Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Sorento 2,5 140KM Odpala i gaśnie

Majster888 08 Mar 2014 23:54 7629 16
  • #1 08 Mar 2014 23:54
    Majster888
    Poziom 9  

    Witam wszystkich mam wielki problem z Kia Sorento 2,5CRDi 140KM Samochód po nocy odpala chodzi dosłownie chwile gasnie i potem jest wieli problem go odpalic. Pompa sprawna cisnienie w momencie krecenia 280Bar (CDiF 3 oraz Bosch KTS) Jeden wtrys walniety był zregenerowałem zalożyłem do samochodu zapalił od strzała chodził cały dzien po nocy 30s i zgasł. Filtr paliwa nowy pompka reczna 3 razy podmieniana zeby wykluczyć nieszczelność paliwo nie schodzi. Zbiornik paliwa czysty smok w zbiorniku czyszczony 2razy weże paliwowe nie zagiete nie rozszczelnione. Objawy powtarzaja sie bez wpływu temperatury zewnętrznej czy jest + czy tez - objawy te same. Zbiornik paliwa odpowietrzony. Samochód gdy już zapali chodzi normalnie nie ma jakis dziwnych objawów szarpania gasniecia braku mocy czy innych historii po prostu działa. Prad na wtryski dochodzi do czujników też juz nie wiem co mam z tym autem zrobić. Gdy zgasnie pomaga tylko bardzo długie krecenie lub plak (plak skraca długość krecenia rozrusznikiem o mniej wiecej 3/4) Może ktoś pomóc podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać?

    0 16
  • #2 09 Mar 2014 00:15
    mariank32
    Poziom 16  

    Witam!! Nic kolega nie pisze o ciśnieniu sprężania, czy wykonany został pomiar i ile wynosi? Bo skoro odpala to synchro z czujników jest. Skoro paliwo na 100% się nie cofa, ale ja spróbowałbym zapalić go z karnisterka, czyli wykluczyć układ paliwowy. Bo jeśli wtryski ok, ciśnienie ok ... Test przelewowy zrobiony? Zmierzyłeś napięcie na czujniki ciśnienia aby wykluczyć uszkodzenie tego czujnika i bledne dane z niego.

    0
  • #3 09 Mar 2014 11:27
    Majster888
    Poziom 9  

    Cisnienia sprężania nie robiłem test przelewowy tez nie. Co do czujnika na listwie to zmieniłem cała listwe stara miała przeciek z tyłu oraz nowy czujnik cisnienia dalej to samo martwi mnie IMMO czy to gdzies tam nie bedzie jakiejś usterki po właczeniu zapłonu kontrolki pogasna a IMMO nie i w momecie krecenia zapala sie ale znowu na plak zapali to IMMO sprawne.

    2
  • #4 09 Mar 2014 12:01
    mariank32
    Poziom 16  

    Immo ma zgasnąć dopiero jak zapali tak jest w tym aucie. Po podlaczeniu do kompa powinieneś widzieć czy sterownik jest odblokowany/zezwolenie na rozruch. Zrób test przelewowy, a najbardziej to zrob pomiar ciśnienia sprężania będziesz przynajmniej coś już wiedział o stanie motoru. Bo jeśli wtryski były w sprawdzeniu i są dobre, ciśnienie odpowiednio się buduje to powinien palić. Sprawdziłeś czy jest sterowanie na wtryskiwacze?

    2
  • #5 09 Mar 2014 18:24
    Majster888
    Poziom 9  

    Prad w wtyczkach na wtryskach jest w jednym pinie 0,11V w drugim pinie 0,14V na każdym cylindrze tak samo w czasie właczonego zapłonu. Może jutro zrobie test przelewowy zobaczymy co pokaże bo jak dawałem jej paliwo z 5l beczki to poszło wszystko w try miga czyli dosc duzo wali w przelew ale wtrysk był wtedy walniety zobaczymy jak bedzie po regeneracji... rece juz opadaja do tego samochodu. Zapali ładnie chodzi dosłownie chwile gasnie.

