Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v70 98r. 2,5 193KM - Nie odpala, akumulator naładowany w 100%

06 Mar 2014 14:48 4269 4
  • Poziom 2  
    Problem z odpaleniem auta, początkowo myślałem, że to akumulator jest rozładowany, po pełnym naładowaniu (prawie 100%) podłączam do samochodu próbuję odpalić i nic. Radio, światła i inne rzeczy chodzą, co świadczy, że akumulator jest naładowany. Po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonu wszystko jest ok, ale gdy chcę już odpalić - żadnej reakcji, przy czym gasną wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej. Proszę o podpowiedzi, czy to może być alternator czy coś innego.
  • Poziom 39  
    Wyładowany akumulator, brak masy, uszkodzony rozrusznik.
  • Poziom 2  
    No wlasnie chodzi o to ze na prostowniku wskaznik pokazuje ze aku jest naladowany, podlaczam do auta probuje odpalic i nic, przygasaja kontrolki i na tym koniec. A jak sprawdzic czy masa jest podlaczona?
  • Poziom 38  
    Kosa0713 napisał:
    po przekreceniu kluczyka na pozycje zaplonu wszystko jest ok ale gdy chce juz odpalic - zadnej reakcji przy czym gasna wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.

    To, w połączeniu z informacją o pełnym naładowaniu (prawie 100%), wg mnie sugeruje uszkodzenie akumulatora, polegające na bardzo dużym oporze wewnętrznym, uniemożliwiającym oddanie dużego prądu podczas próby rozruchu oraz powoduje przy tym bardzo duży spadek napięcia na biegunach akumulatora, objawiające się gaśnięciem kontrolek. Chociaż nie wykluczam "bardzo złej masy" o czym jest w poście wyżej.
  • Poziom 28  
    Kosa0713 napisał:
    No wlasnie chodzi o to ze na prostowniku wskaznik pokazuje ze aku jest naladowany, podlaczam do auta probuje odpalic i nic

    Kontrolka na prostowniku nie jest miarodajna, bo z akumulatorem może być sytuacja taka, jak pisze kolega gimak. Akumulator zasili wtedy bez problemu radio, ale rozrusznikiem nie zakręci. Wstaw do auta na próbę inny akumulator, albo weź swój do jakiegoś warsztatu elektryka samochodowego - tam mają specjalne mierniki mierzące napięcie akumulatora pod dużym obciążeniem, którymi można oszacować jego stan.