Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK - Nowa instalacja elektryczna-trójkołowiec WSK.

05 Mar 2014 22:48 1698 3
  • Poziom 9  
    Witam. Posiadam zarejestrowany dawno temu trójkołowiec z silnikiem WSK b3 marki SAM :) jednakże problem polega na tym, że od wielu lat stał w miejscu i praktycznie całą instalację trzeba zrobić od nowa. Miałem już kilka pomysłów lecz dwie lampy tylne psują cały bilans prądowy :/ Z przodu wymieniłem już odbłyśnik na nowy i zamontowałem w nim żarówkę H4 6V 35W. Pojazd posiada kierunkowskazy, klakson, światło stopu, postojowe i te wszystkie światła zamierzam zbudować na podstawie żarówek LED super flux 5mm 80mA każda. W planie mam zakup akumulatora 6V 12Ah (żelowy? kwasowy?). Plan zakłada zasilanie dwóch tylnych lamp z akumulatora, załączane by były przekaźnikiem od stacyjki i tutaj pytanie. Czy akumulator wytrzymałby takie obciążenie? z tego co wiem cewka ładowania wysila się tylko na 15W no i pozostaje kwestja liczby LEDówek na jedną lampę. Nie potrafię określić jak mocno rzeczywiście świecą. W kierunkowskazach również byłyby te same LEDy, przerywacz zamierzam zbudować na NE555 jednakże naczytałem się o zakłóceniach wywoływanych poprzez silnik i nie wiem jak to z tym będzie. Postojówki to już mały problem. Aha i dotarłem także do opisu wydajniejszego od jedno połówkowego ładowania dwu połówkowego (na czym to w sumie polega?), zakładam że w tym przypadku potrzebny będzie mostek prostowniczy, czy wystarczy zwykła dioda prostownicza? Dodam że chodzę do technikum mechatronicznego i bliżej mi do pneumatyki i hydrauliki niż elektryki więc im wszystko jest prostsze tym lepsze. Każda rada będzie dobra.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Zrób wszystko w Led to bilans prądowy będzie dodatni.
    WSK posiad a dwie cewki świateł i jedną cewke ładowania jak się nie mylę.
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przeróbka układu ładowania. Można przejść na 12V. Dobrze byłoby dołożyć regulator i akumulator, jak ma być stabilna. Jest na ten temat trochę informacji. Można też przejść na zasilanie i zapłon typu CDI z jakiegoś skutera/motocykla.
    Lamp nie polecam przerabiać, a kupić gotowe, atestowane, hermetyczne.
  • Poziom 20  
    Ostatnio też się skałniałem ku Chinskiemu ksenonowi 35W. Ale o dziwo 3 Chipy 10W 12V swiecą dużo lepiej od ksenona.
    Fakt, trzeba przerobić lampe pod diody ale się opąłca bardzo.

    W WSK jest problem tego typu że instalacja jest 6V i za mało nazwojony stojan przez co regulator stratny nie miał by z czego zbijać napięcia.
    Ale można z cewek światła poprzez mostek zasilić akumulator i oświetlenie z niego.