Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

dzik6 15 Sep 2007 00:41 5064095 12804
Texa Poland
  • #5551
    Adam1070
    Level 13  
    Do 0606...
    Ledy świecą aż miło, podłączyłem je pod akumulatorek żelowy 12V 2,6Ah i sprawdzę jak długo pociągnie. Czytać na upartego też się da, jak na razie w łazience świecą i nie muszę zapalać światła. Układ diod muszę rozszerzyć, obecnie jest to kwadrat ok. 7cm na 7 cm 15 szt. LED. Pewnie większa powierzchnia lampy zaowocuje trochę większym światłem.
    Do ZGG
    U nas we firmie w przypadku uszkodzenia żelówek w UPS-ach zamawiam je nowe. Czasem zdarzy się, że dwa razy się zamówi do tego samego Upsa, a czasem kupi się nowy UPS zanim zdąży się naprawić stary. Więc oprócz akumulatorów czasem i fajny UPS się trafi.
    Gdyby ktoś potrzebował takiego 300W upsa to ze dwa mam na zbyciu. Niestety akumulatorki w nich nadają się do wymiany.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Szkoda że nie istnieje czat o tematyce jak w tytule tego forum. Tyle się naczekałem (naczytałem) żeby zacząć tu pisać i trochę się niecierpliwię czekając na kolejne wasze posty. A może na jakiś czacik wskoczymy. Mam nadzieję, że nie łamię żadnych przepisów mówiąc o czacie na tym forum. Jeżeli tak to bardzo przepraszam.
  • Texa Poland
  • #5552
    06061947
    Level 28  
    Może posiadasz filtry wyjściowe z UPS on-line
  • #5553
    Adam1070
    Level 13  
    Aż tak duże UPS-y nie przewijają się przez moje ręce więc niestety nie mam dostępu do ich częćci.
    Tylko takie na jedno stanowisko komputerowe od 300-1000/1200W.
  • #5554
    06061947
    Level 28  
    A jak śmigiełko podoba Ci się, ja taki sprzęt używałem podczas wędrówek w Bieszczadach i Beskidzie Niskim przy pomocy auta marki ARO-243D- diesel. Ustawiałem na postoju "agregat" na dachu "rumuna" i zawsze miałem doładowane akumulatory. Te ARO ciężko zapalały. A o pomoc w okolicy było trudno!!
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #5555
    ZGG
    Level 27  
    Do Adam 1070. Jeżeli masz nówki. To fajnie. Ale widzisz że nie o wszystkim można pisać tutaj. zaraz jakieś centralne bióro antykorupcyjne. lepiej pisz że leżały gdzieś we śmietniku. Ciekawi mnie ile prądu przy pracy pobiera taki UPS. Po zaniku sieci. Ale bez obciążenia na wyjściu. A teraz prądnica. Niemogę czegoś znależć. To bym ci to podarował.Zapłaciłbyś tylko za wysyłkę. Narazie można zrobić tanio i dobrze prądnicę z silnika od pralki. Poszukaj więc takiego od nowszej pralki. Mają przeważnie po 48 żłobków. Im więcej tym lepiej. Tobie potrzebne jest tylko jedno uzwojenie od silnika wolnoobrotowego. Inne cie nieinteresują. I do tego muszisz dorobić wirnik z magnesami. Ilośc żłobków podziel przes 3 .I masz ilość biegunów na wirniku. Jak to zrobić pewnie już czytałeś, i widziałeś fotki. Silnik niestety ma cienką ośkę. I może być tak jak u Edka 45. Więc dobrze byłoby napędzać go przez sprzęgło. Z tego możesz uzyskać spokojnie tyle co potrzebujesz. Niestety potrzeby rosną w miarę jedzenia. Tylko pod to podłączasz transformator i prostownik. I w akumulator.--Do 606 itd. jak masz bunkier to jesteś gośc. Nawet bąby się nie boisz. jamam mam niedaleko mieć radar NATO. To energję impulsową będę miał w głowie. I może z tego coś odzyskam. Niestety. Ale poważnie może znajdziesz sobie taki jednocylindrowy silnik. Coto gospodarze mieli kiedyś do napędu młynków i młocarń. Były też podobne w posypywaczkach żwiru na samochodach. W zimie. To może coś jeszcze wysmerfujesz. To dobrze się nadaje do naszych celów. Je enrgrtyki telekomunikacji i wielu innych instytucji równierz nie cierpię. Najchętniej zamieszkałbym tam gdzie nikt mnie nie dosięgnie. Żadna władza. A do komunikacji z cywilizacją chciałbym mieć jakiś latający spodek. lub choć walizkę Grebiennikowa.{naprawdę fajny wynalazek] I prawdziwy. http://www.evg-ars.narod.ru/newpage51.htm---------http://www.evg-ars.narod.ru/shauberg1.htm
  • #5556
    06061947
    Level 28  
    Właśnie ZGG miałem na oku taką jednocylindrówkę produkcji Puck, ale nie dopilnowałem!!! i sprawna pojechała na złom!!. Ale niech żywi nie tracą nadzieji??
