Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z autoalarmem SUPER FORTECA

05 Apr 2005 22:31 3042 7
  • User removed account  
  • Level 29  
    Jak dla mnie coś źle z zasilaniem zrobili. POZDRAWIAM
  • Level 15  
    Tak raczej tylko zasilanie niewiem jak w skodzie ale miałem taki przypadek w citroenie że na jednym przewodzie po kilkunastu minutach gubiło się napięcie jak się później okazało ten przewód powinien być dołączony do radia które po opuszczeniu samochodu po jakimś czasie się wyłonczy..a po otwarciu dzwi napięcie powraca...,,sprawdź to..
  • Level 10  
    Prawdopodobnie zle wpieli sie w obwod.
    W plugu 307 mam rowniez tak "bajer" ze po 30min komputer odlacza prad do wiekszosci odbiornikow m.in radio swiatla drogowe, mijania (w celu zmiejszenia poboru pradu i rozladowaniu akumulatora)jak wymienialem radio z fabrycznego na inne zostal odlaczony kabelek od kosci ISO ktory tym steruje i pociagniety nowy prawdopodobnie ze skrzynki bezpiecznikow mozesz im zasugerowac takowa wersje ale nie wiem czy w skodzie cos takiego wystepuje jak odlaczanie zbednych odbiornikow
  • Level 12  
    Ja mam tez takie przejscia z ta centralka i wrazenie jest takie jak by sie ewidentnie kontroler w niej wieszal, bo wystarczy odalczyc zasilanie i podlaczyc na nowo i chodzi, ale znowu nie wiadomo jak dlugo. Montowałem już 3 centralkę, a każda wysypywała sie w inny sposób. Wszytkie chodziły poprawnie przez 2-3 dni a pozniej zaczynaly sie jaja: pierwsza centralka wyzwalala tylko prealarm, nie reagowala na czujniki drzwiowe, nie zasilala czujnikow dodatkowych oraz kanal dodatkowy zamaist 0V wystawiał 6V- uznałem to za uszkodzenei centralki i przyslali druga. W tej natomiast ewidentnie zawieszal sie kontroler i wygladalo to tak ze jak alarm wlaczal sie to tylko na 2 sekundy i pozniej centralka przechodzila ponownie w stan uzbrajania sie. dodatkowo tez przestawala reagowac na piloty, dostalem wiec 3 centralke, ale myslac wczesniej ze przy slabym zasilaniu moze od duzych impulsow pradowych siada napiecie, wiec pociagnolem je podwojnymi kablami od samego akumlatora, dodatkowo jeszcze koncowki we wtyczce podociskalem zapalkami, jak by za slabo stykały. efekt był taki ze 3 centralka tez sie wysypywala ale w innym momencie. 10 razy wszytkie mogly chodzic ok, a za 11 zaczynaly wariowac. 3 centralka najczesciej wywalala sie w momnecie obslugi funkcji antyporwaniowej- co ktorys raz poprostu nie wylaczala silnika i przestawala reagowac na piloty. oczywiscie standardowe wylaczenie zasilania i wracalo do normy na jakis czas. Podejrzewam ze ona chyba cos w sobie maja, ze lubia sie wieszac. Dodatkowo stracilem zaufanie do firmy AMT, ktora je produkuje po tym jak po tygodniu w innym samochodzie zdechl ich modul identyfikacji, chyba ze ja mam takie szczescie do ich produktow, bo alarmy innych producentow jakie montowalem dzialaja bez zarzutow
  • Level 17  
    Witam!

    Samego alarmu niestety nie znam, gdyż nie stosuję, ale za to temat "dziwnych" zdarzeń w Fabii po około 30 minutach od zamknięcia drzwi jest już mi doskonale znany :)
    Przy pierwszym alarmie montowanym w Fabii te 30 minut dało nam w firmie niezłego czadu i przez dwa dni walczyliśmy z elektroniką próbując znaleźć co się dzieje. Okazało się, że komputer autka po około 30 minutach od zamknięcia drzwi wysyła sobie sygnał testowy do wszystkich wyłączników krańcowych (drzwi oraz bagażnik), który w praktyce jest impulsem ujemnym, ale nie do końca na potencjale ujemnym samochodu. Większośc alarmów traktuje to jednak jako sygnał masy i albo wyzwala alarm, albo blokuje pewne funkcje (jeśli centrala na to pozwala i podpięto wejścia). Dlatego proponowałbym sprawdzić co jest podpięte w tym systemie do krańcówek drzwi oraz bagażnika i ewentualnie odseparować to poprzed dwie diody prostownicze (jedna w szereg z oryginalnym przewodem, druga do alarmu od strony krańcówki). Powinno pomóc!

    Pozdrawiam
    Krzyś
  • Level 11  
    Proponuję podpiąć zasilanie centralki bezpośrednio z akumulatora powinno rozwiązać problem.
    pozdrawiam Krzysztof
  • Level 11  
    Enterek ma rację. W Fabiach dokładnie tak jest. Najlepsze rozwiązanie to zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Pozdr