Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jednofazowy silnik -pomiary

05 Mar 2014 20:39 3249 25
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami. Ostatnio silnik zaczął buczeć przy załączaniu, kręci się ale bardzo buczy.

    Jednofazowy silnik -pomiary

    Chciałem zmierzyć rezystancję uzwojeń. Między Z1 i Z2 jest 6 Ohma, między U1 i U2 jest 2 Ohma. A między U1 i Z2 jest 3,4 Ohma, tak samo między U2 i Z2. Oczywiście pomiarów dokonałem bez blaszek do zmieniania obrotów.

    Czy jest to poprawnie że uzwojenia pozwalają ma ich pomiar tak jak by były połączone szeregowo?
  • Poziom 24  
    A kondensator jest dobry?
  • Poziom 10  
    Mam tylko podstawowy multimetr, jedynie co sprawdziłem przy kondensatorach to że po włączeniu i wyłączeniu silnika na kondenastorach pojawia się około 3 volt i powoli spada
  • Poziom 34  
    melman666 napisał:
    A między U1 i Z2 jest 3,4 Ohma, tak samo między U2 i Z2. Oczywiście pomiarów dokonałem bez blaszek do zmieniania obrotów.

    Jeśli pomiarów dokonałeś przy zdjętych mostkach to wyniki wskazują na zwarcie między uzwojeniem roboczym i rozruchowym.
  • Poziom 27  
    Witam
    Kolego jakie 3 volty chyba źle mierzysz uzwojenia są dobrze podłączone jedno bezpośrednio do zasilania drugie przez kondensator i jeszcze jest układ rozruchowy z drugim kondensatorem. Sprawdź kondensatory tak jak kolega gogi20 pisał .
    Kolega krzysiek7 dobrze zauważył jest przejście miedzy uzwojeniami więc silnik złom a do obudowy nie ma przejść ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Aktualnie przy tym silniku pali mi się kondensator. Silnik załącza się normalnie ale po kilku minutach większy kondensator( chyba ten do pracy ciągłej) zaczyna się grzać i śmierdzieć spalenizną, a silnik zatrzymuje się i zaczyna buczeć.

    A ostatnia awaria gdy zakładałem tego posta to zepsuty był przełącznik odśrodkowy który po sekundzie po załączeniu silnika przełącza go z trybu rozruchowego do normalnego. przełącznik odśrodkowy był złapany i nie przełączał się.
  • Poziom 36  
    Witam !
    Pokaż jak w tej chwili wygląda połączenie Twojego silnika.
    Zdjęcie wykonaj tak aby było widać kondensator i przewód zasilający.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem i winny jest kondensator pracy ciągłej. Gdy była awaria kilka lat temu silnika że buczał i nie pracował, oddałem go do serwisu. Naprawili przełącznik odśrodkowy. Teraz okazało się że przy skręcaniu silnika nie zabezpieczyli obudowy kondensatora pracy. kondensator się przetarł i wylatywał z niego olej. Teraz jest suchy i pewnie dlatego się grzeje.

    Jednofazowy silnik -pomiary

    Jednofazowy silnik -pomiary

    kondensator pracy to ten szary z tyłu.

    Muszę kupić nowy ale na kondensatorze nic nie pisze.
    Silnik na 1,5kW.
    Jaki powinienem kupić kondensator?
  • Poziom 23  
    I jak to w przeciętnym gospodarstwie bywa, przewód ochronny do niczego nikomu niepotrzebny... Aż strach patrzeć.
  • Poziom 40  
    Piotrek#G napisał:
    I jak to w przeciętnym gospodarstwie bywa, przewód ochronny do niczego nikomu niepotrzebny... Aż strach patrzeć.


    No cóż - każdy chce być bohaterskim elektrykiem w domu :cry:
    Niedawno ojciec i syn poszli do piachu moze po czymś podobnym :cry:
  • Poziom 10  
    Mam stary silnik 1 fazowy z 2 kondensatorami i uzwojeniem rozruchowym i roboczym.
    Silnik ma 1,5 kW.
    Przez uszkodzenie kondensatora pracy wyciekł olej ale nic nie pisze na nim odnośnie parametrów.
    Jaki muszę kupić kondensator pracy?

    Według strony badura.cz potrzebuje 90uF
    ale ja mam 2 kondensatory, czy ma to znaczenie?