    Pozdrawiam
    G.W. 5gmv
  • #5557
    Adam1070
    Level 13  
    Do 0606... Śmigiełko mi się podoba, mój brat stolarz nie powinien mieć problemu z jego wykonaniem.
    Do ZGG
    Zaciekawiłeś mnie tym, czego nie możesz znaleźć. Chętnie trochę poczekam z budową własnej prądniczki, może to cos w tym czasie znajdziesz. Napisz, co to niby miało być może w ten sposób podsuniesz mi jakiś dobry pomysł.
    Silnik od pralki mam od Whirlpool-a jest sprawny, więc może za niego się wezmę. Z tego, co napisałeś wywnioskowałem, że z uzwojenia wolnych obrotów wyciagnoł bym ok. 220V do tego transformator, prostownik i można szaleć :). A może bezpośrednio z silnika te 220V pod wejście UPS-a i mam układ gotowy. Elektronika w UPS-ie powinna wyrównać pewne wahanie napięcia wejściowego. Nie jestem tego pewien, nie jestem elektronikiem. Więc jeżeli zboczyłem z toru to proszę powiedzcie.
    Pozdrawiam
  • #5558
    06061947
    Level 28  
    Adam 1070 a może na początek użyć silnika prądu stałego z magnesami trwałymi ostatnio zakupiłem takie cztery na Allegro, fajnie działają jako prądnice!!!

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Nówki 150PLN z przesyłką- płaciłem za sztukę. Parametry- 450W 36V.- 12V - osiąga przy proporcjonalnie mniejszych obrotach, ma zamontowane kółko do przekładni łańcuchowej, waga ok 1,5 -2kg
  • #5559
    Adam1070
    Level 13  
    Też o tym myślałem, Mam nawet w domu popsutą hulajnogę elektryczną. Silnik o ile pamiętam jest na 24V i 250W. Tylko, że jak rozbiorę tą hulajnogę to już pewnie jej nie naprawię i córa będzie zmartwiona. 450W i 36V z pewnością bardziej by się nadawały, któryś z forumowiczów miał wiatrak z takim silnikiem i o ile pamiętam wszystko mu działało. Postawił drugi identyczny i chyba połączył je równolegle lub miał taki zamiar. Pewnie ZGG wybił mu to z głowy :). Gdybyś mógł cos więcej napisać na temat tych silników, jakie są twoje wnioski z obserwacji ich pracy. Co należałoby do nich dobudować (elektronika) to może i coś takiego zastosuje.
    A teraz znikam kulać kulkami BOWLING.
    Pozdrawiam i do wieczora.
  • #5560
    ZGG
    Level 27  
    Do 606--Te silniki byłyby dobre do napędu rowerów.450 wat to już coś. Podaj stronę gdzie to kupiłeś. fabryczne w rowerach maja po 180 watów. Do Adam 1070. na początek wystarczy ci to cienkie uzwijenie wolnoobrotowe. A jak by ci się spodobało.To potem możesz nawinąć to po swojemu. Myślę że bez akumulatora by ci to zle chodziło. Akumulator. To najlepszy stabilizator.To co miałem. I pewnie gdzieś mam. mam za durzo zabawek. To był główny silnik od xsero. Przerobiłem go na alternator 3 fazowy,dla zabawy. przy 3000kręcone wiertarką dawał 24 wolty i 100wat. na luzie miał 36 wolt. To przy 1500miałbyś dobre parametry na 12 woltowy akumulator. Niestety bez przekłądni nieda rady.
