Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz stereo na 2xTDA2030 przy zasilaniu 2x32v

05 Kwi 2005 20:47 2661 11
  • Poziom 12  
    Witam!
    Potrzebuje schemat wzmacniacza prostego w budowie opartego na 2 scalakach TDA2030. Koniecznie musi być on na napięcie 2x32v (już wyprostowane) Musi mieć również 2 kanały. Proszę o propozycje schematów.
    Wymyśliłem coś takiego jak na rysunku niżej ale nie jestem pewien co do jego poprawności. Jestem początkującym w tej dziedzinie, dlatego proszę o pomoc.
  • Poziom 42  
    Witam! Ten dolny powinien iść, ale ten górny nie, zasilasz go ujemnym napięciem, schematów na takie napięcie na elektrodzie to od gro ma, nie powinieneś mieć większych problemów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Na tej stronie mają duuuuuużo kart katalogowych wszelakich elementów.
    http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/
    Wpisz po prostu w wyszukiwarce TDA2030 i z karty dowiesz się już wszystkiego co jest potrzebne do odpalenia wzmacniacza.

A co do zasilacza to dobry bułby scalak TDA7294, LM3886, LM3876
    W wyszukiwarce Wpisz np. "power amp" i powinny się pojawić propozyje wzmacniaczy czasem z określeniem mocy.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Witam! Dla czego robisz sobie pod górkę, przecież wystarczy tylko jeden grec i możesz sobie zasilić nawet kilka takich końcówek, na tym drugim uzwojeniu pewnie będzie wyższe napięcie, jak na pierwszym.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    dixen1986 ten niżej jest dobry
  • Poziom 34  
    Witam !

Jeśli to w ogóle ma ruszyć , to układy TDA2030 muszą być z serii A lub AH. Zwykłe TDA2030 tolerują max.18 V bez względu na to , czy zasilanie jest pojedyncze czy symetryczne . Poza tym stosując podwójne źródło zasilania nie ma potrzeby montować C6 .

pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    ten drugi schemat ruszy ale po co 2 mostki?wystarczy jeden