Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT 1.9Tdi Pd 130km - Brak mocy po wymianie pierścieni i uszczelki

mariusz_1988 09 Mar 2014 12:03 7119 24
  • #1 09 Mar 2014 12:03
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    Witam serdecznie borykam się z problemem już od tygodnia i rwe włosy z głowy.
    Pacjent to Passat b5 1.9tdi pd 130km Automat.Gdy do mnie przyjechał nie miał mocy i kopcił jak z lokomotywy. spadek mocy szybko naprawiłem(pęknięty wężyk na gruszce od geometrii łopatek turbo)zabrałem się za drugą usterkę mianowicie wymiana pierścieni i regeneracja głowicy. Po wyciągnięciu 1-szego tłoka okazało sie ze pierścienie się rozleciały. Poskładałem wszystko do kupy,rozrząd na blokady i go odpaliłem na Plaku. Momentalnie załapał i chodzi równiutko,wiec przód można było poskładać.Na drugi dzień odpaliłem na jazdę testową. Zapalił od strzała, nie kopci wyglądało na wszystko ok. po wrzuceniu D na skrzyni samochód rusza normalnie ale podczas hamowania za 2 czy 3 naciśnięciem pedału robi się twardy i słabo hamuje.
    Moja bolączka z tym samochodem polega na tym że samochód ciężko rozpędzić nawet wciskając pedał w podłogę po prostu nie chce jechać tylko się toczy. Na postoju sprawdziłem czy suszarka pompuje i o dziwo sztanga chodzi ładnie tylko jakoś ten motor powoli się wkręca na obroty.

    co może być przyczyna tego ustrojstwa ja już rozkładam ręce.
    proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał podobny przypadek.
    oczywiście oczytałem się na internecie lektur ale niestety nie znalazłem nic co by odpowiadało mojemu przypadkowi. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompki słabe albo pompa tandemowa czy to możliwe żeby się zepsuło coś gdy leżało kilka dni na warsztacie?

    0 24
  • #2 09 Mar 2014 13:02
    domex32
    Moderator na urlopie...

    mariusz_1988 napisał:
    czy to możliwe żeby się zepsuło coś gdy leżało kilka dni na warsztacie?


    Oczywiście że możliwe.

    Ja zawsze zanurzam pompki w ropie i mogą tak leżeć nawet miesiąc.

    Musiałbyś zrobić logi dynamiczne grupy 008 011 oraz statyczne na wolnych 001 013 023 i pokazać na forum, wtedy coś wywnioskujemy.

    0
  • #3 09 Mar 2014 14:54
    jarciu_11
    Poziom 20  

    podmień tandem na początek .

    0
  • #4 09 Mar 2014 16:51
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    Pompkę mam załatwioną wiec pierwsze co to zacznę od niej i dam znać jak się sprawuje czy jest różnica. logi tez postaram się jutro ogarnąć.

    0
  • #5 09 Mar 2014 20:14
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nie pchaj kasy na darmo, najpierw diagnoza potem naprawa, pamiętaj.

    Pisząc pompki chodziło mi o pompowtryski a nie tandempompę.

    1
  • #6 09 Mar 2014 21:45
    bula17
    Poziom 22  

    Ja bym sprawdził kompresje, regulacja wtrysków oraz kontrola kata synchronizacji na dobry poczatek.

    Jesli chodzi o twardy hamulec to mało wydajna Vacupompa pewnie luzny kruciec jak to w 1.9 lub nieszczelnosc.


    Daj bezposrednio cisnienie z Vacu do gruszki turbo, jak bedzie poprawa mocy to znaczy ze jest nieszczelnosc.

    0
  • #7 10 Mar 2014 10:48
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    pompkę vacuum podmieniłem niestety zero poprawy może pedał tylko się poprawił.
    Co powiecie na temat danych z vaga?? kąt synchronizacji w której rubryce się sprawdza w grupie 004 czwarte okienko tak?
    VW PASSAT 1.9Tdi Pd 130km - Brak mocy po wymianie pierścieni i uszczelki

    Dodano po 9 [minuty]:

    jeszcze jedno przy jeździe spalanie na wyświetlaczu jest ogromne nawet do 40l
    czym to może być spowodowane?

