Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1.6 - Nierówna praca

piotrek55122 09 Mar 2014 12:42 9402 32
  • #1 09 Mar 2014 12:42
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Witam wszystkich :)
    Mam problem z Fiacikiem Stilo :/ Mianowice, problem ten polega na tym, że samochód na luzie nierówno pracuje, buja silnikiem co jakiś czas, trzęcie cała budą. Druga sprawa to taka, że gdy przyspieszam, nieważne na jakim biegu i jaką iloscią gazu auto dostaje efektu ''pełzania'', motor przyspiesza jak automat tyle, że jakby co 2s zmieniał biegi. Ostatnia dolegliwość to taka, że gdy przegazujemy i silnik schodzi z obrotów to przy ok 1500obr bujnie silnikiem i cała kabiną. Dodam, że na wysokosci początku drzwi kierowcy jest jakis wyciek, nie jeat to olej, tylko jakis plyn... Po solidnym nagrzaniu słychać delikatny klekot pod autem :/
    Wymienione zostały:
    - świece
    - rozrząd
    - filtr powietrza
    Samochód został podłączony pod kompa i wyszły błedy klimatyzacji i coś od katalizatora :/
    Sona lambda przed katalizatorem jest w porządku. Czy takie efekty może dac sonda za katalizatorem? Niestety kodów błędów nie znam :/

    0 29
  • Pomocny post
    #2 09 Mar 2014 18:12
    decybel91
    Poziom 38  

    Sonda nie, ale zapchany katalizator już tak.

    0
  • #3 09 Mar 2014 19:21
    piotrek55122
    Poziom 8  

    decybel91 jak sądzisz, to szarpanie i praca silnika jest związana z wydechem? Dodam, że z wydechu nieregularnie "pryka". Przy delikatnej jeździe "bucha" z wydechu cos jakby kaszel :/

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Mar 2014 19:56
    decybel91
    Poziom 38  

    Z w/w objawów mamy 99% pewności.

    0
  • #5 10 Mar 2014 20:05
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Orientuje się co to za wyciek przy lewym przednim kole?

    1
  • #6 11 Mar 2014 22:05
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Nowe wiadomości!
    Z układem wydechowym jest już wszystko ok To nie był katalizator... Dolegliwości zostały. Po podłączeniu do komputera mamy jeden błąd którego nie da się usunąć, a mianowicie jest to błąd P0530 (czujnik ciśnienia klimatyzacji). Była robiona też próba ciśnienia i na każdym cylindrze wychodzi taka sama wartość, tj. 12 bar Sprawdzane były również cewki poprzez kolejno zdejmowanie ich z świec, reakcja była. Macie jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Mar 2014 22:27
    Pfemek
    Poziom 22  

    Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...

    0
  • #8 11 Mar 2014 22:46
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Pfemek sprawa wygląda tak, że rozrząd był wymieniany 2 tyg temu ;) Przed wymianą było identycznie... Myślę, że to nie rozrząd. Nie mam ani wiedzy, ani sprzętu potrzebnego do zbadania podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a :/

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co myślicie o czujniku położenia wału, zaworze EGR, układzie dolotowym? Dodam jeszcze, że jedna świeca jest ok, pozostała trójka jest lekko okopcona...

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Mar 2014 23:01
    Pfemek
    Poziom 22  

    Rozrząd był robiony na blokadach? Podjedź gdzieś na diagnostykę i sprawdź ten parametr. W tym silniku nie ma EGR'a...

    0
  • #10 11 Mar 2014 23:13
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Pewnie był robiony na blokadach. Znajomy mechanik go robił ;) Na komputerze wychodzi błąd tylko od czujnika ciśnienia klimatyzacji... Jutro jadę do ASO fiata podłączyć go pod ich komputer. Napisz mi jak możesz co im powiedzieć żeby sprawdzić wszystko co należy, bo nie znam się na tym ;/ Myślisz, że ich komputer może wykazać więcej niż taki zwykły u diagnosty? Może orientujesz się w kosztach diagnostyki komputerowej w ASO?