    Jednofazowy silnik -pomiary

    Jednofazowy silnik -pomiary
  • Poziom 33  
    Wygląda na silnik Wiefamel, rozruch 125uf pracy 20uF
  • Poziom 10  
    To by się zgadzało według zdjęć z google że to silnik Wiefamel, a skąd parametry rozruch 125uf pracy 20uF?
  • Poziom 10  
    OK Zrobie ochronny.
    Tylko jaki kondensator powinienem kupić?

    Dodano po 2 [godziny] 36 [minuty]:

    w innym poście dowiedziałem się że to silnik Wiefamel, a kondensatory mają parametry rozruch 125uf pracy 20uF
    Ktoś może wyjaśnić skąd takie pojemności kondensatorów?
  • Poziom 36  
    Szary kondensator to kondensator zwiększający moc silnika, bez niego silnik powinien poprawnie działać z mniejszą mocą.
    Kondensator jest brudny, czy brudny i po wduszany ?
  • Poziom 10  
    Szary kondensator pracy jest trochę pognieciony ale to dlatego że nie ma żadnej osłony i mogło kilka razy coś na niego spaść podczas używania, nic ciężkiego.
    Jak pisałem wcześniej, ten kondensator wylał olej bo przy naprawie przełącznika odśrodkowego nie przykręcili go poprawnie (nie dali gumy między obejmę a korpus silnika) i przez drgania sie przetarł.
    Ponownie proszę o podanie parametru jaki kondensator mam kupić
  • Poziom 36  
    20 mikrofaradów na 450 lub 500wolt ( 20µF/450V lub 20µF/500V ).
  • Poziom 10  
    Ktoś może wyjaśnić dlaczego 20 mikrofaradów na 450 kondensator pracy
    jak to obliczyć?
  • Poziom 37  
    Witam - Przykładowe tabliczki silnika 1,5 KW Wiefamel ;

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Jednofazowy silnik -pomiary

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Jednofazowy silnik -pomiary
  • Moderator
    melman666 napisał:
    Ktoś może wyjaśnić dlaczego 20 mikrofaradów na 450 kondensator pracy
    jak to obliczyć?

    Dlatego, że tak to zostało zaprojektowane. A do wyliczenia brakuje znajomości wielu parametrów, które rzadko są podawane, mimo że to nie jest jakaś tajemnica. Po prostu na poziomie elektryka serwisanta nie jest to potrzebne.
    A jeśli chcesz poeksperymentować to zbadaj na wykresie wskazowym zależności pomiędzy prądem gałęzi RL i gałęzi RLC. To znaczy jak zmienia się kąt rozwarcia pomiędzy nimi w zależności od wielkości C. Przypominam, że kąt prosty pomiędzy wektorami dwóch faz, czyli wersja idealna, powoduje wytworzenie pola wirującego o maksymalnej wartości.
    Myślę, że o 450 nie pytasz, to wielkość napięcia pracy.
  • Poziom 10  
    zapytam jeszcze jaki typ kondensatora powinienem kupić bo przeglądając fora natrafiłem na podpowiedz żeby na to uważać bo nie wszystkie się nadadzą. Ja mam mieć taki do którego bieguny mogę podłączyć bez znaczenia, ale są takie gdzie ma to znaczenie.
    Nie mogę teraz znaleźć tej nazwy.
  • Poziom 36  
    Napisz we wyszukiwarce "kondensator 20uF 450V AC" można też dodać "silnikowy"

    Czy odłączyłeś uszkodzony kondensator ?
    Czy bez niego silnik pracuje poprawnie ?
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim za cierpliwość i odpowiedzi.
    Szukając w goglach kondensator silnikowy 20uF 450V AC jest dużo ofert ale jak to sie ma do mojego starego tzn chodzi o rozmiar.
    Nowe mają Wymiary korpusu Ø40 x 70mm a mój ma 20cm długości.
    Pewnie chodzi o inny rodzaj wykonania?

    https://www.tme.eu/pl/details/4.16.10.25.64/k...MIme7r15nJ3AIVhOiaCh2cuwHmEAQYASABEgLv7_D_BwE

    ten jest polipropylenowy ale efekt działania jest ten sam?
  • Poziom 27  
    Witam
    Będzie dobry, efekt ten sam tylko przy montażu nie zmiażdż go!!!
  • Poziom 10  
    W tym kondensatorze nie ma biegunów tzn obojętnie jak się po podłączy?