Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta mk5 1.3 '03 - nie działa wentylator

05 Mar 2014 19:12 4350 22
  • Poziom 14  
    Witam mam problem z wentylatorem w fieście mk5 2003r 1,3,polega na tym ze ie gotuje a wentylator nie włącza się.Na wskaźniku temperatura w połowie
    Po podpięciu autocoma:
    -brak błędów
    -temperaturę sterownik widzi normalnie czyli przy 102 stopniach zaczyna sie gotować
    -podczas autotestu wentylator startuje
    -sterownik nie każe uruchamiać żadnego biegu wentylatora
    Podejrzewam uszkodzony sterownik silnika ale niech ktoś obeznany w temacie sie wypowie. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam że termostat w porządku, chłodnica cała gorąca
  • Poziom 43  
    Jak test wysteruje wentylator ,silnik widzi temperaturę a w silniku płyn nie woda to dziwny przypadek.
  • Poziom 14  
    Dobra problem rozwiązany sterownik nie daje masy na przekaznik.Zakładam dodatkowy termowłącznik pod wyjście z komputera.pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Sory że się podłączam do tematu ale mam identyczny problem z identycznym autem i czegoś nie rozumie jak włączę test elementów to ecu zapina mase na przekażnik wentylatora jak włączę klimę tez wentylator się załączy a jak grzeję silnik to idzie do 103 i się gotuje .Więc nie bardzo mi to na uszkodzenie ecu wygląda .Może ktoś ma jakiś pomysł .Układ prosty z jednym biegiem wentylatora i przekażnikiem który dostaje masę z sterownika silnika na 85.
  • Poziom 43  
    No na 103 ma być. Jak jest płyn i szczelny korek to działa.
  • Poziom 25  
    No a mi idzie na 103 i nie załączy wentylatora a przecież przy 103 powinno już włączyć.
  • Poziom 14  
    Załóż termowłacznik i bedzie po problemie
  • Poziom 43  
    tomasz0703 napisał:
    No a mi idzie na 103 i nie załączy wentylatora a przecież przy 103 powinno już włączyć.

    Jak to PŁYN pod ciśnieniem ci sie gotuje na 103st? ?? Może czujnik źle podaje sygnał?
  • Poziom 11  
    Koledzy odgrzewam kotleta
    Mam ten sam problem
    Brak wysterowania wentylatorów
    Wentylatory jeśli podam masę na odpowiednią nóżkę przekaznika startują tak 1 jak i 2 bieg
    Dziwne jest to że jeśli temp wzrośnie do tych 100 stopni to wentylatory nie startują ale jeśli auto zgaszę od razu idą w pracę - po przekręceniu na kontrolki chodzą dalej ale jeśli auto odpalę odrazu stają
    Jakieś pomysły ( oprócz dodatkowego termo włącznika :) )

    Dodano po 11 [godziny] 50 [minuty]:

    Koledzy może jednak jakaś sugestia :)
  • Poziom 14  
    Zakładaj termowłącznik szkoda czasu, trójnik aluminiowy gwintujesz m14 wkręcasz, podłączasz i gotowe.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Ja montowałem i już prawie 3 lata wszystko ok
  • Poziom 11  
    Przepraszam ze odgrzewam jeszcze raz temat ale proszę o poradę. Jaki termowłącznik zastosować do fiesty 1.4 benzyna i jak to wszystko połączyć bo mam ten sam problem?
  • Poziom 43  
    Każdy 95-90st.c starczy. Masa na termowłacznik i z niego na przekaznik. Redukcja z termowłącznikiem na wąż do kupienia w sklepach do tuningu lub do własnej produkcji. Rura odp. średnicy z wspawaną nakrętką.(nakrętka taka cieńka jest w Grene ;) )
  • Poziom 29  
    Przypnę się do tematu. Ciekawi mnie co tak na prawdę się uszkadza że nie działa sterowanie wentylatora i wszyscy sugerują zakładanie dodatkowego termowłącznika. Jest to pytanie tylko po to aby zaspokoić moją ciekawość.
  • Poziom 11  
    andrzej20001 napisał:
    Każdy 95-90st.c starczy. Masa na termowłacznik i z niego na przekaznik. Redukcja z termowłącznikiem na wąż do kupienia w sklepach do tuningu lub do własnej produkcji. Rura odp. średnicy z wspawaną nakrętką.(nakrętka taka cieńka jest w Grene ;) )


