Panowie mam Skodę Octavię model konstrukcyjny 2 z roku 2007r.
Świecą w nim na stałe STOPy.
Moje działania;
diagnostyka - J248 błąd stycznika stop - niewiarygodny sygnał.
I drugi błąd komunikacji z J527 (czytaj błędy w wJ527).
Na pierwszy ogień sprawdzam wiązkę przewodów - jest prawidłowa ale wychodzi w trakcie, iż poprzednio zainstalowany był moduł przyczepy i ktoś raczył uprzejmie go zdemontować przy użyciu narzędzia zwanego potocznie sekatorem.
W efekcie działań takowych nastąpiło przecięcie, przerwanie obwodu z czujnika F, dokładnie uszkodzeniu uległ przewód osadzony w czarnej 4 stykowej wtyczce na pozycji 3.
Co też powodowała brak informacji o naduszeniu dźwigni od hamulca (żeby nie użyć słowa pedał).
Zrobiłem więc od kodowanie modułu (taki kodierung) i przywróciłem wiązkę do stanu fabrycznego - efektu brak (połączyłem przewód sygnałowy z czujnika F - Hall na pompie).
W parametrach w modułu J248 oraz sterowniku boardnetz (zwanym dalej jako moduł centralnej elektroniki nadwozia) "widzi"(tzn rozpoznaje sygnały z czujnika F i F47 (zintegrowane razem) położenie dźwigni hamulca zasadniczego jak nią operuję.
Odłączyłem sieć pokładową CAN z modułu centralnej elektroniki nadwozia, do niej także podłączona była sieć modułu przyczepy i efekt taki stopy są prawidłowo czyli gasną, ale nie ma wówczas komunikacji z modułem j527 (to znaczy nie działa osprzęt z manetek), więc dalej nie ma prawidłowo stwierdzonej przyczyny takiego stanu rzeczy.
Odłączyłem sterownik j248 - światła stop gasną i zaświecają się jak należy.
Założyłem na próbę swój moduł EDC16U34 (wersja inna niż fabryka - starsza generacja) i światła stop działają jak należy.
Zamówiłem j248 jak oryginał -zrobiłem taki programierung, że immobiliser fabryczny nie stanowił przeszkody na próbę i dalej z tego nic nie wynikło
(oczywiście czujnik F halla na pompie też podmieniałem).
Wypinałem też na próbę moduły; komfort, licznik, radio, klimatronic - brak efektu.
Odpinałem też inne elementy osprzętu motoru, jak czujnik sprzęgła, ciśnienia turbo, przepustnicę, przepływomierz powietrza - nie pomaga.
Dodam, że w/w światła świecą również na odłączonym czujniku F.
Pomysły mi się kończą.
Podpowie coś ktoś?
Świecą w nim na stałe STOPy.
Moje działania;
diagnostyka - J248 błąd stycznika stop - niewiarygodny sygnał.
I drugi błąd komunikacji z J527 (czytaj błędy w wJ527).
Na pierwszy ogień sprawdzam wiązkę przewodów - jest prawidłowa ale wychodzi w trakcie, iż poprzednio zainstalowany był moduł przyczepy i ktoś raczył uprzejmie go zdemontować przy użyciu narzędzia zwanego potocznie sekatorem.
W efekcie działań takowych nastąpiło przecięcie, przerwanie obwodu z czujnika F, dokładnie uszkodzeniu uległ przewód osadzony w czarnej 4 stykowej wtyczce na pozycji 3.
Co też powodowała brak informacji o naduszeniu dźwigni od hamulca (żeby nie użyć słowa pedał).
Zrobiłem więc od kodowanie modułu (taki kodierung) i przywróciłem wiązkę do stanu fabrycznego - efektu brak (połączyłem przewód sygnałowy z czujnika F - Hall na pompie).
W parametrach w modułu J248 oraz sterowniku boardnetz (zwanym dalej jako moduł centralnej elektroniki nadwozia) "widzi"(tzn rozpoznaje sygnały z czujnika F i F47 (zintegrowane razem) położenie dźwigni hamulca zasadniczego jak nią operuję.
Odłączyłem sieć pokładową CAN z modułu centralnej elektroniki nadwozia, do niej także podłączona była sieć modułu przyczepy i efekt taki stopy są prawidłowo czyli gasną, ale nie ma wówczas komunikacji z modułem j527 (to znaczy nie działa osprzęt z manetek), więc dalej nie ma prawidłowo stwierdzonej przyczyny takiego stanu rzeczy.
Odłączyłem sterownik j248 - światła stop gasną i zaświecają się jak należy.
Założyłem na próbę swój moduł EDC16U34 (wersja inna niż fabryka - starsza generacja) i światła stop działają jak należy.
Zamówiłem j248 jak oryginał -zrobiłem taki programierung, że immobiliser fabryczny nie stanowił przeszkody na próbę i dalej z tego nic nie wynikło
(oczywiście czujnik F halla na pompie też podmieniałem).
Wypinałem też na próbę moduły; komfort, licznik, radio, klimatronic - brak efektu.
Odpinałem też inne elementy osprzętu motoru, jak czujnik sprzęgła, ciśnienia turbo, przepustnicę, przepływomierz powietrza - nie pomaga.
Dodam, że w/w światła świecą również na odłączonym czujniku F.
Pomysły mi się kończą.
Podpowie coś ktoś?