Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 250 elektroniczny regulator napięcia

06 Kwi 2005 07:58 23803 37
  • Użytkownik usunął konto  
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 21  
    jak dobrze pamietam układ zapłonowy zrobiony jest na kole magnetycznym. czy tak ? jak tak to sprawdz cewki ma układzie magneta
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    Bardzo często brak iskry jest skutkiem zaśniedziałych styków przerywacza. Sprawdz też poprawność podłączenia akumulatora ( czy bezpiecznik nie jest spalony itp.) bo te motory mają "zapłon bateryjny" czyli bez akumulaytorka nie zapali. W razie pytań pisz na maila blue_lizard(malpa)wp.pl sam mam Jawe 250 i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tutaj czeka cię niestety przegląd całej instalacji elektrycznej. T tego typu motocyklach instalacja była robiona dość oszczędnie i niektóre odbiorniki połączone są dość "oryginalnie". Na dzień dobry sprawdzić musisz przerywaćz czy nie zaśniedziały, czy nie ma przebicia na masę, czy w ogóle działa (przerywa obwód), kondensator, cewki magnete, stacyjkę, przewody, czy gdzieś nie przetarte. Jak sprzwdzałeś cewkę? Masz 100% pewności ze jest dobra?
  • Poziom 21  
    Witam.
    Jawa nie miała,,magneta'' tylko pradnicę.Sprawdź przerywacz, czy krzywka go wogóle rozwiera, może na młoteczku przerywacza starł się ten element ślizgający sie po krzywce.
    Ja moją Jawę paliłem z pychu jak nie miałem akumulatora :D i miałem światła oraz sygnał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Ja też nie miałem iskry w tym motorze. Wystarczyło dokładnie przeczyścić styki przerywacza i gra.
  • Poziom 39  
    Ponieważ kiedyś też trenowałem z tym motocyklem coś może sobie przypomnę. Otóż jedna ważna rzecz to przerwa na przerywaczu, która ma być całkiem mała (coś ok 0,05 mm). Oczywiście instalacja zwyczajnie ma być sprawna czyli napięcie na cewkę musi przyjść. Oddzielny problem z regulatorem napięcia, który przgrzewał się bez przerwy i uszkadzał. Sądzę, że jest wersja ze stacyjką na zbiorniku paliwa, gdzie na pewno jest pozycja (kluczyka) bodajże w lewo kiedy przy sprawnej prądnicy istnieje mozliwość użytkowania bez akumulatora przy rozruchu na pych. A na tą chwilę należy bezwzględnie sprawdzić młteczek przerywacza bowiem faktycznie bywało, że tam następowało zwarcie do masy.
    Może i trochę poplątałem ale to dawne czasy.
    Ale znów kiedy wyczytałem, że instalacja jest "nowa" to niewiele można dodać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli jak to w czeskim motorze, jest czeski błąd :D
    Ponieważ to zabytek, to rządzi się on własnymi prawami. Usterka może zdarzyć się tam, gdzie się jej najmniej spodziewamy, np. obluzowana ośka przerywacza, uniemożliwiająca ustawienie przerwy na nim. Starta krzywka lub bakelitowy element przerywacza. Przewody elektryczne tak skorodowane wewnątrz instalacji, że proszek się z nich sypie (izolacja wygląda ok). Odparowany lub przebity ze starości kondensator. I największa tragedia jaka mogła spotkać motocykl: złota rączka, co to naprawiała według swojego pomysłu, niekoniecznie wiedząc co czyni. Ściągnij sobie schemat, przeleć instalację z miernikiem i zweryfikuj sprawność wyposażenia elektrycznego. To że cewka wykazuje opór nie znaczy że jest sprawna. Najlepiej podłączyć ją na stanowisku próbnym (aku, świeca, trzy kawałki drutu - w czasie sprawdzania nie zapomnij podłączyć masy świecy do masy układu).
  • Poziom 21  
    Nic nie piszesz od kiedy masz tą Jawę, czy kiedykolwiek nią jeździłeś.
    Jeżeli jest to motor dopiero zakupiony, to rzeczywiście całą instalację musisz odtworzyć od podstaw. Musisz zwrócić także uwagę na stacyjkę, bowiem może styki uległy utlenieniu, co może być przyczyną braku iskry. Ja w swojej Jawie przerobiłem instalację i stacyjkę z baku przeniosłem na lampę, oczywiście wymieniajac stacyjkę na nowszy typ oraz bak, aby nie było dziury.
    Ej, łza sie w oku kręci, to były czasy. Jeszcze nie tak dawno wpadł mi w ręce regulator prądnicy , ale jak pamiętam od 175.
    Gdyby pasował do Twojej 250, to mógłbym Ci go podesłać :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zerwij tą starą instalcję i połóż nową. Wtedy będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Jest ona na tyle prosta, że nie zajmie dużo czasu. Nie zapomnij też o nowych stacyjce, kondensatorze. przerywaczu i co tasm jeszze elektrycznego. Jak robisz motorek dla siebie do jazdy to warto tak postapić aby uniknąć niezapowiedzianych postojów w trasie i nerwów.