  • #5561
    ZGG
    Level 27  
    Do 606--Te silniki byłyby dobre do napędu rowerów.450 wat to już coś. Podaj stronę gdzie to kupiłeś. fabryczne w rowerach maja po 180 watów. Do Adam 1070. na początek wystarczy ci to cienkie uzwojenie wolnoobrotowe. A jak by ci się spodobało.To potem możesz nawinąć to po swojemu. Myślę że bez akumulatora by ci to zle chodziło. Akumulator. To najlepszy stabilizator.To co miałem. I pewnie gdzieś mam. mam za dużo zabawek. To był główny silnik od xsero. Przerobiłem go na alternator 3 fazowy,dla zabawy. przy 3000kręcone wiertarką dawał 24 wolty i 100wat. na luzie miał 36 wolt. To przy 1500miałbyś dobre parametry na 12 woltowy akumulator. Niestety bez przekłądni nieda rady.
  • #5562
    adam20
    Level 16  
    Chcę oddać w Wasze ręce kolejny programik- tym razem do obliczania oporności przewodnika wykonanego z miedzi.
    Programik od razu liczy ile ważyć będzie cały przewod i jaki będzie jego orientacyjny koszt. Obsluga- jest banalna; wystarczy wpisac w czerwone pola wartości średnicy i dlugości przewodu. Chyba że znamy tylko pole przekroju przewodu to jest druga część do tego wlaśnie przeznaczona.

    Zaznaczam od razu , że obliczenia te dotyczą ,,żywej'' miedzi, bo izolacja nie została uwzględniona.

    Sredeczne podziękowania za konsultację dla 06061947
  • #5563
    ZGG
    Level 27  
    Podsyłam ten wynalazek. Może komuś jeszcze zechce się z czymś tamik pobawic. Miałem jeszcze jeden mniejszy. Ale miał 9 biegunów na stojanie i 6 na wirniku. I dawał bardzo mierne efekty. Ten ma 12 biegunów na stojanie i 4 na wirniku. Wiec zachowana jest reguła 1/3---Do Adam 1070. Podaj adres na meila to ci to sprezentuję. Jeśli taka jest twoja wola.--Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)
  • #5564
    06061947
    Level 28  
    ZGG podaje dane silnika /prądnicy/ Model MY1020
    napięcie 36VDC obroty 2150.- Prąd 16A. Moc -450W
    Producent:Unite Motor CO.,LTD
    A teraz z autopsji: Łożyskowny obustronnie na "kulkowych' , średnica wałka 12mm, na nim osadzone koło 11-zębne jednorzędowe łańcuchowe o module 6,35mm /tu się mogę mylić/, Wzbudzenie od magnesów stałych.
    Podobno używana w skuterach???
    Link do sprzedawcy "zamarł", nie mogę go odszukać /nie mam jak/
    Pozdrawiam gmv
  • #5565
    JESIOTR1
    Level 33  
    Teraz Mnie Połamało.Przedtem się śmiałem - jak wiatr może coś przy wiatraku złamać.Wiało jakoś od północy i POKORY doznałem.Połamało u Mnie wskazówkę w Amperomierzu.Biło w ogranicznik przy 15 A, amortyzator nie wytrzymał i ubiło.Teraz nie mam wyjścia, nałożę mostek etatowy - co najmniej 30 A i przeskaluję amperomierz , na zimę niechaj bije w akumulator 35V może nie ubije.
  • #5566
    danthe
    Level 30  
    Ja mam dwa silniki 250 W/ 24V, dokładnie jak u przedmówcy, kupione na allegro, można też kupić inne silniki do hulajnogi lub skutera elektrycznego, mają tego na allegro sporo....
  • #5567
    JESIOTR1
    Level 33  
    Mam całe kilogramy silników prądu stałego (12- 48V) kiedyś uparłem się doczepić silnik elektryczny do roweru, ale jak poznałem zasadę pracy silnika z Chin (trójfazowy z przekształnikiem prądu) oferowanym do rowerów przez EKONAPĘDY to ze względu na energożerność swych wynalazków w stsunku do chińskiego - poddałem się.Jeden z moich silników ma na stojanie cztery bieguny i cztery szczotki. Na starcie bierze 20 A (24 V) prawie 500 W , na obrotach tyle samo, nawet pod obciążeniem nic nie reaguje, jeszcze nikt go nie zatrzymał nawet nie zwalnia - ciągle kilkanaście tysięcy obrotów na minutę.Srednica to 120 mm. Magnesy wymieniłem z ferrytowych na 4 neodymy. Może jest błąd w wyprzedzeniu strumienia wirnika i stojana?
