Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 FL - Adaptacja czujnika skrętu G85

09 Mar 2014 15:28 60066 14
  • Poziom 9  
    Witam, po skanowaniu programem VAG-COM 409.1 wyświetliło mi błąd czujnika skrętu G85. Samochód jest po wymianie maglownicy niestety kontakt z mechanikiem jest nie możliwy. Od kilku dni szukam informacji na temat adaptacji, w jaki sposób i jak to zrobić, niestety bez skutecznie. Posiadam kabel KKL i z tego co wiem dzięki niemu i w/w programowi możliwa jest taka operacja, niestety nie wiem jak. Podczas jazdy przy skręcie w lewo notorycznie zapala się kontrolka ESP co skutkuje tym iż system ten nie działa. Czy znajdzie się tutaj ktoś, kto chociaż trochę poprowadzi mnie co i jak w tym kierunku zrobić by to naprawić? Z góry dziękuje za wszelkie informacje, jednak odpowiedzi bym jechał do mechanika nie będą mnie satysfakcjonowały z wiadomych powodów. Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za link jednak i tak tego nie rozumiem. Mówisz nie w kalibracji, a w czym?

    Czy może to być wina taśmy znajdującej się pod kierownicą?

    Dodam jeszcze, że klakson nie działa i błąd poduszki kierowcy.

    Nawet jeśli wymienie taśme czy czujnik (bo chyba to jedno jest w drugim?) i tak będę musiał wykonać adaptacje/kalibracje nowo włożonej części według instrukcji podanej w linku przez kolegę wyżej. Niestety dla mnie jako zupełnie nowego w tym jakże obszernym temacie jest to czarna magia. Jest tam informacja co robić po zalogowaniu, zalogowaniu do czego i w jaki sposób. Znajdę gdzieś na forum informacje w tym kierunku?

    VW PASSAT B5 FL - Adaptacja czujnika skrętu G85 Foto z neta.
  • Poziom 20  
    Twój problem podejrzewam jest w nieprawidłowo przeprowadzonej wymianie maglownicy gdy odbyła by się prawidłowo nie miał bys problemu z esp wystarczyła by krótka jazda kontrolka gasnie i wiecej nie wraca. Nie chce cie obrażać ale jezeli nie rozumiesz instrukcji którą ci wysłałem oddaj auto komus kto ma pojęcie mozesz tylko narobic sobie więcej kosztów. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że dla Ciebie jest to proste jednak ja pisząc tutaj zamierzam zebrać jakie kolwiek informację by samemu rozwikłać swój problem. Póki co z tego co się zorientowałem.

    1. Błąd czujnika skrętu/świecąca kotrolka ESP
    2. Błąd poduszki kierowcy/świecąca kontrolka
    3. Brak klaksonu

    Odnośnie klaksonu dziś wymontowałem poduszkę z kierownicy. Wyciągnąłem wszystkie elementy. Po styknięciu kabli klakson i tak nie działał. Oczywiście sprawdzony też bezpiecznik 40 odpowiadający właśnie za klakson. Sprawdziłem również sam klakson, kostki i kable idące do niego. Wszystko wynika, że wina leży po stronie właśnie owej taśmy. Niestety nie wiem czy ta taśma i czujnik skrętu są to dwa osobne elementy, czy jest to jeden element. Szukając na allegro tej części pod hasłem " taśma passat b5 fl " oraz "czujnik skrętu passat b5 fl " wyskakują takie same elementy w podobnych nieco cenach ( 50-200zł ). Tak więc przykładam się do zamówienia tej części. Było by mi miło gdybyś powiedział mi jak użyć tego programu i wklepać w nim te dane które podesłałeś w linku. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Przede wszystkim musisz mieć co najmniej vcds-a vag -comem 409.1 nigdy nie robiłem to ci nie pomogę. Druga sprawa ktoś jak rozpiął maglownice krecił pewnie kierownicą zrywając taśme . Musisz kupić co pokazałeś na zdjęciu. Ostatnie, na dole w moim linku jest filmik na you tube jak postepować. Ogladaj go tyle razy aż zrozumiesz. Sterownik który cię interesuje to ABS tam się logujesz i robisz adaptacje.
  • Poziom 9  
    Oczywiście już go ogłądałem i poniekąd wiem o co chodzi. Z tego co wiem VCDS jest to nowsza wersja VAG COM, skoro tak to procedura powinna być raczej ta sama jednak może się myle? Chce się upewnić ponieważ posiadam tylko VCDS w wersji LITE oraz VAG COMA i kabel KKL. VCDS działa na kablu obługującym HEX CAN czy coś takiego więc skorzystanie z tego programu dla mnie odpada.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    spróbuj vag com 311.2
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jacussi napisał:
    Podczas jazdy przy skręcie w lewo notorycznie zapala się kontrolka ESP co skutkuje tym iż system ten nie działa
    na prostych kołach zdejmij kierownice i kręć delikatnie taśmą w lewo do lekkiego oporu żeby jej nie zerwać i potem w prawo, policz obroty od lewej do prawej, cofnij na środek i załóż kierownice, idę o zakład ze jest kierownica z taśmą o jeden obrót przestawiona, a taśma jeszcze cała bo airbag nie świeci.
  • Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Jacussi napisał:
    Podczas jazdy przy skręcie w lewo notorycznie zapala się kontrolka ESP co skutkuje tym iż system ten nie działa
    na prostych kołach zdejmij kierownice i kręć delikatnie taśmą w lewo do lekkiego oporu żeby jej nie zerwać i potem w prawo, policz obroty od lewej do prawej, cofnij na środek i załóż kierownice, idę o zakład ze jest kierownica z taśmą o jeden obrót przestawiona, a taśma jeszcze cała bo airbag nie świeci.