    0
  • #8 10 Mar 2014 11:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Szukaj drugich pompowtrysków, zakładając że ciśnienie na cylindrach masz w normie co znaczy że nie dałeś zbyt cienkiej uszczelki pod głowice.

    Ten zrzut ekranu robiony był na ciepłym silniku bez włączonych świateł i odbiorników elektrycznych?

    Jeśli tak to zrób drugi zrzut na gorącym silniku z włączonymi światłami i dmuchawą na maxa oraz ogrzewaniem tylnej szyby i długimi światłami.

    0
  • #9 10 Mar 2014 11:54
    Auto Bil
    Poziom 8  

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    H

    0
  • #10 10 Mar 2014 11:57
    bula17
    Poziom 22  

    Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania .

    Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni .

    Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha .

    A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??

    0
  • #11 10 Mar 2014 12:20
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    wtryski były regulowane i poszły w to samo miejsce. auto było rozgrzane na tyle ile było mozliwe.

    0
  • #12 10 Mar 2014 12:54
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak dodasz gazu do 4 tys na postoju to dymka puści?

    Przeczytaj mój temat bardzo podobny...Link

    0
  • #14 10 Mar 2014 13:42
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wymień pompowtryski, będzie żył.

    0
  • #15 10 Mar 2014 16:55
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    łatwo powiedzieć a jeżeli nie będzie to to kasa w błoto a rachunek już i tak jest niezły.
    A na podstawie tych fotek da się określić ze r jest to wina pompek?? i jeszcze jedna rzecz mi się nasuwa jeżeli odłączę całkiem turbo to nie powinien zakopcić??

    0
  • Pomocny post
    #16 10 Mar 2014 18:03
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czytałeś link który Ci wysłałem?

    Ja się boisz zaryzykować to daj pompowtryski do sprawdzenia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Poza tym mówiłem ze ja wymienisz tandem pompę nie będzie poprawy i nie ma. Dla pewności zrób logi dynamiczne gr 003 011. Od 1500 do 3500 obrotów na trzecim biegu.

    0
  • #17 10 Mar 2014 20:03
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    zacznę szukać pompek jak podstawie to dam znać co i jak. a jak dam jeszcze rade to zrobię logi dynamiczne i wtedy będzie co nieco wiadomo. ale coraz bardziej jestem przekonany do tych diabelskich pompek.

    0
  • #18 10 Mar 2014 20:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ja też tak zwlekałem dwa lata temu...

    0
  • #19 10 Mar 2014 22:51
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Jak serwo zaczeło działac prawidłowo, to znaczy, że tandem pompy nie wymieniłes bezsensownie. Planowałeś głowice?

    0
  • #20 11 Mar 2014 13:48
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    jarciu_11 napisał:
    jak serwo zaczeło działac prawidłowo to znaczy że tandem pompy nie wymieniłes bezsensownie.planowałeś głowice?

    Planowałem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    VW PASSAT 1.9Tdi Pd 130km - Brak mocy po wymianie pierścieni i uszczelki
    Coć jest nie tak z przepływką?? Ile powinna mieć na wolnych obr.??

    0
  • #21 11 Mar 2014 14:05
    trans-serwis
    Poziom 39  

    mariusz_1988 napisał:
    cos jest nie tak z przepływką??
    Albo masz zaślepiony EGR albo mierzyłeś po dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak na marginesie, jeżeli jesteś mechanikiem a tak sądzę po tym że robiłeś ten silnik, to takie pytanie o przepływkę jest poniżej poziomu.

    0
  • #23 11 Mar 2014 17:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ta wartość się zmienia jak podnosisz obroty.

    0
  • #24 11 Mar 2014 18:51
    mariusz_1988
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    Wymień pompowtryski, będzie żył.

    serdeczne podziękowania dla kolegi domex32
    Pompki wymienione samochodzik jak nowy zasuwa aż miło.

    0
  • #25 11 Mar 2014 20:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Najlepsza jest ta radość, w następstwie stresu czy po wymianie dobrze czy nie :-)

    0
  Szukaj w 5mln produktów