  • #5568
    Adam1070
    Level 13  
    ZGG wielkie dzięki za szczere chęci i bardzo dziękuję, że chcesz mi pomóc w budowie mojego wiatraczka. Ale myślę, że ten silniczek mi się nie przyda. Nie chce komplikować wiatraczka o dodatkowe urządzenie, jakim jest przekładnia. Potrzebowałbym większe śmigło i ciężar by się zwiększył itp. itd. Tak, że bardzo dziękuję. Mogę Ci się zrewanżować i jeśli chciałbyś takiego UPS-a 300W, bez aku sprawny oczywiście to mogę Ci go wysłać. Pokryjesz tylko koszt przesyłki.
    Jeśli chodzi o prądnice do mojego wiatraczka to pewnie będzie to ten silnik od pralki lub taki silnik od hulajnogi czy tez skutera.
    Do danthe
    Jak masz je podłączone? Czy to są dwa wiatraczki, czy dwa silniki na jednym wiatraku? Jak je połączyłeś, szeregowo czy równolegle? A może to są dwa oddzielne układy? Czy masz jakieś sterowanie do nich (jakakolwiek elektronika)?. Jakie akumulatory? Jak połączone? Jaki prąd Ci to wszystko daje? Przepraszam za masę pytań, ale początkujący przeważnie tak mają, że dużo pytają.
    Pozdrawiam wszystkich.
  • #5569
    danthe
    Level 30  
    Na razie nie mam jeszcze wiatraka, a silniki kupiłem bo robię synowi samochodzik na prąd, silniki mają napęzać tylne koła, po jednym na stronę, a żeby nie robić mechanizmów różnicowych to mam zamiar połączć je szeregowo. Muszę jednak przyznać że czytając ten topic zastanawiałem się nad tym czy mogą być dobrym źródłem prądu w wiatraku, skręciłem oba podstawami i założyłem łańcuch (orginalny od skuterka) tak aby obie zębatki kręcił jednocześnie. Pociągnięcie za łańcuszek z siłą ok 2kg powoduje że żarówka o mocy 21W/12v pali się jasno, obroty na osiach silników ok. 300/min (tak na oko 5 obr/sek) . Oczywiście silniki połączone szeregowo aby uzyskać większe napięcie.
  • #5570
    kubal
    Level 15  
    danthe spróbuj podłączyć do jednego napięcie np.12v i zobacz co wskazuje drugi
  • #5571
    06061947
    Level 28  
    kubal robiłem takie doświadczenie z silnikami opisanymi powyżej 36V, i wstyd pisać ale wyszły dziwne wyniki -12V na I dawało na II 10V /jałowo/
    po zamianie ról na II 12V na I otrzymałem też 12V. Nie umiem tego zinterpretować!!!???
    G.W.

    Dodano po 1 [minuty]:

    może różnica w wykonaniu????
  • #5572
    Adam1070
    Level 13  
    Witam Was. Widzę, że nie możecie dospać w niedzielny poranek, to tak jak ja:). Mam pytanie do 0606... Powiedz mi proszę czy taki silniczek 36V i 450W po podłączeniu go do akumulatora jako prądnicę (przez diodę) i pod obciążeniem nie będzie stawiał zbyt dużych oporów dla takiego małego śmigła 1,2m (oba płaty 1,2m).
  • #5573
    06061947
    Level 28  
    Nie opór zależy od obciążenia, czyli dopóki produkowane napięcie nie przekracza nap. akku+ spadku na diodzie ok.0,7V to będzie obracał się lekko , tak jak na jałowych obrotach !!