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Mar 2014 23:23
    mariank32
    Poziom 16  

    W Stilo często padały sterowniki 5nf. Temat powszechnie znany. Nie twierdzę, że u Ciebie tak jest ale przy diagnostyce sygnałów trzeba to wsiąść pod uwagę. Padał tam driver, ale to inne objawy by byly, lub uklad BGA do postawienia na nowo. O tym trzeba pamiętać aby dobrze to sprawdzić za nim zaczniesz wydawać pieniądze.
    Na pewno tester dedykowany potrafi wiecej. Mam cdifa3 i fiata ogarnia w zadawalajacy sposób. Nie podales w profilu skąd jesteś więc nie wiadomo kto Ci może pomóc. Co do testerów to pamietaj jedno i tak liczy się to kto go obsługuje.

    0
  • Pomocny post
    #12 11 Mar 2014 23:26
    Pfemek
    Poziom 22  

    Zanim pojedziesz do ASO to podjedź do znajomego mechanika i zapytaj o blokady. Błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji oznacza jego uszkodzenie, uszkodzenie wiązki bądź pustą klimę. Nie ma to wpływu na pracę silnika. Tester fiatowski (examiner) w tym przypadku więcej nie pokaże. Ale może Panowie z ASO będą wiedzieli na jakie parametry spojrzeć...

    0
  • Pomocny post
    #13 11 Mar 2014 23:29
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Sprawdz czy wszystkie piny w gniazdach ECU masz tej samej dŁugości.
    Jak odepniesz wtyczkę to będziesz wiedziaŁ o co chodzi.

    0
  • #14 11 Mar 2014 23:38
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Jak odłączę te wtyczki nie będzie problemu później po podłączeniu, żeby nie wywaliło błędów?

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Mar 2014 23:47
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Pewnie adaptacje przepustnicy wywali. Poszukaj na forum jak to sie robi w tym pojeździe. Z tego co pamiętam to bez diaga.

    0
  • Pomocny post
    #16 11 Mar 2014 23:48
    mariank32
    Poziom 16  

    To oczywiście zrób jak wyjmiesz kluczyk i zamkniesz drzwi odczekując jak na wyświetlaczu na desce zgaśnie, ja tak robię i nie ma problemu. Nie sądze aby piny sterownika jeśli nie byly ruszane ucierpiały. Ster na silniku , więc wilgoć też nie narozrabia. Piny są przylutowane i nie zdarzyło mi się aby coś z nimi nie tak bylo. Obecnie też mam na tapecie taki ster juz po operacji i jutro montuję. Dla świętego spokoju oczywiście zajrzyj tam jak poprzednik sugeruje.

    0
  • Pomocny post
    #17 11 Mar 2014 23:58
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Zjawisko z pinami zaobserwowaŁem w ostatnim czasie dwa razy z rzędu. Objawy byly zgodne z opisywanymi.
    Tylko dlatego sugeruje.

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Mar 2014 00:08
    mariank32
    Poziom 16  

    I dobrze, że o tym piszesz, każda rada jest cenna. Jeśli sterownik był już naprawiany to jak najbardziej jest to możliwe, więc trzeba tam zajrzeć i tak. Ja wrzuciłem do tematu swoje dwa grosze, aby po prostu pamiętać, że te stery magneto marelli często padają dając różne objawy i o tym trzeba pamiętać za nim zabierzemy się za wymiany.

    0
  • #19 12 Mar 2014 20:43
    piotrek55122
    Poziom 8  

    W ASO Fiata musiałbym się umówić. Zrezygnowałem z tej diagnostyki ponieważ szczerze wątpię w to, że ich komputer może wykazać coś więcej niż te do których był podłączany ;/ Muszę się skontaktować ze mechanikiem odnośnie odłączania i cudowania z tym komputerem, a póki co mam do was pytanie. Czy nieszczelny układ chłodzący ma wpływ na pracę silnika? Leje mi się z lewej strony z chłodnicy ;/

    Dodano po 3 [minuty]:

    jokersmile55 co zrobić jeśli okaże się, że są różnej długości?

