoc.
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Sprawdź kostkę stacyjki, czy po przekręceniu w pozycję rozruch nie ginie zasilanie sterownika
  • #10
    aleociog
    Level 8  
    Kostka elektryczna pod stacyjką jak ją docisnąłem kliknęła i pali z kluczyka.
    Dla pewności odpiąłem i "kontaktem" oczyściłem.

    Dziękuje Panu za cierpliwość i rady.

    Pozdrawiam Jarek