Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel 2.0 DTI - Za duże cisnienie doładowania, sztanga turbiny ciągle na max

lato8 09 Mar 2014 18:57 10407 14
  • #1
    lato8
    Level 16  
    Witam

    Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI

    Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta.
    Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się.

    Wkleiłem pare parametrów.

    Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug.

    Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ?

    Opel 2.0 DTI - Za duże cisnienie doładowania, sztanga turbiny ciągle na max
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    dafit906
    Level 27  
    sterownik na pompie do roboty, jaki blad?
  • #3
    lato8
    Level 16  
    Czasem wywala blad EGR, ale innych bledów nie ma.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    lato8 wrote:
    Za duże cisnienie doładowania

    Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    lato8 wrote:
    Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta

    A co uważasz, że powinno być inaczej?
  • #6
    lato8
    Level 16  
    Parametry na wolnych obrotach to nie laduje.

    Uważam, że po odpaleniu sztanga ma być w połozeniu spoczynkowym, a w razie potrzeby ma być dopływ spalin doprowadzony do sprężarki.

    Jeżeli się myle to nawet lepiej, jak tak działa ten układ w tym silniku to ok, bo nie ma problemu.
  • #7
    autoas
    Level 42  
    lato8 wrote:
    Uważam, że po odpaleniu sztanga ma być w połozeniu spoczynkowym,

    Masz nadzieję że w samochodzie mechanizmy działają na zasadzie twojego "uważania"...niestety nie....
  • #8
    sigwa18
    Level 38  
    Tak ma być. Dzięki temu jest szybsza reakcja na pedał gazu. Turbo jest już ustawione na max ładowanie ale obroty są zbyt małe a co za ty idzie ilość spalin za mała żeby rozkręcić wirnik tak by skutecznie podnieść ciśnienie. Jak obroty wzrosną ciśnienie jest redukowane choć tak naprawdę to redukuje się w ten sposób obroty turbo aby nie przekroczyły dopuszczalnej wartości (chroni się turbo bo powietrza w dieslu nigdy dość). Dlatego też moment w dieslu jest ograniczany powyżej 3000-3500 obrotów ponieważ aby uzyskać nadciśnienia na stałym poziomie obroty turbo musiały by rosnąć nawet szybciej niż obroty silnika.
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa", nawet przy zmiennej geometrii w miarę wzrostu przepływu spalin sprawność turbiny jest obniżana, a nie na odwrót. Turbina działa od wolnych obrotów, nic jej nie "załącza".

    Podświetlony parametr to wartość oczekiwana, a nie zmierzona ale jest jakąś bzdurą, bo na wolnych obrotach turbina nie "ładuje".
  • #10
    Blicek
    Level 26  
    Błąd w sofcie do diagnozy, albo sterownik "na koksie"
  • #11
    Łukasz Pawlik

    Level 14  
    Witam
    A jaki był powód, że się tym zainteresowałeś? Jak zachowuje się auto?
    Dźwignia po odpaleniu ma być wciągnięta. Podświetlony parametr to wartość żądana. Niżej jest osiągnięta.
    Czym to diagnozujesz?
  • #12
    sigwa18
    Level 38  
    Jeśli nie łapie przez to błędu to moim zdaniem szukanie dziury w całym.
  • #13
    lato8
    Level 16  
    Dobrze jest się czegoś nauczyć.

    Zainteresowałem się, ponieważ wedlug mojej oceny auto za dobrze sie zbiera, ciągnie od samego dołu i turbo jest słychać jak by było "podkręcone", bardzo szybko si e wkręca na obroty.

    Auto kupiłem z inna usterką i po naprawie, krótkich jazdach doszedłem do takich wniosków, a sprzedający był z zapędami tuningowymi - długo by to tłumaczyć.

    Skoro jest ok to nie będę szukał dziury w całym.
  • #14
    sigwa18
    Level 38  
    Sprawdź sprint do 100 jak czas będzie odpowiadał katalogowi to jest ok. Co nie znaczy że ktoś nie grzebał w mapie sterownika i jest dodatkowa moc ,której oryginalnie nie było.
  • #15
    lato8
    Level 16  
    Układ działa poprawnie, nie ma co zaśmiecać.