Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - Sprawdzenie wentylatora chłodnicy. obroty regulowane przerywaczem

05 Mar 2014 22:28 8175 7
  • Poziom 11  
    Witam posiadam Peugeota 407 2.0 hdi 138 Fap z automatem 4hp20.

    Auto posiadam nie długo. Przebieg 200000

    Podczas zmiany z P na R i N na R czuć i słychać uderzenie oraz szarpnięcie jak by auto chciało ruszyć zwłaszcza przy rozgrzanym silniku.


    Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem przekazał informację abym sprawdził działanie 1 i 2 biegu wentylatora. W moim aucie wentylator z regulacją obrotów z BSI.

    Mam PPS podczas diagnozy 1 i 2 biegu wentylator załącza się tylko na maxa przy teście 2 biegu. Przy teście pierwszego cisza, brak błędów.

    Gdy zmienię ustawienia wentylatora na 2 biegowy na stałe, wentylator załącza się po przekręceniu zapłonu i pracuje przez jakiś czas po wyłączeniu.

    Wentylator odpowiedzialny jest na niskich biegach również za chłodzenie oleju w skrzyni biegów. Gdy nie ma tych niskich obrotów olej w skrzyni i skrzynia może się przegrzewać i stąd te szarpnięcia.

    Poza tym skrzynia pracuje prawidłowo.

    Sprawdziłem kostki z prawej strony chłodnicy w obudowie wszystko ok przekaźnik sprawny.

    Wszystkie błędy z PPS

    Stały błąd: ograniczenie prędkości samochodu zwarcie do + lub przerwa w obwodzie

    Stały błąd:Ograniczenie prędkości samochodu spójność napiecia czujnika obwód elektrozaworu By-pass układu chłodzenia zwarcie między dwoma przewodami lub zwarcie do +

    Stały błąd: Obwód przekaźnika pod. i dogrzewania przekaźnik nie sterowany a świece zasilane.

    Błąd czujnika wilgotności w kabinie nie określony, miejscowy

    Stały błąd wejścia czujników mechanizmów lusterka, układ rozwarty

    nic o skrzyni

    Jak sprawdzić działanie wentylatora na niskich obrotach i prawidłowy obieg chłodzenia skrzyni biegów? Proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    1. Czy masz wentylator z modułem elektronicznym? Jeżeli tak i jeżeli przy teście wentylator obraca się tylko z obr. maksymalnymi (zamiast stopniowo się rozkręcać i nabierać obrotów) to moduł wentylatora jest uszkodzony. Moduł jest zblokowany z silnikiem wentylatora, a całość jest droga i rzadko spotykana na szrocie w dobrym stanie. Jeżeli nie znajdziesz nikogo, kto by ci to naprawił to naprawa będzie kosztowna.
    2. Masz zwarcie na bypassie chłodzenia (na zespole wodnym przy głowicy), a niedziałający bypass również powoduje problemy z chłodzeniem. Należy go albo naprawić albo usunąć w całości.
    3. Sprawdzić świece żarowe, spalone należy wymienić.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Wentylator z modułem elektronicznym. Gdy sprawdzam z poziomu pps to faktycznie wchodzi na obroty przez jakieś 5 sekund po czym obraca się z pełną mocą. Tak jest poprawnie?

    W sobotę zacznę od wymiany oleju w skrzyni i postaram się znaleźć problem z zaworem By-pass

    Czy już ktoś miał taki problem z tym zaworem? Wiadomo co się stało?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    u Ciebie można tak zrobić ale u mnie chłodnica chłodzi jeszcze olej w automatycznej skrzyni biegów. Więc muszę zlokalizować przyczynę. A nie wiem dokładnie jak działa ten obieg.

    Mechanik powiedział, że muszą być sprawne wszystkie obroty wentylatora w moim przypadku gdy jest regulowany elektronicznie wszystkie podzespoły odpowiedzialne za obieg chłodzenia też.
  • Poziom 39  
    Podczas testu wentylatora elektronicznego wentylator stopniowo się rozkręca i w końcu chodzi na maksymalnych obrotach.

    Zawór bypass dostaje zwarcia na solenoidzie (przepala się cewka). I jest to jego standardowa usterka. Radykalna naprawa to usuniecie zaworu i zamontowanie zwykłego zespołu wodnego.
  • Poziom 11  
    Czyli wentylator sprawny.

    Proszę rozwiń myśl na temat zaworu.
  • Poziom 39  
    Normalnie, wyciągasz zespół wodny z zaworem i montujesz zwykły, bez zaworu. Zobacz na fiszkę z częściami co trzeba zastąpić. Wtyczki izolujesz i estetyczne przypinasz do wiązek.