Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 2.0 DTI - Za duże cisnienie doładowania, sztanga turbiny ciągle na max

09 Mar 2014 18:57 8799 14
  • Poziom 16  
    Witam

    Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI

    Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta.
    Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się.

    Wkleiłem pare parametrów.

    Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug.

    Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ?

    Opel 2.0 DTI - Za duże cisnienie doładowania, sztanga turbiny ciągle na max
  • Poziom 27  
    sterownik na pompie do roboty, jaki blad?
  • Poziom 16  
    Czasem wywala blad EGR, ale innych bledów nie ma.
  • Moderator Samochody
    lato8 napisał:
    Za duże cisnienie doładowania

    Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
  • Poziom 42  
    lato8 napisał:
    Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta

    A co uważasz, że powinno być inaczej?
  • Poziom 16  
    Parametry na wolnych obrotach to nie laduje.

    Uważam, że po odpaleniu sztanga ma być w połozeniu spoczynkowym, a w razie potrzeby ma być dopływ spalin doprowadzony do sprężarki.

    Jeżeli się myle to nawet lepiej, jak tak działa ten układ w tym silniku to ok, bo nie ma problemu.
  • Poziom 42  
    lato8 napisał:
    Uważam, że po odpaleniu sztanga ma być w połozeniu spoczynkowym,

    Masz nadzieję że w samochodzie mechanizmy działają na zasadzie twojego "uważania"...niestety nie....
  • Poziom 32  
    Tak ma być. Dzięki temu jest szybsza reakcja na pedał gazu. Turbo jest już ustawione na max ładowanie ale obroty są zbyt małe a co za ty idzie ilość spalin za mała żeby rozkręcić wirnik tak by skutecznie podnieść ciśnienie. Jak obroty wzrosną ciśnienie jest redukowane choć tak naprawdę to redukuje się w ten sposób obroty turbo aby nie przekroczyły dopuszczalnej wartości (chroni się turbo bo powietrza w dieslu nigdy dość). Dlatego też moment w dieslu jest ograniczany powyżej 3000-3500 obrotów ponieważ aby uzyskać nadciśnienia na stałym poziomie obroty turbo musiały by rosnąć nawet szybciej niż obroty silnika.
  • Moderator Samochody
    To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa", nawet przy zmiennej geometrii w miarę wzrostu przepływu spalin sprawność turbiny jest obniżana, a nie na odwrót. Turbina działa od wolnych obrotów, nic jej nie "załącza".

    Podświetlony parametr to wartość oczekiwana, a nie zmierzona ale jest jakąś bzdurą, bo na wolnych obrotach turbina nie "ładuje".
  • Poziom 26  
    Błąd w sofcie do diagnozy, albo sterownik "na koksie"

  • Poziom 14  
    Witam
    A jaki był powód, że się tym zainteresowałeś? Jak zachowuje się auto?
    Dźwignia po odpaleniu ma być wciągnięta. Podświetlony parametr to wartość żądana. Niżej jest osiągnięta.
    Czym to diagnozujesz?
  • Poziom 32  
    Jeśli nie łapie przez to błędu to moim zdaniem szukanie dziury w całym.
  • Poziom 16  
    Dobrze jest się czegoś nauczyć.

    Zainteresowałem się, ponieważ wedlug mojej oceny auto za dobrze sie zbiera, ciągnie od samego dołu i turbo jest słychać jak by było "podkręcone", bardzo szybko si e wkręca na obroty.

    Auto kupiłem z inna usterką i po naprawie, krótkich jazdach doszedłem do takich wniosków, a sprzedający był z zapędami tuningowymi - długo by to tłumaczyć.

    Skoro jest ok to nie będę szukał dziury w całym.
  • Poziom 32  
    Sprawdź sprint do 100 jak czas będzie odpowiadał katalogowi to jest ok. Co nie znaczy że ktoś nie grzebał w mapie sterownika i jest dodatkowa moc ,której oryginalnie nie było.
  • Poziom 16  
    Układ działa poprawnie, nie ma co zaśmiecać.