Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zetor 6320 - problem z obrotomierzem i wskaznikem paliwa

08 Mar 2014 22:11 3978 13
  • Poziom 11  
    problem z obrotomierzem i wskaźnikiem paliwa zetor 6320, 2004r.
    problem polega na tym że gdy jest przekręcony kluczyk stacyjki to wskaźnik paliwa pokazuje ful paliwa, do pływaka idą 3 przewody, próbowałem je zamieniać ale nic nie pomaga, po odłączeniu wszystkich przewodów nadal pokazuje na ful i jaka jest tu przyczyna? a jeżeli chodzi o obrotomierz to gdy ciągnik pracuje na małych obrotach to obrotomierz wskazuje maksymalne obroty i nabija mth. a gdy dodam trochę gazu to wskazówka spada o jakieś 100 do 300 obrotów a jak już dodaje więcej gazu (ale nie na maksa) to wskazówka znowu pokazuje maksymalne obroty, wskazówka obrotomierza jest ruchoma wiec raczej się nie zawiesiła a mth nabija przez cały czas. bardzo proszę o pomoc.


    pierwszy raz mam konto na forum i to jest mój pierwszy wątek więc jeżeli są jakieś nieprawidłowości to bardzo przepraszam.
  • Poziom 39  
    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdź masę dochodząca do deski zwłaszcza.
  • Poziom 11  
    masa przy dece jest.


    -nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale stacyjka zostala wymieniona na nowa bo poprzednia byla lekko uszkodzona (chyba ktos kiedys grzebal srubokretem w miejscu gdzie sie wklada kluczyk i czasami siezko bylo wlozyc kluczyk do stacyjki)
  • Poziom 29  
    W pierwszym przypadku masz zwarcie w instalacji. Po odłączeniu przewodów od pływaka wskaźnik paliwa powinien opaść. Odłącz pojedynczo przewody od wskaźnika.
    Pomierz ciągłość tych przewodów.
  • Poziom 11  
    A co z tym drugim przypadkiem?
  • Poziom 11  
    czytałem na innych forach ze przyczyna obrotomierza leży w prądniczce. każdy opisuje że ta prądniczka znajduje się z przodu między alternatorem a pompą wody. jednak w moim modelu zetora nie widać żadnej prądniczki. przewody elektryczne jakie są z przodu w okolicach pompy wody i alternatora to idą tylko do termostatu i do jakiegoś czujnika (nie wiem co to jest) do którego idzie przewód elektryczny i dwa wężyki od układu paliwowego, a dalej to przewody idą do przednich świateł, nie widać żeby jakieś przewody elektryczne prowadziły do prądniczki. i tu mam pytanie w którym miejscu dokładnie może być ta prądniczka?
  • Poziom 39  
    Obrotomierz ma zacisk masy 31,zacisk zasilania stałego (+) 30,oraz trzeci z prądniczki .
  • Poziom 11  
    ale w którym miejscu jest ta prądniczka?
  • Poziom 11  
    z tym tematem już doszedłem co i jak. jeżeli chodzi o instalacje kabelków to poprzedni właściciel pozamieniał przewody, w jednej z kostek instalacji były upalone 2 przewody, obroty które były zbyt niskie były spowodowane uszkodzonym mechanizmem w obrotomierzu więc obrotomierz był do wymiany a jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to był uszkodzony pływak (spalona płytka która się znajduje na rurce od pływaka) i też był do wymiany.
  • Moderator na urlopie...
    Temat otwieram ponownie na prośbę autora.
  • Poziom 1  
    Litości to gdzie jest ta prądniczka ? Mam ten sam model Zetora i ten sam problem z licznikiem. pomożecie?