Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ainol Spark - Tablet nie startuje do końca (niekończąca się aktualizacja)

mike81 07 Mar 2014 15:46 1608 1
    mike81
    Level 9  
    Bardzo proszę o pomoc.

Kupiłem używanego tableta Ainol Spark wiedząc o wadzie jaką była niekończąca się aktualizacja (i związana z tym mocno obniżona cena). Kiedyś w Ainol Aurora po wgraniu złego custom romu zaliczyłem soft bricka, ale po przeczytaniu kilku tutków samodzielnie rozwiązałem problem. Jednak tutaj ze względu na inną architekturę (Spark to A31, Aurora to A9) te same sztuczki są niemożliwe.

Winowajca:
    - Ainol Novo 9 Spark - poprzedni właściciel chciał zaktualizować tablet jakimś custom romem, niestety po aktualizacji tablet nie startuje. Nie wiem co i jak wgrywał, typ "nie znam się, ale może się uda".

Objaw:
    - ładowanie systemu z logo Ainol w tle, a w momencie kiedy powinien ruszyć system, to wisi na ekranie "Android jest uaktualniany. Uruchamianie aplikacji". Dalej nic się nie dzieje i udaje, że pracuje.

Czego próbowałem:
    - wejścia do recovery tak jak w A9 (home + volume + power) - tu niestety nie działa
    - instalacji najnowszego SDK i sterowników do USB
    - najnowszego LiveSuite i PhoenixSuite - procedura wymuszenia wgrania romu nie działa. Chodzi o Home + plug USB + klikanie w Power (oprócz home próbowałem też kombinacji z Vol+ i Vol-, żadna nie działa), urządzenie jest cały czas niewidoczne.
    - próbowałem PhoenixSuite 1.05, 1.06, 1.08 po aktualizacji, a także bety 1.003 z paczki z firmware z początku 2013. Za każdym razem odinstalowywałem, usuwałem sterowniki i restartowałem przed próbowaniem innej wersji. Nic...