Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

dzik6 11 Jan 2009 10:04 5078402 12803
Computer Controls
  • #12511
    Jankowar
    Level 11  
    Odnośnie podwojonych śmiogieł - to wystarczy pralkowca włożyć w ułożyskowaną tuleje -prąd wyprowadzić pierścieniami i nowoczesny generator gotowy .
  • Computer Controls
  • #12513
    ssławek
    Level 11  
    ja_genius wrote:
    Ssławek:Nie trzymasz tematu. Nic nie pisałem o nowoczesności i rozwiązaniach materiałowych zawieszenia motocykli. Pisałem tylko o MECHANICE SIŁ, które są zupełnie inne w zawieszeniu motocyklowym niż w wiatraku. O cvt wyraziłem się na podstawie pierwszej strony znalezionej na ten temat w necie. W życiu takimi rzeczami się nie zajmowałem. To, że akurat takie /z paskiem klinowym/ są stosowana w quadach nie ma znaczenia. Widzę, że jesteś znawcą przedmiotu, to jeszcze wyjaśnij, jak wyobrażasz sobie funkcjonowanie takiej przekładni w napędzie prądnicy. Czy tym można aktywnie regulować przełożenie/obroty, czy po jakimś wstępnym ustawieniu/wyregulowaniu reszta dzieje się sama? Przyznaję, pomysł jest intrygujący. Powodzenia, E
    Ps. Jestem za tym, by ten wahacz sprawdził się w 102% jako głowica wiatraka!


    kolego eugeniusz
    dzisiaj mam dzień dla rodzinki,dlatego odpowiem ci dokladnie jutro lub pojutrze . jak zauważyłeś ceny są do zaakceptowania . a urządzenie które automatycznie reguluje głębokość klina kola pasowego nazywa się popularnie WARIATOR. pozdrawiam sławek
  • #12514
    kuba101vip
    Level 13  
    Pech mnie dopadł zabrakło mi drutu na jedną cewke.Musze zamówic i czekac.
    Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)
  • #12515
    Anonymous
    Anonymous  
  • Computer Controls
  • #12517
    baks2601
    Level 13  
    Pozwolę odnieść się do tematu przekładni od skuterów. Sam kiedyś o takiej myślałem ponieważ mam do nich nieograniczony dostęp. Jest solidna, pracuje w oleju, ciekawe przełożenie, możliwość zamocowania do piasty koła śmigła. hamulec tradycyjny lub hydrauliczny, przenoszone moce- duży wybór. Zapewne do pewnej granicy wielkości śmigła przeniesie spokojnie siły wzdłużne. Jedno tylko jest niemożliwe, tak uważam, wykorzystanie przekładni bezstopniowej. Raz, że bez sensu dalej zwiększać obroty prądnicy a drugie to , że regulacja jest tak skonstruowana iż działa tylko od strony silnika, czyli wysokich obrotów.

    Dragen - fachowcy od przewijania silników po prostu wypalają pozostałości izolacji i lakieru palnikiem gazowym.

    Pozdrawiam wszystkich zakręconych wiatrem.
  • #12518
    dragen
    Level 12  
    Do ZGG:
    A jeśli można wiedzieć to jakiego drutu użyłeś, ile zwoji upchnołęś i co który żłobek wkładasz. Chodzi mi o tego pralkowca (48 cewek)

    Dodano po 4 [minuty]:

    A bym zapomniał wielkie dzięki wszystkim a info jak pozbyć się izolacji
  • #12519
    TOMSON
    Level 19  
    Witam

    Na załączonych plikach PDF jest opisana budowa łopaty do turbiny o średnicy 7m.W układzie turbiny jest wykorzystanie sterowanie kątem zaklinowania łopaty.Do wykonania łopaty jest wykorzystana metoda infuzji w procesie laminowania w naszych warunkach jest to duży koszt oprzyrządowania.Łopata cechuje się dużą wytrzymałością i mała masą.
    Długosc łopaty to 3.22m a masa pojedyńczej łopaty to ok 7kg

    Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)
  • #12521
    wichura 79
    Level 12  
    Przepraszam za takie opóźnienie nie było mnie przy kompie chodziło o te łopatę a konkretnie jak zrobiłem model więc :)

    styropian pokroiłem na paski op 140mn , do nich przykleiłem kształtki profilów wyciętych z papieru i ponumerowałem po zastygnięciu kleju obrobiłem z grubsza styropian i połączyłem według kolejności i znowu obróbka styropianu tym razem dokładniej ale nie musi być super bo i tak później dałem klej i gładź szpachlową

    i tak to wyglądało może nie najlepszy sposób ale taki mi wpadł do głowy pierwszy :)
  • #12524
    kuba101vip
    Level 13  
    Powidzcie mi prosze w amerykanie łącze cewki na fazie początek z koncem a moze ktos ma lnka jak łączyć cewki?z góry DZIEKUJE
  • #12525
    dragen
    Level 12  
    Przy 48 żłobkach ile będzie potrzebnych magnesów (3 fazy , podłączane:
    I 1-3, 3-5, 5-7 ...
    II 2-4, 4-6, 6-8 ...
    III 3-5, 5-6, 7-9 ... )
    i czy w ogóle takie podłączenia ma sens.


    ZGG a jakie napięcie uzyskałeś przy tych 17 zwojach??
  • #12527
    hamerg
    Level 20  
    Wczoraj robiłem próby z altkiem od skody 14v 55A ale połączonego w gwiazdę ( tj. tylko 2 fazy bo jak połączyłem trzecią to napięcie spadało), i przy obrotach ok 100-250 napięcie dochodziło do 10 V i 4 A obciążenienim była żarówka 10W, wirnik przez regulator bezpośrednio do akumulatora ( czyli prawie cała moc), myślę że wynik obiecujący.
    Oryginalne połączenie cewek w trójkąt. Muszę sprawdzić czy uzwojenie nie jest walnięte bo nie powinno się tak dziać, a podłączałem na przemian z tym samym skutkiem- duży opór na wirniku i spadek napięcia.

    Mam pytanko, czy wkręcając altka na 1000 obr bez podłączenia żarówki kontrolnej ładowania, altek się sam powinien wzbudzić??. Jak na razie nie otrzymałem efektu samowzbudzenia. Jeśli ta żaróweczka jest niezbędna to proszę o info jakiej mocy powinna być.
    kręciłem też do wyższych obrotów wiertarką ręczną (ok 350),ale nie mam takiej końcówki nasadowej 19 i kręciłem wiertłem, max co uzyskałem to 14 v i 8A.

    Ile słabsze będą neodymy N40 jak je wstawię na sałe zamiast cewki?
  • #12529
    wawrzyniak.ireneusz
    Level 11  
    Halo.
    Zrobiłem amerykankę 500W ale mam wątpliwości. Napęd S+Lenz.Nie wchodzi na obroty.Lepsza jest pompa kawitacyjna.Różnica w grzaniu wody przy tej samej mocy przy 50C ,60l/h
  • #12530
    Edek45
    Level 29  
    wawrzyniak.ireneusz.
    Wg mnie to Savonius jest za szeroki,lepiej by chodziła sama turbina Lenza
  • #12531
    kuba101vip
    Level 13  
    wawrzyniak.ireneusz wrote:
    Halo.
    Zrobiłem amerykankę 500W ale mam wątpliwości. Napęd S+Lenz.Nie wchodzi na obroty.Lepsza jest pompa kawitacyjna.Różnica w grzaniu wody przy tej samej mocy przy 50C ,60l/h


    Masz tą amerykanke podłączoną bezposrednio do grzałki?
  • #12532
    wawrzyniak.ireneusz
    Level 11  
    Niestety,podłączony tylko halogen,bo nie wieje>s.jest trochę ulepszony

    Dodano po 2 [minuty]:

