Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas

05 Mar 2014 19:22 58881 36
  • Poziom 10  
    Mam problem z myjką ciśnieniową Karcher K 5.55 Jubilee. Problem polega na tym, iż po naciśnięciu spustu na pistolecie nie ma ciśnienia wody na dyszy, a w tym samym momencie załącza się silnik i pracuje cały czas nawet po zwolnieniu spustu. Wyłączenie silnika następuje tylko poprzez wyłącznik główny.

    Od kilku miesięcy miałem podobne problemy, lecz aby pojawiło się ciśnienie na dyszy musiałem najpierw nacisnąć spust na pistolecie, przekręcić dysze "VarioPower" w pozycje "MIN", a następie na "MAX" i wtedy było OK. Teraz ta metoda już w ogóle nie działa.

    Rozebrałem więc myjkę praktycznie rzecz biorąc na części pierwsze.
    Odkręciłem zawór od pompy aluminiowej i na nim znajduje się o-ring i czerwona plastikowa opaska, która jest przecięta <---- czy to tak ma być, czy to jest uszkodzone?

    Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas
    Rozebrałem również zawór od dozownika chemii, ale tam z o-ringiem jest wszystko OK.

    Zrobiłem również kilka innych zdjęć, lecz nie wiem gdzie leży przyczyna tego problemu. Wyczyściłem również te plastikowe osłonki na tłoki na których znajdował się czarny spieczony nalot... odciąłem to nożem, ale po złożeniu i tak nie dało to pożądanego efektu. Teraz widzę jeszcze na zdjęciach nalot na tłokach, może po wyczyszczeniu to pomoże, ale mimo wszystko prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tej usterki.
    Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas
  • Poziom 30  
    Ja miałem podobny problem. U mnie uszkodzony był oring w pistolecie od lancy.
  • Poziom 10  
    Zapomniałem dopisać, iż właśnie już kupiłem nowy pistolet oraz dysze "VarioPower" i nic to nie dało, a po za tym stary pistolet wraz z dyszą oraz wężem sprawdzałem na innej myjce też ten sam model 5.55 i wszystko było w porządku.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    czerwona plastikowa opaska, która jest przecięta <---- czy to tak ma być, czy to jest uszkodzone?

    tak to tak ma być
    Cytat:
    Od kilku miesięcy miałem podobne problemy, lecz aby pojawiło się ciśnienie na dyszy musiałem najpierw nacisnąć spust na pistolecie, przekręcić dysze "VarioPower" w pozycje "MIN", a następie na "MAX" i wtedy było OK. Teraz ta metoda już w ogóle nie działa.

    sugeruje to zapowietrzanie się urządzenia i dlatego musiałeś tak robić, czego przyczyną może być:
    Cytat:
    Teraz widzę jeszcze na zdjęciach nalot na tłokach

    czarny nalot na tłokach to mogą być resztki ścierających się uszczelnień ciśnieniowych, np. w skutek długotrwałej pracy (przegrzanie) co widać na ostatnim zdjęciu

    Dodatkowo należało by sprawdzić zaworki w głowicy (tej z ostatniego zdjęcia), czy przepuszczają tylko w jednym kierunku...

  • Poziom 27  
    Po co rozkręciłeś zawór regulacji ciśnienia z górnych fotek?? Wyciąga sie go w całości sprawdza czy nie puszcza smaruje i wkłada. Czerwona opaska to mierścień ustalający, zrób forki głowicy zaworowej od dołu i góry jeszcze. Czy te trzy zaworki w środku są gładkie czu wypiaskowane?? Czy na głowicy zaworowej nie ma pęknięcia pomiędzy wysokim a niskim ciśnieniem??
  • Poziom 12  
    Wymień głowice i po sprawie. tego już nie naprawisz.
  • Poziom 10  
    Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas

    Wewnętrzna cześć głowicy w miejscy w którym wchodzą tłoki została nadtopiona. Wydaje mi się iż będę musiał chyba kupić nową głowice.

  • Poziom 27  
    pablo_k napisał:
    Wymień głowice i po sprawie. tego już nie naprawisz.


    Jasnowidz????? tylko którą zaworową czy ciśnieniową :)

    Wychodzi że zaworowa jest ok pokaż jeszcze potki od góry

    jak pisałem problem tkwi w zaworze regulacji który rozkręciłeś i miesza wodą w środku zamiast tworzyć ciśnienie, skręć go i pokaż na fotce wytłumaczę ci jak sprawdzić czy trzyma.
  • Poziom 12  
    dolna jest ok. górna odpowiada za sterowanie ciścieniem. w serwisie ok 250 zł i razem ze zaworem nadmiarowym. Nowa przychodzi cała aluminiowa. lepiej nie używać chemii przez te urzadzenie
  • Poziom 10  
    Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas Karcher 5.55 - brak ciśnienia wody, silnik pracuje cały czas