    0
  • #6 09 Mar 2014 18:45
    mariank32
    Poziom 16  

    Test przelewowy to podstawa, napisałeś że jest ciśnienie ale gdyby przelewy puszczały lub regulator to raczej ciśnienie nie zbudowałoby się odpowiednie. To co zmierzyłeś to jakieś za przeproszeniem "śmieci" . Napięcie do otwarcia wtrysku jest impulsem i o dużo wiekszym potencjale. Metoda posrednia to oscyloskop i sonda prądowa, wtedy bardzo ładnie widać pracę wtyskiwacza, fazy jego pracy. Podczas rozruchu cały czas ma ciśnienie paliwa na stałym odpowiednim poziomie? Bo jeśli rozrusznik odpowiednio kręci, cisnienie na listwie stałe, nie za niskie, nie za wysokie synchronizacja sygnałów oraz odblokowane immo to powinien palić - chyba że kompresja poszla w kosmos.

    0
  • #7 09 Mar 2014 20:10
    Majster888
    Poziom 9  

    Te smieci zmierzyłem miernikiem uniwersalnym (słabo sie znam na elektronice) CDiF 3 pokazał cisnienie w momencie krecenia 280Bar i kts w firmie Bosch która zajmuje sie pompami i wtryskami sprawdzali pompa sprawna i wtryski tez (jeden był tylko walniety ale juz zrobiony) problemy sa dalej. Po wymianie nowego filtra paliwa na nowy ze sklepu problem ustał na 48h i z powrotem to samo zrobiłem wtrysk założyłem go tylko od strzała zapalił i chodził teraz zapali od strzała ale pochodzi chwile i koniec gasnie Myslisz kolego ze brak kompresji byłby przyczyna? według mnie brak kompresji to calkowity brak odpalania
    noo ale jestm mechanikiem z niewielkim starzem wiec wole pytac bardziej doswiadczonych na formu

    Dodano po 10 [minuty]:

    Powiedz mi kolego czy w tej pompie CR jest jakis zaworek który nie pozwala cofnac paliwo do filtra? Czy grzybek na filtrze powinien byc twardy czy miekki? Jak samochód zgasł odkreciłem 17 przewód z pompy do listwy kreciłem rozrusznikiem paliwo było od razu siurało wiec raczej sie nie cofa bo z filtra paliwko sobie ciagnie. Już mam dość tego auta jak mam cos przy nim robic to jestem chory.

    0
  • #8 09 Mar 2014 20:20
    mariank32
    Poziom 16  

    A któż to wie jaka jest kompresja, może nie brak ale słaba. Trzeba wykluczyć wszystko. W tych kijankach często łuszczy się zbiornik paliwa, oblepia sitko na smoku, ale tam zaglądałeś. Klapę gasząca sprawdziłeś na pewno, nie jest zamknięta. Po wymianie filtra paliwa sprawdziłeś stary na obecność opiłków? Najważniejsze to gdy wykluczysz wszystkie niuanse mechaniczne to sprawdzić musisz czy wtryski są wysterowywane. Może problem z instalacją? Najlepiej abyś monitorował ciśnienie paliwa i zobrazował proces jego budowania na wykresie. Masz swój przyrząd diagnostyczny czy musisz do kogoś podjechać? Myślę, że wpierw zrób te testy przelewów, sprawdź kompresję i dopiero dalej szukaj. Mam troszkę materiałów do tego silnika gdzieś w pdf-e.

    1
  • #9 09 Mar 2014 20:46
    Majster888
    Poziom 9  

    Klape gaszaca? gdzie to jest i co to jest? nie sprawdzałem. Filtr nie mial opiłków raczej była w nim woda słabe paliwo było lane i dlatego. Mam CDiF 3 ale słabo w nim wyglada Kia nie mam wydatków na poszczególnych wtryskach i dość ubogo rozbudowany jest ten samochód w nim. Mam tylko cisnienie na listwie i w momenicie krecenia wziąłem to na wykres to ładnie szło do góry dochodziło 280bar a żądane bodajże 250bar

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po odpaleniu cisnienie paliwa spadło i utrzymywało sie na jednym poziomie ale nie pamietam juz ile tam było bar ów ale powyrzej ciut żądanego

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Po odpaleniu cisnienie paliwa spadło i utrzymywało sie na jednym poziomie ale nie pamietam juz ile tam było bar ów ale powyrzej ciut żądanego

    Dodano po 4 [minuty]:

    klapa gaszaca chodzilo ci o przepustnice???

