Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 - Automatyczna skrzynia -Błędy

krycha24 05 Mar 2014 16:10 2703 9
  • #1 05 Mar 2014 16:10
    krycha24
    Poziom 9  

    Witam

    Mam duży problem z automatem w dafie XF95 03r, błąd ze skrzyni:
    4159-Brak informacji CFG na Can, konfiguracja zwalniacza zespolonego odebrana od niego w zadanym okresie czasu. Nieciągłe

    Błędu nie da się skasować, objawia się tym że wyrzuca na deskę Transmision waring, oraz co najważniejsze, nie włącza biegów. Jedynym sposobem na to żeby ruszyć jest wyłączenie zapłonu na uruchomionym silniku, po czym ponowne włączenie zanim ten się zatrzyma. Mniemam że usterka jest na kablach, ale nie mam schematów więc wolę spytać zanim podejmę się sprawdzać po omacku.

    2 9
  • #2 05 Mar 2014 21:15
    miler80
    Poziom 34  

    Czym to czytałeś, jakimś autocomem?

    0
  • #3 05 Mar 2014 21:43
    krycha24
    Poziom 9  

    Nową wersją Delphi, to jest chyba DS150

    0
  • #4 05 Mar 2014 22:14
    serwis24h
    Poziom 12  

    A po włączeniu zapłonu słychać takie strzelanie powietrza z siłownika sprzęgła? Podejrzewam że coś się dzieje z siłownikiem lub instalacją...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miało by to sens z oszukaniem go poprzez zapłon silnika z rozpędu..

    0
  • #5 05 Mar 2014 22:44
    pitool
    Poziom 30  

    Przekaźniki sprawdź,po zamieniaj na próbę .

    0
  • #6 05 Mar 2014 22:48
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Przetestuj ciągłość oraz izolację 2 skręconych przewodów żółtego z brązowym.Ta skrętka to jest AsTronic CAN i biegnie od wtyczki w modulatorze skrzyni biegów aż do wewnątrz kabiny (Do modułu E-Module), ale wystarczy jak przetestujesz ją do złączy kabinowych pod maską.Przewody testuj indywidualnie.Przy włączonym zapłonie napięcie pomiędzy zółtym a masą (mierzone gdziekolwiek - w złączach kabinowych lub we wtyczce do modulatora) powinno być 2.3V a pomiędzy brązowym a masą 2.6V (+/- 0.1V).Oprócz wyż. wym napięć na włączonym zapłonie przetestuj przewodzenie przewodów pod obciążeniem np podłączając zarówkę 70W na jednym końcu (np. we wtycze) a zasilanie +24v i masę na drugim końcu (przy złaczach kabinowych)

    1
  • #7 07 Mar 2014 10:06
    krycha24
    Poziom 9  

    Po włączeniu zapłonu słychać pyknięcie więc tu jest raczej wszystko ok. Problem bardzo rzadko nie występuje, więc problem będzie raczej na kablach. Dzięki za podpowiedzi i instrukcję do sprawdzania, dzisiaj coś ruszę

    0
  • #8 10 Mar 2014 12:32
    krycha24
    Poziom 9  

    Nie jestem pewien czy to wszystko jest tak jak ma być. W skrzynce pod maską są tylko dwie skrętki żółto-czarne, jedna zaślepiona, druga (3559 i 3558) nie ma połączenia z żadną z wtyczek na sterowniku skrzyni. Mam więc pytanie: czy na pewno ma być w skrętce kolor brązowy, i do której z wtyczek (od kierowcy czy od pasażera) ma lecieć owa skrętka CANa

    1
  • #9 12 Kwi 2014 19:54
    serwis24h
    Poziom 12  

    Tak na logikę otwórz kostkę po prawej stronie (stojąc na skrzyni przodem do wybieraka) rozetnij kawałek peszla i się przekonasz jakie faktycznie przewody dochodzą.

    0
  • #10 20 Maj 2014 15:19
    krycha24
    Poziom 9  

    Po rozpięciu i zapięciu wszystkich wtyczek pod maską wchodzących do kabiny, problem się nie pojawił, co prawda na drodze warsztat-kupiec, ale się nie pojawił :D

    Problem był w instalacji.

    1