Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I 2000r - Wspomaganie Układu Kierowniczego (pompa)

06 Mar 2014 15:01 5283 4
  • Poziom 9  
    Witam.

    Przejdę szybko do konkretów.

    Otóż wyleciał mi płyn z układu wspomagania kierowniczego.
    Zrobiłem kilkanaście km, wszystko było dobrze. Niestety po pewnym czasie , po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wspomaganie szlag trafił - rzecz jasna.
    Wiem , że nie powinienem jeździć , ale sytuacja mnie do tego zmusiła , ponadto nie mam możliwości naprawy auta bo nie jestem na miejscu.

    Otwieram maskę a tu takie coś :
    Renault Megane I 2000r - Wspomaganie Układu Kierowniczego (pompa)

    Ciśnienie zrobiło swoje i trochę rozerwało :)
    Do domu mam około 70 km, a jak wspomniałem wyżej nie mam możliwości naprawy auta. Olej z pojemnika przy chłodnicy od układu wyleciał i zalał silnik i alternator (jak na załączonym zdjęciu). Teraz żeby dojechać do domu musiał bym co jakiś czas robić dolewkę oleju żeby pompa miała smarowanie.
    Jakiego oleju użyć żeby spokojnie móc dojechać do domu bez większych konsekwencji? Czy w ogóle w chodzi w grę jazda do domu ?

    Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.]Link[/url]
  • Poziom 39  
    Trochę nietypowe pytanie. Już doświadczyłem dowolnego interpretowania techniki i dalej chcesz próbować. Czyżbyś liczył na litość ze strony samochodu? Z mojej interpretacji zdjęcia wynika, że masz uszkodzony czujnik ciśnienia w układzie wspomagania.O przyczynie trudno wyrokować. Ale aż się prosi wniosek, że z braku oleju układ uległ uszkodzeniom a nieczystości zablokowały zawór regulacyjny. Wynik akurat taki. Zatem gdzie chciałbyś dolewać oleju i to spożywczego? Trochę mało wiemy o silniku, ale może pompa wspomagania napędzana jest jako jedyna paskiem. wówczas zdjąć pasek i podróżować bez wspomagania. Ale niestey będzie to podróż samochodem nieprawnym i warto to uwzględnić.
  • Poziom 43  
    Alternator wyjmij i wyczyść pierścienie ślizgowe i szczotkotrzymacz,będzie sie kopcić od płynu,podobnie od ropy lub glikolu z płynu chłodniczego
  • Poziom 9  
    Olej chciałbym dolewać do pojemnika który znajduje się przy chłodnicy .
    Silnik 1.6 16V , 107KM...
    Już w tym momencie jestem bez wspomagania.
    Również nie wiem jaka była tego przyczyna ponieważ rano widziałem tylko kałużę pod samochodem... Domyśliłem się teraz że jest to płyn od wspomagania.....
    Dzięki za wypowiedź, ale nie dowiedziałem się niczego co by mi pomogło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Alternator wyjmij i wyczyść pierścienie ślizgowe i szczotkotrzymacz,będzie sie kopcić od płynu,podobnie od ropy lub glikolu z płynu chłodniczego


    Nie zadałem żadnego pytania związanego z alternatorem.
    Ponadto pisałem 2 razy że nie mam możliwości naprawy . NIE MAM TAKIEJ MOŻLIWOŚCI , ŻEBY COKOLWIEK RUSZYĆ .
  • Poziom 43  
    To go podpal,oszczędzisz nam i sobie kłopotu.