Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

dzik6 31 Aug 2005 20:03 5054045 12804
Optex
    numerek12
    Level 21  
    Troll81--> proponuje na początek przejżec ten i 2 wątek dyskusji
    uzyskanie napiecia 230V bedzie dosyc trudne
    jesli masz kaskę to firma komel robi gotowe prądnice i mozna z tego skorzystać
    savonius jest fajny ale musisz pamiętać o przekładni ktora zje trochę mocy wiec przede wszystkim dokładne obliczenia sa potrzebne
  • Optex
    Troll81
    Level 20  
    Oba wątki studiuję od wczoraj. Planuję zastosować przekładnie rowerową ( zębatki i łańcuch ). Na samą prądnicę mam sporo miejsca ( metr średnicy może spokojnie być ), a ona będzie umieszczona pod konstrukcją wiatraka. Może więc być w miarę wolnoobrotowa. Savonius ma spory moment obrotowy a niskie obroty. działa trochę jak dźwignia dł. skrzydła. siły będzie mieć sporo ale obroty na poziomie 20-30 rpm. o prądnicy 230V na te obroty to chyba nie mam co marzyć ( kilka metrów w obwodzie ). ale po 10 krotnym przełożeniu jest o czym pomyśleć. a po 50 krotnym to już spoojnie. prądnicę chcę zbudować samemu. może nie będzie zbyt dobra, ale o wiele tańsza niż kupna z komelu. chyba że dorwałbym gdzieś używaną, bo kupno nowej to ok 2500 pln. Dlatego chcę zbudować coś sam. Szukam w tym celu materiałów (książki, strony WWW, pdf-y itp. ) jeśli ma ktoś jaieś informacje to proszę o kontakt. Mój mail już podałem. CHodzi mi o inforacje ogólne ( ile zwojów na cewce i dlaczego, ile cewek i ile magnesów i dlaczego. itp. może istnieje jakiś prograik do wyliczania parametrów prądnic? jak nie to może zrobie ały prograi w javie, ale musze znac podstawy, a na prądnicach znam sie jak świnia na astronomii :cry: . Potrzebuje linka albo coś w tym stylu, do materiałów opisujących podst