    Wkręciłem ten zawór, więc w jaki sposób teraz mogę sprawdzić czy ten element głowicy jest sprawny?
  • Poziom 10  
    Czy może mnie ktoś pokierować w jaki sposób można sprawdzić zawór regulacji?
  • Poziom 2  
    Witaam.Uszkodzona jest ta część głowicy z której wykręciłeś -rozkręciłeś zawór nadmiarowy,ta głowica jest do wymiany. Tego zaworu nie powinno się dać rozkręcić tak jak to zrobiłeś. W głowicy została jeszcze jedna część tego ważnego zaworu sterującego . Z jakiegoś powodu (temperatura ?) dochodzi do deformacji plastyku w tej głowicy i ten zawór nie pracuje jak należy , to jest tłoczek sterujący i powinien pracować suwliwie, a on blokuje się ,i nie przesterowuje się jak należy.co do drugiej części to nie moge się dopatrzyć , ale nie widze w niej specjalnie problemu.Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Podłączę się pod temat,a więc.Trochę poczytałem,ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem,a mianowicie:
    Myjka mam tą samą co autor tematu.Chemii nie używam ,tylko sama woda-to tak dla wiadomości.Myjke włączam ,naciskam na pistolet i d...a,dopiero delikane dotknięcie włącznika-ON OFF( ewentualnie puknięcie go) włączy wodę i tak za każdym razem muszę go pukać.Jeżeli juz ruszy,to na ustawieniu ( max ciśnienia) myjka włącza się i rozłącza co kilka sek w jednakowch odstępach czasu.W momencie zmniejszenia ciśnienia pracuje normalnie i się nie rozłącza ,choć jak puszczę spust wody ,to ponowne uruchomienie musi nastąpić poprzez pstryknięcie włącznika( czasami delikatne dotknięcie włącznika i myjka działa) .Czy to sam włacznik do wymiany,czy zawór ciśnienia o którym piszecie.
  • Poziom 12  
    JACU626
    Dzięki za odp.Pisałeś wcześniej jak sprawdzić taki zawór,ale nie dopisałeś jak to zrobić...Rozumiem,że jak nie będzie trzymał,to do wymiany cały,czy można go uratować...?
  • Poziom 2  
    Witam.Sorki troche mnie nie było, to co opisuje "anielski123" bardziej wygląda na przekręcenie samego pokrętła wyłącznika elektrycznego.Ja bym szukał w puszce wyłącznika jeśli jest rozbieralna bo nie pamiętam . Jeśli tamnic nie wypatrzysz to musisz rozkręcić pompe wybić lub wyciągnąć dwa bolce blokujące przyłącze chemii, wyciągnąć to przyłącze i za nim znajduje się tłok wyłącznika ciśnieniowego który możesz wyjąć, obejrzeć i przesmarować smarem dobrej jakości najlepiej silikonowy . JACU626 w tej pompie nie ma czegoś takiego jak"zawór regulacyjny" ogłupiasz celowo czy nieświadomie ?
  • Poziom 12  
    Witam ponownie...Zadzwoniłem do service w Łodzi i zapytałem ile kosztuje zawór regulacyjny ,po tym jak JACU626 napisał,że to jego wina... Odpowiedź brzmiała " Panie... w tego typu myjkach nie ma takiego zaworu" 'Marcin'...co masz na myśli " przekręcenie" włączałem normalnie i wyłączałem...nic na siłę nie robiłem...Wracając do mojego problemu,to zrobiłem jedną rzecz,a mianowicie...Rozkręciłem lance i przeczyściłem dyszę...jest trochę lepiej,ale nie do końca...Wcześniej za każdym puszczeniem pistoletu musiałem " pykać " we włącznik.Teraz po czyszczeniu dyszy jest tak,że jak często używam pistoletu to działa normalnie,ale jak nie nacisnę na spust ( np.3 min) ,to znowu muszę "pyknąć " włącznik...Nie oddaję do service....będę metodą prób i błedów powoli dochodził do problemu.Mam nadzieję,że uda mi się rozwiązać problem...

  • Poziom 27  
    Żurawski Marcin napisał:
    JACU626 w tej pompie nie ma czegoś takiego jak"zawór regulacyjny" ogłupiasz celowo czy nieświadomie ?


    Pierwszy post w tym temacie zdjęcie po prawej i co niby się na nim znajduje???? W DISIS nazywa się ZAWOREM OBEJŚCIOWYM a jego zadaniem jest regulacja ciśnienia. Można go też nazwać zaworem by-pas bo gdy nie zadziała wyłącznik elektryczny otwiera się i upuszcza wysokie ciśnienie do powrotu więc nazywam go "zaworem regulacyjnym". Gdy zatnie się często pozostaje otwarty i myjka ciśnienia nie daje.

