Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 250 elektroniczny regulator napięcia

06 Kwi 2005 07:58 23530 37
  • #1 06 Kwi 2005 07:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 06 Kwi 2005 08:18
    noel79
    Poziom 21  

    jak dobrze pamietam układ zapłonowy zrobiony jest na kole magnetycznym. czy tak ? jak tak to sprawdz cewki ma układzie magneta

    0
  • #4 06 Kwi 2005 08:35
    LIZARD
    Poziom 12  

    Bardzo często brak iskry jest skutkiem zaśniedziałych styków przerywacza. Sprawdz też poprawność podłączenia akumulatora ( czy bezpiecznik nie jest spalony itp.) bo te motory mają "zapłon bateryjny" czyli bez akumulaytorka nie zapali. W razie pytań pisz na maila blue_lizard(malpa)wp.pl sam mam Jawe 250 i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Pozdrawiam

    0
  • #5 06 Kwi 2005 08:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tutaj czeka cię niestety przegląd całej instalacji elektrycznej. T tego typu motocyklach instalacja była robiona dość oszczędnie i niektóre odbiorniki połączone są dość "oryginalnie". Na dzień dobry sprawdzić musisz przerywaćz czy nie zaśniedziały, czy nie ma przebicia na masę, czy w ogóle działa (przerywa obwód), kondensator, cewki magnete, stacyjkę, przewody, czy gdzieś nie przetarte. Jak sprzwdzałeś cewkę? Masz 100% pewności ze jest dobra?

    0
  • #6 06 Kwi 2005 08:59
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Jawa nie miała,,magneta'' tylko pradnicę.Sprawdź przerywacz, czy krzywka go wogóle rozwiera, może na młoteczku przerywacza starł się ten element ślizgający sie po krzywce.
    Ja moją Jawę paliłem z pychu jak nie miałem akumulatora :D i miałem światła oraz sygnał.

    0
  • #7 06 Kwi 2005 10:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Kwi 2005 11:37
    gregor10
    Poziom 27  

    Ja też nie miałem iskry w tym motorze. Wystarczyło dokładnie przeczyścić styki przerywacza i gra.

    0
  • #9 06 Kwi 2005 11:42
    mczapski
    Poziom 38  

    Ponieważ kiedyś też trenowałem z tym motocyklem coś może sobie przypomnę. Otóż jedna ważna rzecz to przerwa na przerywaczu, która ma być całkiem mała (coś ok 0,05 mm). Oczywiście instalacja zwyczajnie ma być sprawna czyli napięcie na cewkę musi przyjść. Oddzielny problem z regulatorem napięcia, który przgrzewał się bez przerwy i uszkadzał. Sądzę, że jest wersja ze stacyjką na zbiorniku paliwa, gdzie na pewno jest pozycja (kluczyka) bodajże w lewo kiedy przy sprawnej prądnicy istnieje mozliwość użytkowania bez akumulatora przy rozruchu na pych. A na tą chwilę należy bezwzględnie sprawdzić młteczek przerywacza bowiem faktycznie bywało, że tam następowało zwarcie do masy.
    Może i trochę poplątałem ale to dawne czasy.
    Ale znów kiedy wyczytałem, że instalacja jest "nowa" to niewiele można dodać.

    0
  • #10 06 Kwi 2005 15:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czyli jak to w czeskim motorze, jest czeski błąd :D
    Ponieważ to zabytek, to rządzi się on własnymi prawami. Usterka może zdarzyć się tam, gdzie się jej najmniej spodziewamy, np. obluzowana ośka przerywacza, uniemożliwiająca ustawienie przerwy na nim. Starta krzywka lub bakelitowy element przerywacza. Przewody elektryczne tak skorodowane wewnątrz instalacji, że proszek się z nich sypie (izolacja wygląda ok). Odparowany lub przebity ze starości kondensator. I największa tragedia jaka mogła spotkać motocykl: złota rączka, co to naprawiała według swojego pomysłu, niekoniecznie wiedząc co czyni. Ściągnij sobie schemat, przeleć instalację z miernikiem i zweryfikuj sprawność wyposażenia elektrycznego. To że cewka wykazuje opór nie znaczy że jest sprawna. Najlepiej podłączyć ją na stanowisku próbnym (aku, świeca, trzy kawałki drutu - w czasie sprawdzania nie zapomnij podłączyć masy świecy do masy układu).