    Muszę zwężyć oba napędy po mrozach.
  • #12533
    ssławek
    Level 11  
    Kolego Eugeniusz
    - zastosowanie przekładni pasowej cvt
    Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator . jeśli kolega dokładnie się przyjrzy to zrozumie , że w prądnicy lub alternatorze koło pasowe jest zbudowane z 2 talerzy oddzielonymi szerokimi podkładkami , które to podkładki służą do zmiany głębokości klina koła pasowego. I teraz uwaga proszę sobie wyobrazić że w skuterach i kładach itp rolę podkładek spełniają specjalne rolki w wariatorze . istnieje możliwość regulacji odchylenia dysków koła pasowego za pomocą rolek o różnim ciężarze . im cięższe rolki tym sila odśrodkowa będzie większa. Wiem o tym bo firmy tuningowe je sprzedaję i informują o ich parametrach ( obrotach przy których siła odśrodkowa zaczyna je wyrzucać na zewnątrz radiatora – a tym samym zmniejszają dystans między dyskami – I ZWIĘKSZAJĄ OBWÓD KLINA KOŁA PASOWEGO.
    Naciąg jest prosty – po stronie biernej układu pasowego .
    Co do zastosowania cvt turbina , wiatrak --- alternator,prądnica
    Otóż moim założeniem jest wykorzystanie alternatora 24 v 100-140A – autobusowe
    Jestem zdecydowanym przeciwnikiem jako elektryk z wykształcenia budowy amatorskich źródeł energii powyżej bezpiecznego napięcia 24V . Niektórzy szanowni koledzy (amatorzy)pewnie się obrażą ale nie zdają sobie sprawy , że powyżej 24 v to już nie jest amatorka ,a niebezpieczne igranie ze zdrowiem (porażenie) . jeśli ktoś ma wątpliwości to proszę się skonsultować z elektrykami z aktualnymi upr. SEP.
    Gdyby było to takie poste i bezpieczne to firmy produkujące małe wiatrownie dawno by rozpoczęły produkcję na masową skalę , a tak w 99% sprzedają 12/24 v. i jeszcze mała dygresja dla nieelektryków . proszę się zapoznać ze zjawiskiem przyciągania wirującego pola elektromagnetycznego , jego izolacji i ( a teraz śmiech ze strony nieelektryków ) wyładowaniami atmosferycznymi.
    Do rzeczy . alternator aby wytwarzał przyzwoite wartości musi mieć min 1000 obr/min- im wyższe tym lepiej. I właśni tu widzę możliwość wykorzystania przekładni CVT lub zawieszenia motocyklowego z dryfem ( przekładnią talerzową ) i hamulca tarczowego dla podwyższenia obrotów.
    I jeszcze zastosowanie – oświetlenie – żarówki metalohalogenkowe 24 V – na zamówienie( są one energooszczędne )
    Oraz ogrzewanie wody – bmw e46 e90 elektryczny podgrzewacz silnika diesla 12 v ( kiedyś było webasto) około 1000 w jest z modułem
    regulacyjnym poboru prądu . mają je jeszcze inne samochody. http://www.allegro.pl/item522174215_podgrzewacz_wody_bmw_e46_3_0d_330d_najtaniej_tanio.html
    Co do wytrzymałości zawieszenia motocykla. Niestety kolego nie potrafię ci powiedzieć jak dokladnie będzie się zachowywala piasta koła motocyklowego prz zamontowaniu turbiny pionowej. Ale potrafię sobie wyobrazić jakiej siły by trzeba użyć by ją zniszczyć.
    Pozdrówko sławek.
  • #12534
    ADT
    Level 12  
    Do dragen zajrzyj na stronę 413 i 324 jest pokazana i opisana prądnica wykonana przez ZGG . Ja wczoraj nakleiłem magnesy na wirnik , a teraz biorę się za stojan nawijając drutem 2 x 1 mm
  • #12538
    JESIOTR1
    Level 33  
    Do ssławek - przekładnia (CVT) dotyczy ciągłej zmiany przełożenia , a nie do napinania paska w w fiaciku 126p.
    Te motocykle i inne technologie (alternatory) co Kolega proponuje do budowy i konstrukcji amatorskich źródeł energii to jest dopiero XX wiek.
  • #12539
    ssławek
    Level 11  
    JESIOTR1 wrote:
    Do ssławek - przekładnia (CVT) dotyczy ciągłej zmiany przełożenia , a nie do napinania paska w w fiaciku 126p.
    Te motocykle i inne technologie (alternatory) co Kolega proponuje do budowy i konstrukcji amatorskich źródeł energii to jest dopiero XX wiek.


    nie napisałem że we fiaciku 126 jest akurat pełna cvt tylko coś na wzór.chciałem wyjaśnić zasadę działania.
    a przekładnie cvt mają też zadawane przełożenia . nie rozumiem co to znaczy xx wiek ??? dopiero
  • #12540
    JESIOTR1
    Level 33  
    Do ssławek - Prawdę powiedziawszy alternator został "wynaleziony" w XIX wieku.
    Przekładnia CTV w kąpieli olejowej nadaje się prędzej do rowerów, a do amatorskiej elektrowni wiatrowej to w ostatniej kolejności (bo nie spotkałem).
    Do Tomson - jak połączysz obie połowy Swej łopaty by na szwie miała ciągłą strukturę i wytrzymałość?