    0
  • #20 12 Mar 2014 21:58
    mariank32
    Poziom 16  

    Kolego to nie komputer wykazuje. Ten komputer musi obsługiwać ktoś kto ma pojęcie o tym co robi. Bo jeśli trafisz na czytacza błędów to szkoda Twojej kasy. Analiza parametrów bieżących i ich interpretacja + pomiary. Co do odłączania sterownika to śmiało, dzisiaj walczyłem z takim 5nf.t9 i nic się nie dzieje po odpieciu. Więc śmiało. Jakbyś potrzebował rozpiskę pinow ecu to jest na chomiku. Co do pinow to gdy różnią się długością to tylko gdyby się ułamał lub sterownik był po naprawie i ktoś niechlujnie złożył i polutował. Po prostu zdejmij złącza i zobacz, to zajmnie Ci tylko kilka chwil.

    0
  • #22 12 Mar 2014 22:18
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Chłodnica nie ma nic do rzeczy?

    0
  • #23 12 Mar 2014 22:34
    Pfemek
    Poziom 22  

    piotrek55122 napisał:
    Chłodnica nie ma nic do rzeczy?


    A co ma mieć? Wiem że możesz się "nie znać" ale bez przesady...

    0
  • #24 12 Mar 2014 22:34
    mariank32
    Poziom 16  

    I wlaśnie tutaj jest przykład w którym ktoś niechlujnie już naprawiał ten sterownik. A dlaczego? Widać to po pinach, że były już rozlutowane, 2 brak śrub mocujących elektronikę a jest ich 5, ja rozlutowując ten sterownik a potem lutujac po naprawie wpierw go skręcam i wyrównuje piny a potem lutuję. Nieskręcając często wypaczała się płytka i potem nie skręcało się aby nie robić naprężeń. W tych sterach pada coś innego. Po za tym podziwiam za lutowanie kolbową lutownicą. Ja już uzywam jej tylko do czyszczenia padów pod BGA, a reszta albo lutownica z ESD, gorące powietrze lub podczerwień. Oczywiście tak też można jak na filmie :) Reasumując moim zdaniem to jest poprawka po wcześniejszej robocie jakiegoś paprocha. Orginalnie zalutowany nie widzialem aby pin się cofnął - luty są solidne .

    1
  • #25 12 Mar 2014 22:57
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Jegomość na filmiku wykonuje ten zabieg oczywiście w wysoce lamerski sposób :|
    Niemniej jednak w obu moich przypadkach pewien jestem że bylem pierwszą osobą otwierającą te sterowniki.

    1
  • #26 12 Mar 2014 23:00
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Jakie amcie jeszcze sugestie? Jutro widzę się z mechanikiem... Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)

    0
  • #27 17 Mar 2014 22:32
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Jakie parametry warto sprawdzić przy podłączeniu pod kompa? Może zna ktos dobrego specjaliste od tych rzeczy z Piotrkowa lub okolic?

    0
  • #28 18 Mar 2014 12:43
    Pfemek
    Poziom 22  

    piotrek55122 napisał:
    Jakie parametry warto sprawdzić przy podłączeniu pod kompa?

    Już Ci pisałem. Sprawdź wartość podciśnienia na biegu jałowym. Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej.

    0
  • #29 19 Mar 2014 17:51
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Jak wkręcę go na ok 3,5 tys obrotów i trzymam na tym poziomie to wskazówka faluje szybko w granicach 3200 obr, a 3500 obr ;/

    0
  • #30 10 Kwi 2014 20:43
    piotrek55122
    Poziom 8  

    Wywaliło mi kilka dni temu checka... Błąd to sonda ;/ Jak dam mu na luzie gaz do dechy to kopci na czarno ;/

    0