Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wolna prędkość Internetu - co może być przyczyną?

marcin0888 09 Mar 2014 21:30 1698 4
  • #1 09 Mar 2014 21:30
    marcin0888
    Poziom 6  

    Witam, mam dość nietypowy problem. Otóż w pewnej sieci, nazwijmy ją Sieć 1(10 Mb/s) wszystko działa w porządku. Jednak, gdy połączę laptopa(Samsung RF511) z inną Siecią 2(20 Mb/s) prędkość nagle drastycznie spada wyłącznie na moim komputerze. Na innych jest normalnie(~19 Mb/s) podczas gdy na moim zwykle około 1Mb/s. Dodam, że podczas pomiaru speedtestem, prędkość na początku skacze do ~4Mb/s, by spaść do w/w wyniku. Ogólne odczucie to tak jakby prędkość 'skakała'. Jest to internet z Vectry, router cisco. Jakieś złośliwe oprogramowanie raczej odrzucam, bo jednak w Sieci 1 prędkość jest prawidłowa. Router był resetowany, jednak dalej to samo. Dodam, że mierzyłem także prędkość na telefonie HTC Desire S. Tam bywało różnie, czasem pokazuje wartości ~1Mb/s a czasem te prawie 20Mb/s, ale to pewnie wina telefonu, czy coś. Wracając do komputera, wykluczam też słaby sygnał Internetu, bo plasuje się na poziomie 70%-80%. Problem z łączem zaczął się nagle. Pewnego dnia po prostu zaczął tak chodzić i tak już zostało... Nie mam pomysłów jak to rozwikłać, proszę o pomoc.
    Z góry dzięki ;)

    0 4
  • #2 10 Mar 2014 18:20
    pawelk89
    Poziom 6  

    Witaj,
    jeżeli łączysz się z routerem bezprzewodowo (przez WLAN) może to być spowodowane jakimiś przeszkodami (ściany, meble, zakłócenia elektromagnetyczne) na łączu pomiędzy Twoim laptopem a routerem. Ze swojego doświadczenia wiem, ze te podawane moce sygnału są często mało miarodajne. Sprawdź też na routerze, czy przypadkiem jakaś część łącza nie jest zarezerwowana dla jakiegoś innego urządzenia sieciowego (laptopa) (to się nazywa QoS - "Quality od service" w moim routerze i powinno być ustawione WAN->LAN i LAN->WAN na 100% czyli pełną "przepustowość" łącza). Być może właśnie Twój router nie przydziela Twojemu laptopowi całej przepustowości. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    0
  • #3 10 Mar 2014 22:27
    marcin0888
    Poziom 6  

    Sprawa z meblami, ścianami itd. raczej odpada, bo inny laptop stoi ~1,5 m za moim i wszystko gra. A do routera problem się zalogować, próbowałem już chyba wszystkich logów znalezionych w internecie... możliwe, że ktoś zmienił. Nazwa routera to "Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway". Wpadłem więc na pomysł, żeby router zresetować(wsadzenie szpilki, czy coś takiego), ale tu się pojawia pytanie. Czy po zrobieniu takiej operacji nie będzie trzeba na nowo przechodzić tak jakby procesu instalacji/konfiguracji?

    0
  • #4 10 Mar 2014 22:59
    pawelk89
    Poziom 6  

    Myślę, że w Twoim przypadku najlepszą opcją będzie zresetowanie routera - jeżeli nie pamiętasz hasła, to po resecie hasło powinno zostać przywrócone do standardowego, które powinno być na obudowie routera, lub na pudełku/w instrukcji - w najgorszym wypadku znajdziesz w necie fabryczne hasło do routerów cisco. Zresztą pisałeś, że router był już resetowany, więc hasło powinno być standardowe, chyba, że zostało zmienione. Po resecie prawdopodobnie będzie trzeba skonfigurować połączenie ADSL (internetowe) i będzie potrzebny login i hasło od dostawcy internetowego, a także parametry połączenia (enkapsulacja, vpi, vci), które powinieneś znaleźć na stronie dostawcy (Vectry w Twoim przypadku) lub w dokumentacji. Generalnie nie jest to trudne - najważniejsze, żeby znać login i hasło do połączenia WAN z siecią dostawcy. Jeżeli reset routera nie pomoże problem może tkwić w ustawieniach karty sieciowej laptopa lub jakimś złośliwym oprogramowaniu.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 10 Mar 2014 23:16
    marcin0888
    Poziom 6  

    Nie wiem czy to coś zmienia, ale dodam, że pingi są w porządku tzn ~15ms

    0