  • Poziom 22  
    Tym razem ja muszę poprawić kolegę mpczapskiego, bo przerwa przerwywacza w pozycji rozwarej ma wynosić 0,4mm. Natomiast przy ustawianiu zapłonu iskra wytwarzana jest gdy przerwa ma około 0,03mm. Ustawia się to za pomocą folii aluminiowej włożej między styki. W momencie gdy ma być iskra folia musi się swobodnie dać wyciągnąć.
    Co do kondensatora to mogę Ci powiedzieć tylko jaki jest w Simsonie 0,22 µF na 500V. Gdy ma on już małą pojemność to iskra jest słaba lub w skrajnych przypadkach może jej wogóle nie być.
  • Poziom 14  
    Równolegle do przerywacza podłącz zarówke 6V poruszaj wolno kopniakiem powina się zapalac i gasnać gdy tak jest przerywacz działa.Możliwe ze przyczyną jest uszkodzenie fajki na świecy.
  • Spec od samochodów
    Żadna jawa nie będzie dobrze chodziła na przerwie 0,4mm ani 0,5mm. Przerwa ma być mniejsza i mieć ok. 0,2mm. Wtedy dopiero dobrze chodzi, a przerwa na świecy to nie więcej jak 0,5mm.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Mam pytanie do Mieczysława Czy jest to oryginalny regulator montowany na prądnicy. No i przede wszystkim czy jest napewno sprawny i jaka jest jego cena. Mam Jawe 175 z 58 i cały czas problem z regulatorem. Chcę zachować oryginał (motor od 65 roku nie jezdził). Ustawiałem przerwy na stykach wg czeskiej instrukcji ale jest to strasznie ciężkie do wykonania. No i jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić (posiadając jedynie miernik uniwersalny) taki regulator
  • Poziom 21  
    Witam Kolegę APIWO .
    Wymagasz ode mnie rzeczy niemożliwej.Musiałbym mieć pamięć absolutną abym pamiętał, czy ten regulator jest sprawny na 100%. Pisałem po prostu,że rzucił mi sie w oczy , dzisiaj przyjrzałem sie dokładnie i widac na regulatorze upływ czasu. Ja nie handluję złomem, Jawy nie mam juz 30 lat. Jeżeli ,masz ochote poeksperymentować - z dwóch niesprawnych nieraz można zrobic jeden sprawny regulator, to napisz. Ja za ten regulator nie chcę pieniędzy a jednocześnie nie chciałbym dokładać do jego wysyłki :D
  • Poziom 11  
    Dzięki k3048 przydałyby się tylko wartości elementów użytych w tym schemacie gdybyś takie posiadał
  • Poziom 11  
    Dzięki serdeczne mi w zupełności wystarczy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    A cóż to za wał silnika wymieniłeś? Być może chodzi o wirnik prądnicy? O ile pamiętam to mocowany śrubą dociskową. Ale tam jest jeszcze krzywka właśnie która może być przyczyną kłopotów. Z tym , że dla osiągnięcia pracy w ogóle wystarcza trochę wiedzy ogólnej o silnikach.
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich! mam też takąJawę, tylko stacyjka jest na lampie. na początku mialem problem z zapaleniem jej, iskra była naświecy ale równieżbyła ona na przerywaczu. wymieniłem przerywacz i jest ok! Teraz mam drugi problem z nią: mianowicie prądnica nie ładuje, a w zasadzie to czasem łąduje a czasem nie, wyddaje mi sie ze to wina regulatora napiecia, ale niewiem jak on ma działąć. czy ktośby mogl mi pomoc?? w regulatorze sąchyba 2 czy 3 styki, jakie tam mają byc przerwy między nimi? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś przerobil w tej jawie zapłon tak zeby zapaliła bez akumulatora? dzieki za rady. jak cos to moge zrobic zdjecia prądnicy.
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Hejka! Mam problem. Dostalem Jawe 250 z 1958 roku w czesciach. Motor pomlowalem i zaczalem skladac, ale niestety sie na tym nie znam:/Prosilbum aby ktos podal mi link z instrukcja obslugi, a dokladnie jak ja zlorzyc. Z gory wielkie dzieki. Pozdrowienia.
  • Poziom 14  
    Nie wiem czy jest taka instrukcja w sieci... złozyłem kilka róznych motocykli i naprawde to nic trudnego pisz na mail z czym masz problem?
  • Poziom 21  
    taką jawą natłukłem mnustwo kilosów!!zrobiłem ją od podstaw.
    przerwa musi być bardzo mała nie 0,4:|
    dużo pamiętam daj znać jak będą problemy,pasuje do niej prądnica i regler od 350tki.
  • Poziom 2  
    Niestety okazalo sie ze nie mam wszystkich czesci:( i bede musial zamawiac na allegro:/, ale jak bede mial wszystkie to na pewno zloze i bede sie zglaszal ze wszystkimi problemami do was:D Dzieki!!