    Kolego szybko byś przegrał :D ale do rzeczy, w poście #5 opisałem dokładniej usterkę, niestety po czasie bo trochę zajęło mi przestudiowanie tego tematu dlatego też przeoczyłeś mój dopisek o błędzie poduszki. Czekam na taśme która będzie mam nadzieję, jak najszybciej, następnie zamontuje ją w sposób taki jak powinno czyli tak by była ona wraz z kierownicą na środku. Wiem, że w owym elemencie jest punkt wyjścia, mam na myśli żółtą kropkę która pokazuję nam środek obrotu taśmy.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Dziwne. Jeśli ESP zapala się po ruszeniu w czasie jazdy to znaczy ze czujnik zyje. Jaki kąt widać na prostych kołach?

    Podepnij VCDS i odczytaj Sterling Angle w blokach mierzonych na prostych kołach.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj dostałem taśme airbag, a więc wymontowałem starą i zamontowałem nową. Tak jak się domyślałem przyczyna tkwiła właśnie w tej części, była ona ewidentnie zerwana, zółta kropka w ogóle nie wchodziła na swoje miejsce oraz można było kręcić w kółko nie czując żadnego oporu. Ktoś to to montował najwidoczniej nie miał o tym pojęcia i zerwał bo nie sądze by stało się to samoczynnie ale mniejsza w to. Błędy poduszki oczywiście wykasowałem i zniknęły. Teraz zostaje adaptacja, robiłem wszystko zgodnie z intrukcjami jakie znalazłem sam w internecie oraz z linku w poście #2. Niestety wszystko idzie sprawnie natomiast kontrolka ESP i ABS nie gaśnie. Znalazłem podobny problem opisany na tym forum pod linkiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1079135.html gdzie kolega pisał

    Cytat:
    Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!!
    Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09555
    3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
    6. 06 wyjście
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.
    Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.


    Niestety w punkcie 3 po wejście w kodowanie nie mam możliwości nigdzie wpisania czterech cyfr. Wygląda to u mnie trochę inaczej, oczywiście używałem VAG COMA 311.2 bo tylko do tego programu mam dostęp. Dlatego też ominąłem ten punkt i wszystko szło sprawnie. Tak jak pisał w punkcie 5 powinno wyświetlić czujnik skrętu OK i u mnie też tak wyświetla jednak kontrolki nie znikają.

    Z kolei inny kolega napisał, że w tej sytuacji pomogło mu odłaczenie włącznika stopu, co mnie trochę dziwi ale nie znam się na tym więc zacytuje jego wypowiedź.