    Kolego Marcinie do twój drugi post na forum i miły nie jesteś, myjki naprawiam od 9 lat praktycznie wszystkie marki.

    www.karcherserwis.pl

    zapraszam abyś zobaczył że robię tego w niedzielne popołudnie ale codzienne po 10 godzin od pońdziałku do soboty

    pozdrawiam

    Jacek
  • Poziom 2  
    Witam.Jacu 626 przepraszam . Nie chce sie zbytnio tłumaczyć tylko po prostu przepraszam .
  • Poziom 12  
    JACU626 napisał:
    nasmarować rozruszać i wsadzić

    Podziękowanie dla JACU626 za " telefoniczne "naprowadzenie jak usunąć usterkę.Przyczyną był zawór ,który jest od "chemii" był zatarty i to bylo przyczyną u mnie.Dzięki wielkie :spoko: :spoko: :spoko: Pozdrawiam. :sm9:
  • Poziom 2  
    Moim zdaniem nazywanie wyżej wspomianego zaworu zaworem regulacyjnym jest nieprawidłowe. To jest zawór przelewowy - jego praca polega na przelaniu wody z wysokiego ciśnienia na niskie, z wyjścia na wejście w odpowiednim momencie.

    Mam tu taki sam model i za piiiiii nie mogę wydostać tego zaworu.
    Urządzenie działa, rozłącza i nabija, nie cieknie, nie dobija ciśnienia, mleka nie ma i ciśnienia też nie :(, nie ważne jak skręcona jest dysza vario, czy min. czy max to jest identyczne niewielkie ciśnienie. Akcesoria sprawdzone więc to też odpada. Przed rozłożeniem jeszcze pobierała chemię, teraz już nie.
    Typuję inżektor lub zawór pod nim i zawór przelewowy jednak żadnego z nich nie mogę wydostać :( Macie jakieś domowe sposoby?
  • Poziom 12  
    Zawór,który był u mnie zatary też nie mogłem wyjąć,więc odkręciłem od góry cztery imbusy i od spodu jest dojście by go wybić.

  • Poziom 27  
    miculek napisał:
    Moim zdaniem nazywanie wyżej wspomianego zaworu zaworem regulacyjnym jest nieprawidłowe. To jest zawór przelewowy - jego praca polega na przelaniu wody z wysokiego ciśnienia na niskie, z wyjścia na wejście w odpowiednim momencie.



    Oooo znawa widzę kolegę po fachu, to zmień sprężynke w tym zaworze na słabszą a zobaczysz jak spadnie ciśnienie :) Anielski u miculka inny problem jest niż u ciebie ale z wypowiedzi wnioskuję iż wysokiej klasy specjalistą jest :)
  • Poziom 2  
    Cytat:
    Oooo znawa widzę kolegę po fachu, to zmień sprężynke w tym zaworze na słabszą a zobaczysz jak spadnie ciśnienie :) Anielski u miculka inny problem jest niż u ciebie ale z wypowiedzi wnioskuję iż wysokiej klasy specjalistą jest :)


    Hmmm, nie wiem co mam sobie myśleć po takim wpisie. Coś tam wiem...

    Mi w końcu się udało wyciągnąć zawór ale trzymał masakrycznie. Co do rady aby od spodu (od środka głowicy) to nie polecam bo można uszkodzić głowicę przez przypadek, lepiej użyć imadła.
    Wszystko przeczyszczone, przedmuchane, wypłukane, rozruszane iiii ....
    działa ... w końcu.
  • Poziom 9  
    Miałem ostatnio podobny problem ale w K4.
    Silnik pracuje a ciśnienia brak.
    Jednak dźwięk silnika taki jak by pracował bez obciążenia, tzn. nie napędzał pompy.
    Przy kręceniu ręką silnikiem elektrycznym brak ruchu tłoczków.
    Po rozkręceniu okazało się,że tłoczki stoją w miejscu, w pozycji wciśniętej.
    Tłoczki chwyciło tak mocno, że bez młotka się nie obeszło.
    Powodem był nalot na aluminium, prawdopodobnie kamień z wody który to zablokował tłoczki w pozycji wciśniętej.
    Przeczyściłem delikatnie papierem ściernym i chodzi jak nowy.
    Już ze dwa miesiące wcześniej zauważyłem, że dziwnie pracuje, tzn.naciskam spust na lancy ,ciśnienie jest ale trochę słabsze a silnik pracuje inaczej jak by lżej a dopiero za chwile łapał obciążenie.
    Prawdopodobnie już wtedy zaczynało łapać tłoczki.
  • Poziom 9  
    Plastik i aluminium jak w chińskich kosach.Kupiona w Leroyu, szału nie robi ale lepsze to niż szorować dywany ręcznie.
  • Poziom 2  
    Każdy materiał ma swoje wady i zalety. Aluminium reaguje z chlorem więc trzeba uważać z wodą chlorowaną. Widziałem niejedną taką głowicę aluminiową. I tu okazuje się wyższość "plastiku" nad aluminium. Jak głowica będzie "przeżarta" to może już nie mieć szczelności.