    0
  • #11 06 Kwi 2005 18:27
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Nic nie piszesz od kiedy masz tą Jawę, czy kiedykolwiek nią jeździłeś.
    Jeżeli jest to motor dopiero zakupiony, to rzeczywiście całą instalację musisz odtworzyć od podstaw. Musisz zwrócić także uwagę na stacyjkę, bowiem może styki uległy utlenieniu, co może być przyczyną braku iskry. Ja w swojej Jawie przerobiłem instalację i stacyjkę z baku przeniosłem na lampę, oczywiście wymieniajac stacyjkę na nowszy typ oraz bak, aby nie było dziury.
    Ej, łza sie w oku kręci, to były czasy. Jeszcze nie tak dawno wpadł mi w ręce regulator prądnicy , ale jak pamiętam od 175.
    Gdyby pasował do Twojej 250, to mógłbym Ci go podesłać :)

    0
  • #12 06 Kwi 2005 18:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 06 Kwi 2005 22:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zerwij tą starą instalcję i połóż nową. Wtedy będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Jest ona na tyle prosta, że nie zajmie dużo czasu. Nie zapomnij też o nowych stacyjce, kondensatorze. przerywaczu i co tasm jeszze elektrycznego. Jak robisz motorek dla siebie do jazdy to warto tak postapić aby uniknąć niezapowiedzianych postojów w trasie i nerwów.

    0
  • #14 07 Kwi 2005 10:25
    thomas__1
    Poziom 22  

    Tym razem ja muszę poprawić kolegę mpczapskiego, bo przerwa przerwywacza w pozycji rozwarej ma wynosić 0,4mm. Natomiast przy ustawianiu zapłonu iskra wytwarzana jest gdy przerwa ma około 0,03mm. Ustawia się to za pomocą folii aluminiowej włożej między styki. W momencie gdy ma być iskra folia musi się swobodnie dać wyciągnąć.
    Co do kondensatora to mogę Ci powiedzieć tylko jaki jest w Simsonie 0,22 µF na 500V. Gdy ma on już małą pojemność to iskra jest słaba lub w skrajnych przypadkach może jej wogóle nie być.

    0
  • #15 07 Kwi 2005 17:08
    emiter
    Poziom 14  

    Równolegle do przerywacza podłącz zarówke 6V poruszaj wolno kopniakiem powina się zapalac i gasnać gdy tak jest przerywacz działa.Możliwe ze przyczyną jest uszkodzenie fajki na świecy.

    0
  • #16 10 Kwi 2005 09:19
    sigi
    Spec od samochodów

    Żadna jawa nie będzie dobrze chodziła na przerwie 0,4mm ani 0,5mm. Przerwa ma być mniejsza i mieć ok. 0,2mm. Wtedy dopiero dobrze chodzi, a przerwa na świecy to nie więcej jak 0,5mm.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 15 Kwi 2005 09:48
    APIWO
    Poziom 11  

    Mam pytanie do Mieczysława Czy jest to oryginalny regulator montowany na prądnicy. No i przede wszystkim czy jest napewno sprawny i jaka jest jego cena. Mam Jawe 175 z 58 i cały czas problem z regulatorem. Chcę zachować oryginał (motor od 65 roku nie jezdził). Ustawiałem przerwy na stykach wg czeskiej instrukcji ale jest to strasznie ciężkie do wykonania. No i jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić (posiadając jedynie miernik uniwersalny) taki regulator

