Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak internetu - UPC modem Cisco EPC3925 i router Pentagram Cerberus P6363

07 Mar 2014 01:14 4875 10
  • Poziom 7  
    Witajcie,
    po podłączeniu do modemu Cisco EPC3925 od UPC routera Pentagram Cerberus P6363 brak jest połączenia z internetem.

    Co wykonałem:
    1. W routerze wybrałem Access Method: DHCP
    2. W routerze sklonowałem MAC.
    3. Wyłączyłem i włączyłem ponownie oba urządzenia.

    Symptomy:
    1. Komputer łączy się do sieci Wifi z routera.
    2. Windows pokazuje "Brak dostępu do Internetu".
    3. LAN przez kabel z modemu działa.

    Próbowałem wszystkiego i niestety nadal nie jestem w stanie połączyć się z internetem za pośrednictwem tego routera Wifi.

    Proszę o pomoc w konfiguracji.
  • PCBway
  • Poziom 43  
    Masz nieaktywne wifi w Cisco EPC3925?
  • PCBway
  • Poziom 7  
    Tak, status z web aplikacji do obsługi modemu: "Wireless Network: Disable".
  • Poziom 43  
    Ale ja się pytam, czy masz aktywne wifi w pakiecie, a nie w modemie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kabel z modemu wepnij do portu WAN w Pentagramie. Adres IP dla LAN musi być różny dla obydwu urządzeń, Pentagramowi nadaj np. 192.168.2.1. Zamieść zrzut zakładki Status z Pentagrama.
  • Poziom 7  
    Kabel RJ45 z portu LAN1 modemu idzie do portu WAN w routerze Pentagram.

    Po zmienieniu IP LAN dla Pentagrama na 192.168.2.1 nie jestem w stanie w ogóle połączyć się do web aplikacji routera.

    Załączam zrzut zakładki Status dla IP LAN 192.168.1.100 (domyślne)

    Nie mam opcji internetu bezprzewodowego w pakiecie. Nie sądzę, żeby było to konieczne do działania, przecież mam własny router WiFi.
  • Poziom 43  
    oorafal napisał:
    Po zmienieniu IP LAN dla Pentagrama na 192.168.2.1 nie jestem w stanie w ogóle połączyć się do web aplikacji routera.
    Bo masz łączyć się na adres: http://192.168.2.1

    Ze zrzutu widać, że Pentagram prawidłowo pobrał adres z Cisco. Pozostaje teraz zmiana adresu LAN na 192.168.2.1 w Pentagramie, bo inaczej to nie będzie działać.

    Co do wifi w Cisco to chciałem ustalić, czy masz je w pakiecie, czy nie, bo od tego zależały dalsze porady.
  • Poziom 7  
    Oczywiście łączę się na 192.168.2.1 i nie otwiera się strona.

    Po zmianie IP LAN na 192.168.2.1 pojawiają się problemy z połączeniem do sieci WiFi. Windows po kliknięciu rozwiąż problem wyświetla raport z załącznika "siec.png". Kiedy chcę skonfigurować protokół wywala się błąd z załącznika "karta.png".
  • Poziom 43  
    oorafal napisał:
    Oczywiście łączę się na 192.168.2.1 i nie otwiera się strona.
    Łącz się przez kabel, a nie wifi. Dopiero jak dostaniesz się do panelu skonfiguruj resztę opcji. Po restarcie prądowym routera oraz komp. nie powinno być z tym problemu. Zapora może jeszcze blokować - do sprawdzenia.
  • Poziom 7  
    Restart prądowy modemu, routera, kompa był.
    Zapora Windows wyłączona na czas testów.
    Próbowałem się połączyć i przez Wifi i przez kabel. Efekt jest ten sam: adres 192.168.2.1 jest niedostępny. Próbowałem się łączyć także ze smartfona i efekt jest ten sam: adres niedostępny.
  • Poziom 43  
    Na komp. we właściwościach karty sieciowej IPv4 przypisz:
    IP: 192.168.2.1
    Maska: 255.255.255.0
    Brama: 192.168.1.1
    DNS1: 62.179.1.62
    DNS2: 62.179.1.63

    Sprawdź, czy możesz wejść do panelu i czy jest internet. Zakładam, że łączysz komp. kablem z potem LAN Pentagrama.
  • Poziom 7  
    Rozwiązałem problem. Należało:
    1. Sklonować MAC.
    2. Zmienić LAN IP (ja dałem 192.168.2.1).
    3. Pozostawić WŁĄCZONY (ustawienie domyślne) serwer DHCP routera Pentagram.
    4. Zresetować wszystko: modem, router, połączenie komputera do WiFi.

    Niestety po zresetowaniu zanim cały system wstanie dość długo wszystko trwa - jakieś 2 minuty.

    Konfiguracji dokonałem poprzez połączenie kablowe do routera Pentagram. We wcześniejszych postach pisałem, że ono nie działa ponieważ kabelek był podpięty do modemu. ;) Przepiąłem i wszystko działało jak należy.

    Dzięki wszystkim za pomoc.