Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 - komunikat depollution system faulty

Piotrek7510 06 Mar 2014 19:51 47373 23
  • #1
    Piotrek7510
    Level 9  
    Witam,posiadam peugeota 307 hdi 110km,od pewnego czasu podczas mocniejszego naciśnięcia gazu tzn. przy szybszym wyprzedzaniu lub mówiąc krotko chcę mu dać po garach wyskakuję mi komunikat depollution system faulty, od razu auto traci na mocy,kontrolka ta świeci się przez kilka dni i sama gaśnie,oczywiście jak jężdzę w miarę spokojnie,ostatnio też miałem taki przypadek że wyjechałem w trase i podczas jazdy przy 140 km/h ok. 100 km znów mi wyskoczył ten komunikat i znów przez parę dni się kontrolka świeciła,Bardzo proszę o pomoc co to może być bo nie mam bladego pojęcia,z góry bardzo Dziekuję.
  • #3
    cybkryst
    Level 20  
    I profilaktycznie wymiana filtra paliwa. W większości przypadków to pomaga.
    Ale bez odczytania błędów to tylko gdybanie.
  • #5
    Piotrek7510
    Level 9  
    Byłem na komputerze u mechanika ( nie w serwisie ) i wykazał błąd czujnika doladowania,czujnik oczywiście kupiłem nowy i dalej to samo, jak ma to pomóc to oczywiście kupię nowy filtr paliwa.Chodziło o 110 km,auto jest z 2006r.Dziękuję wam bardzo za pomoc i proszę o dalsze wskazówki.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeszcze chcę dopowiedzieć że gdy jeżdzę spokojnie czyli normalnie w cyklu miejskim bez szaleństwa to auto jeżdzi normalnie bez zarzutów,nic sie się nie dzieje kontrolka nie wyskakuję,tylko jak mu mocno nacisnę na gaz to wtedy wyskakuje ten komunikat.
  • #6
    autoas
    Level 42  
    Miałeś oddać do naprawy....chyba, że chcesz znowu wydać kasę bez sensu....
  • #7
    Piotrek7510
    Level 9  
    Jakiej naprawy ? pisalem ze bylem na komputerze i wymieniłem czujnik doładowania i dalej to samo,ten akurat mechanik mi powiedział że nie ma pojecia co to może być.
  • #9
    Piotrek7510
    Level 9  
    Powiedział ze może być mnóstwo przyczyn,nie będę się spierał czy jest dobry czy nie mój mechanik dlatego pytam się na forum żeby jak narazie uniknąć serwisu bo jak wiadomo tam nieżle kasują, ale dzięki za sugestię ;-)
  • #11
    Piotrek7510
    Level 9  
    a proszę mi jeszcze powiedzieć jeżeli bym pojechał na komputer do serwisu peugeota czyli płacąc za diagnoze przykładowo te 120 zł powiedzą mi na 100 % co go boli ? i co muszę wymienić ?
  • #12
    autoas
    Level 42  
    Piotrek7510 wrote:
    powiedzą mi na 100 % co go boli ?

    Rzadko kiedy sam odczyt komputerowy stawia 100% trafną diagnozę, a jak się już znajdzie ten, że tak napiszę "przerwany kabelek" to wybacz, ale nikt tak ci nie odda auta, abyś sam sobie "polutował".... czy to w serwisie czy w dobrym warsztacie....
  • #13
    trans-serwis
    Level 39  
    Piotrek7510 wrote:
    a proszę mi jeszcze powiedzieć jeżeli bym pojechał na komputer do serwisu peugeota czyli płacąc za diagnoze przykładowo te 120 zł powiedzą mi na 100 % co go boli ? i co muszę wymienić ?
    Tak opiszą wszystko co jest zepsute, co trzeba naprawić, wymienić, wytłumaczą jak to zrobić i jakie są poytrzebne do tego narzędzia i grzecznie podziękiją że raczyłeś do nich przyjechać. Jak w bajce.
  • #14
    grala1
    VAG group specialist
    Sterowanie turbiny, dziura w dolocie albo turbina siada.
    Koleś u którego byłeś ma taką samą wiedzę jak ty tylko że ma komputer.
    Szukaj kogoś kto się zna a nie tylko błędy potrafi odczytywać.
    Serwis Ci w ten sposób nie pomoże a może nawet być tak że wymienią turbinę za którą zapłacisz a będzie co innego.
    Napisz skąd jesteś to może ktoś Ci to tutaj ogarnie.
  • #15
    Piotrek7510
    Level 9  
    Kolego to według ciebie po co się płaci 120 zł za diagnoze ? chyba po to żeby się dowiedzieć jaka jest awaria i co trzeba naprawić - ewentualnie wymienić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    z Bytomia ( ślaskie )
  • #16
    autoas
    Level 42  
    Jedź i opisz nam swoje doświadczenia....chętnie się dowiemy jak się to skończy...
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    Ty nie pojechałeś na diagnozę tylko na odczyt błędów.
    Nie wiesz nawet czy turbina dmucha za dużo dmucha czy nie dmucha a to można było sprawdzić w parametrach silnika ale "mechanik" nie potrafi obsługiwać sprzętu który posiada.
    Pojedziesz od serwisu to dostaniesz wydruk błędów i tyle - później będziesz pisał na forum "co to może być".
    Odczyt błędów to nie wszystko jak sam widzisz.
    Diagnostyka to analiza parametrów silnika a nie wymiana tego co w opisie błędu.
    Sterownik silnika tylko zgłasza co mu nie pasuje albo czego mu brakuje. on nie podaje że dany element jest uszkodzony.
  • #18
    Piotrek7510
    Level 9  
    Widocznie nic mi nie pozostaję tylko wizyta w serwisie,a proszę mi jeszcze powiedzieć ten filtr paliwa opłaca się wymieniać co na początku forum kolega zasugerował że może to pomóc ? bo coś mi się wydaję że bylo by to za proste i piekne ;-)
  • #19
    autoas
    Level 42  
    Piotrek7510 wrote:
    opłaca się wymieniać

    Opłaca???? ......sprzedaj auto i kup coś bezobługowego np. garnek...chociaż nie, to zły przykład...jego też trzeba od czasu do czasu wymyć...
  • #20
    Piotrek7510
    Level 9  
    chodziło mi o to czy jest sens wymieniać filtr skoro najprawdopodobnie siada mi turbina,sterowanie lub inne poważniejsze rzeczy z tego co piszą koledzy.
  • #22
    trans-serwis
    Level 39  
    Piotrek7510 wrote:
    chodziło mi o to czy jest sens wymieniać filtr
    Nie, nie ma sensu wymieniać. To jest dosyć poważna inwestycja.
  • #23
    Piotrek7510
    Level 9  
    ok tak też zrobię,dzięki wszystkim za porady i pozdrawiam
  • #24
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    W związku z rozwojem tematyki - wątem zamykam!
    Podstawa:
    Regulamin

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    Przykro mi, ale jakieś minimum wiedzy trzeba mieć pisząc na naszym forum!