Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.6 - Czujnik w pompie wspomagania

05 Mar 2014 23:06 3336 3
  • Poziom 19  
    W Seacie słabo działa wspomaganie kierownicy, trzeba użyć dość dużej siły podczas kręcenia kierownicą. Zauważyłem że czujnik w pompie ma odciętą wtyczkę (wtyczka już zaśniedziała więc jakiś czas już tak jeździ) Za co odpowiedzialny jest ten czujnik ?
  • Moderator na urlopie...
    To czujnik ciśnienia oleju. Daje sygnał do sterownika silnika, a ten "działa/koryguje" co trzeba, aby silnik pracował poprawnie (szczególnie na biegu jałowym). Ja jednak obstawiam całą pompę - sam czujnik nie zmieni nic w lekkości kręcenia kołem kierowniczym...
  • Poziom 12  
    Jeśli dobrze pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jakby co) to w golfach/borach/seatach był notoryczny problem z falującymi obrotami (szczególnie w silniku 1.6 sr). Czujnik wspomagania generalnie służy do informowania komputera o tym, czy kierowca kręci kierownicą (zmienia się ciśnienie w układzie i obciąża silnik), na co komputer reaguje kompensacją obrotów (wyrównuje je). Konstrukcja średnio udana, dlatego wiele osób odłączało czujnik i problem falujących obrotów znikał. Niektórzy jak widać zamiast wypiąć wtyczkę, odcinali ją.

    Przerabiałem to kilka lat temu w Borze '98 1.6 sr ale wspomaganie po odłączeniu czujnika hulało bez zmian czyli lekko.
  • Poziom 19  
    Dziękuje za podpowiedzi.