    Kabel sygnałowy z ECU wypiąć z przekaźnika? Ostatnie pytanie. Czy nie będzie kolidowało z klinatyzacją?
  • Poziom 14  
    Kup trójnik aluminiowy nagwintuj jedno wyjście, wkręć czujnik wepnij w układ chłodzenia jak najbliżej głowicy i z tego co pamiętam wpinałem się w przewód sygnałowy ECU bez żadnych przekaźników. Przewodu nie wypinaj z przekaźnika/ecu tylko się do niego dołącz.
  • Poziom 11  
    piotrek7744 napisał:
    Kup trójnik aluminiowy nagwintuj jedno wyjście, wkręć czujnik wepnij w układ chłodzenia jak najbliżej głowicy i z tego co pamiętam wpinałem się w przewód sygnałowy ECU bez żadnych przekaźników. Przewodu nie wypinaj z przekaźnika/ecu tylko się do niego dołącz.

    Dziękuje za odpowiedź. Tylko u mnie jest mały problem. Na przewodzie sterującym przekaźnikiem z ECU, w czasie przełączenia kluczyka w pozycje ON bez zapłonu jest 1.7V względem masy a powinno być 0V. Jeśli połacze przewód z nowego termowłącznika-minusowy do przewodu z ECU może być problem.
  • Poziom 16  
    A sprawdzałeś termostat? jak silnik osiągnie temperaturę to chwyć w ręce dwa węże wchodzące do chłodnicy ,oby dwa powinny mieć tą samą temperaturę . Jeżeli jeden jest wyraźnie chłodniejszy to znaczy że termostat się nie otwiera.
  • Poziom 11  
    Bunny82 napisał:
    A sprawdzałeś termostat? jak silnik osiągnie temperaturę to chwyć w ręce dwa węże wchodzące do chłodnicy ,oby dwa powinny mieć tą samą temperaturę . Jeżeli jeden jest wyraźnie chłodniejszy to znaczy że termostat się nie otwiera.


    Termostat był dobry do pewności wymieniony na nowy ( temperaratura początkowa otwierania 82°C), czujnik temperatury w bloku silnika był dobry do pewności też wymieniony na nowy( rezystancja przy temperaturze 95°C około 3 Ohmy. Kable spradzone miedzy ECU a czujnikiem i miedzy ECU a przekaźnikiem. Napiecia na przekaźniku są ( zasilanie cewki przekaźnika 12.6V, zasilanie w przekaźniku na lini roboczej też. Tylko niepokojące jest 1.7V na drugiej nóżce cewki przekaźnika- sterowanie z ECU. Po zdjęciu przewodu z czujnika wentylator się włącza. Włączenie klimy recznie uruchamia wentylator i nie ma problemu z temperaturą płynu lecz to normalne ponieważ wentylator jest jeden do klimy i chłodnicy
  • Poziom 11  
    Bunny82 napisał:
    A nie ma tam w chłodnicy jakiegoś czujnika zamontowanego?


    W tym problem że nie ma żadnego czujnika. Przypuszczam że wina siedzi w ECU, ale to też nie jest problem do zrobienia, tylko narazie nie mam innego na podmianke.
  • Poziom 2  
    Witam , borykałem się z tym problemem "Wiatrak nie włącza sie" Okazało sie że korek zbiornika wyrównawczego popsuł się wymiana na nowy i OK .Wiatrak wł. przy 105C i chłodzi do 75C mierzone pirometrem. pytanka 882477423 :)
  • Poziom 11  
    W moim przypadku wyrzucało płyn ze zbiorniczka. Powód znaleziony i rozwiązany. Mkropękniecie zbiorniczka w przegrodzie za korkiem ( wyglądało na uszkodzony korek) powodowało brak cisnienia w obwodzie chłodzenia i nie załączanie wentylatora. Rozwiazanie- wymiana zbiorniczka, problem rozwiązany
  • Poziom 2  
    Zatykanie korka folią , szmatką itp. nie daje tego samego efektu co wymiana korka a nowy :)