    Cytat:
    witam, tez walczylem z tymi kontrolkami i bezsensownymi komunikatami na vag-com. U mnie okazalo sie ze wystarczylo poprawnie zamontowac wlacznik stopu (o czym komunikaty bledow wcale nie swiadczyly) i wszystko wrocilo do normy. W razie co podaje instrukcje -
    1.odlaczyc kostke od czujnika,
    2 wymontowac czujnik poprzez przekrecenie go o cwierc obrotu w kierunku wykrecania
    3 wysunac trzpien - wyczuwalny bedzie lekki opor i zgrzyt zebatki
    4 nacisnac reka pedal hamulca
    5 wlozyc wlacznik swiatel stopu do otworu mocujacego i nie przekrecac go w tym otworze!!
    6 puscic pedal hamulca trzymajac caly czas wlacznik aby pedal go nie wypchnal w gore
    7 przekrecic wlacznik o cwierc obrotu w kierunku wkrecania aby wlacznik zblokowac w otworze mocujacym.


    Co o tym myślicie?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak byś miał bliżej to byś podjechał do mnie bym Ci to ogarnął, przez forum i z takim sprzętem Ci tego nie wytłumaczę.
  • Poziom 9  
    Dzięki za propozycje :) Tym co mam mogę to zrobić, tak myślę. Znalazłem wiele informacji i różnych postów w których pisali o tym jak robili to właśnie VAG COMem właśnie w tej wersji co mam, jednak mało kto opisał w jaki sposób dokładnie. Otóż umiem już logować się oraz wprowadzać te wszyskie kody. Jednak zawsze jest coś nie tak. Szukam wyjścia z sytuacji bo bardzo długo juz siedzę w tym by samemu uporać się z moim problemem i sykcesywnie widać rezultaty. Mógłbyś w skrócie i najłatwiej jak potrafisz napisać jak byś to zrobił? Ja robie to tak.

    1. Podłączam sprzęt, właczam zapłon, uruchamiam program
    2. 03 ABS
    3. 11 LOGIN 09555
    4. 10 Kodowanie 4255 (ten punkt omijam ponieważ po wejściu 10 jest możliwość wpisania tylko dwu cyfrowej wartośći.
    5. 11 LOGIN 40168
    6. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 (Pokazuje że czujnik jest ok)
    7. 06 wyjście

    Niestety kontrolki nie znikają. Robiłem też tak jak napisali na stronie ross tech ale wtedy przy 04 nie ma nic.

    Na VAGU błędy 01044 oraz 00778 z tego co wiem.

    Cytat:
    01044- Niewłaściwie zakodowany (uszkodz.) komputer/!!! -diagnozowany moduł sterujący
    00778-Czujnik kąta sterowania(skrętu) – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)


    Uszkodzony lub złe położenie, to nie możliwe. Na prostych kołach pokazuje mi 0. Zółta kropka oczwiście podczas montażu jest na właściwym miejscu.
    Dlaczego tak się dzieje, skoro niby robię wszystko dobrze?
  • Poziom 9  
    Witam ponowie, otóż chciałem napisać, że rozwiązałem swój problem w 100%, zapalająca się kontrolka ESP, świecąca stale kontrolka AIRBAG i brak klaksonu okazało się tak jak myślałem zerwaną taśmą poduszki powietrznej. Poniżej wszystko co i jak musiałem zrobić.

    1. Ściągnąłem poduszke oraz kierownice (czteroramienną, oczywiście wcześniej odpiąłem minus od akumulatora)
    2. Wymontowałem osłone manetek
    3. Odpiąłem kable od taśmy airbag oraz zdjąłem ją całkowicie (w moim przypadku diagnoze na temat zerwanej taśmy postawiłem bardzo szybko, żółty punkt do ustwienia w polu w którym powinien być był nie możliwy, kręciłem taśmą w każdą strone nie czując jakiego kolwiek oporu).
    4. Wmontowałem nową taśme ustawiając taśme tak jak powinna być czyli właśnie owy żółty punkt.
    5. Podłączyłem ją, oraz zamontowałem kierownice.
    6. Podpiąłem sprzęt (kabel KKL oraz program VAG COM 311.2)
    7.

    03 ABS
    11 LOGIN 09555
    07 Kodowanie 4255
    5. 11 LOGIN 40168
    6. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 (Pokazuje że czujnik jest ok)
    7. 06 wyjście

    Problem zniknął. Bardzo dziękuje kolegom wyżej za pomoc!

    Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.