Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia II - świeci STOP - nonstop

gzresieknysa 08 Mar 2014 09:17 8892 8
  • #1
    gzresieknysa
    Level 20  
    Panowie mam Skodę Octavię model konstrukcyjny 2 z roku 2007r.
    Świecą w nim na stałe STOPy.

    Moje działania;
    diagnostyka - J248 błąd stycznika stop - niewiarygodny sygnał.
    I drugi błąd komunikacji z J527 (czytaj błędy w wJ527).

    Na pierwszy ogień sprawdzam wiązkę przewodów - jest prawidłowa ale wychodzi w trakcie, iż poprzednio zainstalowany był moduł przyczepy i ktoś raczył uprzejmie go zdemontować przy użyciu narzędzia zwanego potocznie sekatorem.
    W efekcie działań takowych nastąpiło przecięcie, przerwanie obwodu z czujnika F, dokładnie uszkodzeniu uległ przewód osadzony w czarnej 4 stykowej wtyczce na pozycji 3.
    Co też powodowała brak informacji o naduszeniu dźwigni od hamulca (żeby nie użyć słowa pedał).
    Zrobiłem więc od kodowanie modułu (taki kodierung) i przywróciłem wiązkę do stanu fabrycznego - efektu brak (połączyłem przewód sygnałowy z czujnika F - Hall na pompie).
    W parametrach w modułu J248 oraz sterowniku boardnetz (zwanym dalej jako moduł centralnej elektroniki nadwozia) "widzi"(tzn rozpoznaje sygnały z czujnika F i F47 (zintegrowane razem) położenie dźwigni hamulca zasadniczego jak nią operuję.

    Odłączyłem sieć pokładową CAN z modułu centralnej elektroniki nadwozia, do niej także podłączona była sieć modułu przyczepy i efekt taki stopy są prawidłowo czyli gasną, ale nie ma wówczas komunikacji z modułem j527 (to znaczy nie działa osprzęt z manetek), więc dalej nie ma prawidłowo stwierdzonej przyczyny takiego stanu rzeczy.



    Odłączyłem sterownik j248 - światła stop gasną i zaświecają się jak należy.
    Założyłem na próbę swój moduł EDC16U34 (wersja inna niż fabryka - starsza generacja) i światła stop działają jak należy.

    Zamówiłem j248 jak oryginał -zrobiłem taki programierung, że immobiliser fabryczny nie stanowił przeszkody na próbę i dalej z tego nic nie wynikło
    (oczywiście czujnik F halla na pompie też podmieniałem).

    Wypinałem też na próbę moduły; komfort, licznik, radio, klimatronic - brak efektu.
    Odpinałem też inne elementy osprzętu motoru, jak czujnik sprzęgła, ciśnienia turbo, przepustnicę, przepływomierz powietrza - nie pomaga.

    Dodam, że w/w światła świecą również na odłączonym czujniku F.
    Pomysły mi się kończą.

    Podpowie coś ktoś?
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Sprawdź pompkę sprzęgła jest wniej czujnik , który lubi takie chece robić.
  • #3
    fructon
    Level 33  
    Zgadza sie sam wymieniałem go wczoraj po takich objawach , niestety dostępny tylko z całą pompą.
  • #4
    ladamaniac
    Level 39  
    Znaczy się zaraźliwe francostwo:
    Samochód: Volkswagen Touran
    Problem: Przy włączonym zapłonie
    ciągle świecą się światła hamowania.
    Sporadycznie zapalają się też lampki
    kontrolne ABS, EPC lub ESP.
    Pamięć usterek: 19558, oznaczająca:
    „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak
    sygnału” albo 00526, oznaczająca:
    „Wyłącznik świateł hamowania F –
    nieprawidłowy sygnał”
    Rada telefonicznego centrum pomocy
    technicznej: Najpierw należy sprawdzić
    bezpiecznik SB7 (skrzynka elektryczna w
    przedziale silnika). Jeśli jest sprawny, to
    przyczyną usterki może być uszkodzony
    czujnik Halla określający położenie
    sprzęgła. Częstą przyczyną uszkodzenia
    czujnika jest przedostająca się woda
    przez obudowę wtyczki.
    Usunięcie problemu: Wymiana czujnika
    Halla określającego położenie sprzęgła.
  • #5
    gzresieknysa
    Level 20  
    Pisałem w pierwszym poście ,że odłączłem ten czujnik i nie było porawy.
    Czyżby musiał być zainstalowany sprawny?
  • #6
    autoas
    Level 42  
    gzresieknysa wrote:
    Dodam ,że w/w światła świecą również na odłączonym czujniku F

    Żadne zaskoczenie....
  • #7
    gzresieknysa
    Level 20  
    W takim razie podepnę jeszcze inny czujnik położenia tłoczka pompki sprzęgła i zobaczę co się dzieje,

    Narazie dziękuję.
  • #9
    gzresieknysa
    Level 20  
    Temat zakończył się wymianą czujnika położenia sprzęgła.