    0
  • #18 16 Kwi 2005 00:30
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam Kolegę APIWO .
    Wymagasz ode mnie rzeczy niemożliwej.Musiałbym mieć pamięć absolutną abym pamiętał, czy ten regulator jest sprawny na 100%. Pisałem po prostu,że rzucił mi sie w oczy , dzisiaj przyjrzałem sie dokładnie i widac na regulatorze upływ czasu. Ja nie handluję złomem, Jawy nie mam juz 30 lat. Jeżeli ,masz ochote poeksperymentować - z dwóch niesprawnych nieraz można zrobic jeden sprawny regulator, to napisz. Ja za ten regulator nie chcę pieniędzy a jednocześnie nie chciałbym dokładać do jego wysyłki :D

    0
  • #20 18 Kwi 2005 13:40
    APIWO
    Poziom 11  

    Dzięki k3048 przydałyby się tylko wartości elementów użytych w tym schemacie gdybyś takie posiadał

    0
  • #22 19 Kwi 2005 11:33
    APIWO
    Poziom 11  

    Dzięki serdeczne mi w zupełności wystarczy

    0
  • #23 23 Maj 2005 12:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 23 Maj 2005 14:33
    mczapski
    Poziom 38  

    A cóż to za wał silnika wymieniłeś? Być może chodzi o wirnik prądnicy? O ile pamiętam to mocowany śrubą dociskową. Ale tam jest jeszcze krzywka właśnie która może być przyczyną kłopotów. Z tym , że dla osiągnięcia pracy w ogóle wystarcza trochę wiedzy ogólnej o silnikach.

    0
  • #25 28 Maj 2005 15:11
    danek16
    Poziom 15  

    Witam wszystkich! mam też takąJawę, tylko stacyjka jest na lampie. na początku mialem problem z zapaleniem jej, iskra była naświecy ale równieżbyła ona na przerywaczu. wymieniłem przerywacz i jest ok! Teraz mam drugi problem z nią: mianowicie prądnica nie ładuje, a w zasadzie to czasem łąduje a czasem nie, wyddaje mi sie ze to wina regulatora napiecia, ale niewiem jak on ma działąć. czy ktośby mogl mi pomoc?? w regulatorze sąchyba 2 czy 3 styki, jakie tam mają byc przerwy między nimi? I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś przerobil w tej jawie zapłon tak zeby zapaliła bez akumulatora? dzieki za rady. jak cos to moge zrobic zdjecia prądnicy.
    pozdrawiam

    1
  • #26 25 Sie 2006 23:41
    reg
    Poziom 2  

    Hejka! Mam problem. Dostalem Jawe 250 z 1958 roku w czesciach. Motor pomlowalem i zaczalem skladac, ale niestety sie na tym nie znam:/Prosilbum aby ktos podal mi link z instrukcja obslugi, a dokladnie jak ja zlorzyc. Z gory wielkie dzieki. Pozdrowienia.

    0
  • #27 26 Sie 2006 09:27
    emiter
    Poziom 14  

    Nie wiem czy jest taka instrukcja w sieci... złozyłem kilka róznych motocykli i naprawde to nic trudnego pisz na mail z czym masz problem?

    0
  • #28 26 Sie 2006 17:58
    grzebacz
    Poziom 21  

    taką jawą natłukłem mnustwo kilosów!!zrobiłem ją od podstaw.
    przerwa musi być bardzo mała nie 0,4:|
    dużo pamiętam daj znać jak będą problemy,pasuje do niej prądnica i regler od 350tki.

    0
  • #29 26 Sie 2006 18:14
    reg
    Poziom 2  

    Niestety okazalo sie ze nie mam wszystkich czesci:( i bede musial zamawiac na allegro:/, ale jak bede mial wszystkie to na pewno zloze i bede sie zglaszal ze wszystkimi problemami do was:D Dzieki!!

    0