    Pozdrawiam
  • #5574
    Adam1070
    Level 13  
    To znaczy, że gdy ten silnik jako prądnica będzie ładował akumulator 12V to dopóki nie przekroczy tych 12V to będzie lekko się kręcił (pomijam diodę, bo nie wiem czy mam dodać ten spadek napięcia czy odjąć)? Rozumiem to tak: akumulator wyładowany do ok. 10V (to tylko przykład) i dopóki napięcie z prądnicy nie przekroczy 10V to będzie wszystko lekko się obracać (nie ładuje aku). A w momencie, gdy napięcie ładowania będzie większe niż 10V i zacznie rosnąć natężenie prądu (ładowanie aku) to wtedy prądnica będzie ciężej się obracać w zależności od obciążenia. Im większe obciążenie tym trudniej zakręcić prądnicą. No i znowu pytam czy te małe śmigiełko 1,2m uciągnie taki silniczek 36V 450W. Pozdrawiam
  • #5575
    06061947
    Level 28  
    Tak dokładnie w przykładzie który podałeś ładowanie a co za tym idzie "opór" na wale prądnicy wystąpi gdy napięcie na "zaciskach" prądnicy przekroczy 10+0,7 = 10,7V
  • #5576
    Adam1070
    Level 13  
    I te śmigiełko da sobie radę z oporami na takim silniczku? Wiem, że masz wiedzę odnośnie śmigiełek, profili i wszystkiego co ma związek z wiatrem i jego przepływem więc proszę podpowiedz mi czy takie śmigiełko 1,2m z planów, które mi podesłałeś da rade zakręcić takim silniczkiem 36V 450W gdy aku jest rozładowane? O chyba mnie oświeciło przecież jak wzrośnie opór w zakręceniu prądnicą to śmigło zwolni, napięcie spadnie i znów zacznie się śmigło rozkręcać i tak udarowo prądem w akumulator aż się naładuje. Chyba, że będzie to inaczej wyglądało mianowicie, gdy napięcie ładowania zacznie przekraczać napięcie aku + spadek napięcia na diodzie to śmigło zwolni i jednostajnie będzie napędzało prądnice a ona małym prądem będzie ładować aku. Ale różne wiatry wieją i różnie to może wyglądać. Oczywiście to są tylko moje domysły, jestem tu świeżak i nie zbudowałem jeszcze nic, co przypominałoby MEW. 0606.. i Inni wybaczcie za tyle pytań do Was, ale mój wirus MEW jest chyba w najgroźniejszym stadium.
    Pozdrawiam
  • #5577
    06061947
    Level 28  
    popatrz na punkty !! właśnie liczę Twoje śmigiełko programem Wiatrak1.1 pod kątem zastosowania tej prądnicy którą przedstawiłem powyżej, chwilę potrwa !!
  • #5578
    Adam1070
    Level 13  
    0606... dzięki wielkie za punkty mam nadzieję, że będę mógł się w przyszłości zrewanżować w jakiś sposób. Dziękuję też za zainteresowanie się moim wiatraczkiem, czekam z niecierpliwością na wyniki :). Pozdrawiam
  • #5580
    ZGG
    Level 27  
    Do Adam 1070. Może od razu zrób to większe smigło. Bo z tym wiaterkiem bywa rużnie. Kurcze u mnie dmucha aż miło. A ja jeszcze niemem smigła. Dobrze że z masztem już skończyłem. Teraz bolą mnie wszystkie mięśnie. od łażenia po nim. ---- inne. To wkładanie silnych magnesów neodymowych. czasami tylko przeszkadza. Chdzi o silniki.szybkoobrotowe. Dorabiałem kiedyś coś takiego do rozrusznika. do ciągnika I efekt był wspaniały. wystarczał akumulator od samochodu. I kręcił aż miło. Choć 4 magnesy kosztowały mnie więcej niż nowy rozrusznik. Potem prubowałem zrobić to samo z czeskim rozrusznikiem z przekładnią. I tylko go popsułem. I teraz muszę wrócić do cewek na stojanie. Chodzi oto że przy szybkich obrotach i małym obciążeniu prąd podawany na wirnik jest zużywany na przezwyciężanie silnego pola magnetycznego ze stojana. Znalazłem taki opis. I to jest prawda. Bawiłem się dawno temu z prądnicą. I gdy podłączyłem uzwojenie wzbudzenia do plusa to chodziła wolno i była dosyć silna. A gdy to samo uzwojenie wzbudzenia podłączyłem poprzez żarówkę. To rozwijała bardzo wysokie obroty. Ale była słabiutka.Tak więc wynika z tego że pole magnetyczne w stojanie powinno byc takie samo silne jak to we wirniku. Natomiast w prądnicy Pole magnetyczne wzbudzające,może być bardzo silne. To poprawia moc szczegulnie na wolnych obrotach. Ale jeżeli w stojanie np;alternatora--czy wirniku prądnicy prądu stałego. Jest marny matejało o dużych stratach na prądy wirowe. To zaczyna sie to nam grzać i do naszych celów wogule się nie nadaje.