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego jeżeli chodzilo ci o ta przepustnice co jest razem z egr to ta klapa nigdy tego mojego auta nie gasiła ona jest praktycznie nieruchoma (nie gasi auta) jezeli recznie ja przestawie to jak najbardziej zagasi auto

    0
  • #10 09 Mar 2014 20:54
    mariank32
    Poziom 16  

    Tak , niektórzy nazywają to przepustnicą. Tutaj masz pdf do tego motorka :
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s...q4CwDQ&usg=AFQjCNFgRuGoC2mPqqjb8PFyXPT5kYyJQw
    taki link bo z telefonu teraz pisze. Też mam cdif3 więc wiem jak to wygląda, ale sporo można zobaczyć. Zgadza się korekty na wtryskiwacze nie podejrzysz. Ale sprawdziłeś czy masz synchronizację sygnałów z walu i walka oraz czy immo odpuściło? Skoro ciśnienie masz ok, pozostałe sygnały ok to pozostaje pytanie czy jest wysterowanie wtryskiwaczy. Bo jeśli już zapali i chodzi to raczej rozrząd i mechaniczne sprawy są ok. Zresztą pisałeś,że na planu pali. Zobacz na ten link co podałem i wtedy dalej cos pomyślimy.
    Bo ona nie gasi, odcinane są wtryski, ale jak działa to ewidentnie łagodniej gaszone jest auto. Sterowana podcisnieniowo

    1
  • #11 09 Mar 2014 21:02
    Majster888
    Poziom 9  

    Tak sygnały z czujników wałków jest ok sprawdzałem. Jutro w wolnym czasie sprawdze to IMMO powinno byc w CDiF'e

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak wiem zgadza sie ze odcina wtryski i gasi a ta Klapa Gaszaca nigdy nie widziałem zeby własnie to podcisnienie kiedykolwiek sie właczyło wężyk jest szczelny ogladałem ten silnik juz kilka tysiecy razy obserwowałem co tam sie dzieje

    0
  • #12 09 Mar 2014 21:04
    mariank32
    Poziom 16  

    Powinno być że ster odblokowany. Popatrz w dokumentację co Ci podesłałem. Jak zapalisz na plaku to potem dalej już normalnie działa? Bo albo te wtryski tak sprawdzili albo ....
    Po wylaczeniu zapłonu klapa sterowana podciśnieniem zamyka się i silnik łagodniej zatrzymuje się. Nie rzuca tak bardzo nim . Warto to przywrócić do życia.
    A może ten zawór od tej klapy szwankuje i gasi Ci to auto zamykając ją? Głupie to by było. A może warto dać do innego warsztatu te wtrysku do sprawdzenia?

    0
  • #13 10 Mar 2014 20:34
    Majster888
    Poziom 9  

    Nie kolego ta klapa całkowice nie działa od samego poczatku nie zamyka sie przy gaszeniu. Chciałem dzis ja podpiac podpiołem wszystko grało nie zgasła (można sie wkur...) jedził ojciec tym cały dzien potem postawił i postała chwile 2h i znów gdzies potrzebował jechać odpalił zgasła hah... ale co ciekawe przy drugim podejsciu zaskoczyła o wiele predzej niż zwykle i to bez wspomagaczy typu plak nie rozumiem co boli ten samochód.

    Dodano po 7 [minuty]:

    kolego jestes fachowcem od kia powiedz ta klapa steruje elektrozawór ten przy zbiorniczku płynu chlodzacego?

    0
  • #14 10 Mar 2014 20:58
    mariank32
    Poziom 16  

    Nie, nie jestem znawcą Kia, po prostu mam prywatnie takie autko :) i stąd mam troszkę większe o nim rozeznanie. Powiem Ci, że na tą chwilę nie pamiętam gdzie dokladniej tego ukladu, ale po wężykach powinieneś dojść. U mnie problemy z paleniem powodował akumulator, miał po badaniu tylko 60% znamionowegi prądu rozruchowego. Też na zimnym ciężko odpalał, ale wtedy widać było, że ciśnienie się. Kiepsko buduje. Po wymianie pali od strzała . A powiedz mi jak zimny to jaką ster widzi temperaturę? Bo zapomnieliśmy o tym czynniku. A to także przecież ważne. Sprawdź kompresję tylko uważaj na świece żarowe bo lubią się urywać.

    1
  • #15 24 Mar 2014 18:55
    Majster888
    Poziom 9  

    problem rozwiazany kolego nie mialem kiedy napisac rozrzad sie przestawił ustawiłem go od nowa i narazie dziala!! dzieki za poswiecony czas powodzenia

    0
  • #17 25 Maj 2014 20:21
    Majster888
    Poziom 9  

    rozrzad był przestawiony mimo ze synchronizacja była prawidłowa

    0