Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus c 330 - termostat nie puszcza

nosio2 09 Mar 2014 22:48 9666 6
Testo
  • #1
    nosio2
    Level 14  
    witam problem jak w temacie ciągnik po kapitalnym remoncie. Problem polega na tym że po 5godz ciągłej pracy ciągnika na na wolnych obrotach termostat nie otworzył się. Termostat był sprawdzany w garnku ciepłej wody i się otwierał a w ciągniku ciągle wąż powrotny do chłodnicy był zimny. Woda w bloku była gorąca aż parowała a termostat nie otwiera się wskaźnik temperatury stał na zielonym polu ale jak wiadomo te wskaźniki nie są dokładne. Mam pytanie czy po pięciu godzinach uruchomionego ciągnika i gorącej wody w silniku termostat może się nie otworzyć. Mimo iż jest sprawny sprawdzany zalewany wodą i się otwiera. a i zauważyłem iż woda w chłodnicy pulsowała czyli podnosił się poziom wody w korku i opadał
  • Testo
  • #2
    ojcio
    Level 18  
    Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
  • Testo
  • #3
    mtracz
    Level 29  
    5 godzin pracy na wolnych obrotach to żadne obciążenie by porządnie zagrzać diesla.
    Przy jakiej temperaturze otoczenia?
    Jak sprawdziłeś, że woda w bloku gorąca i parowała? Upuściłeś z kranika?
    Woda paruje w każdej temperaturze, a ciepła intensywniej zwłaszcza gdy jest w zimnym otoczeniu. Jest bardziej zauważalne. Woda 80 stopni jest gorąca dla człowieka, intensywnie paruje, ale to dopiero początek dla silnika. Więc ciężko na oko i palec ocenić temperaturę.
    Jaka temperatura otwarcia termostatu sprawdzana w garnku wody?
    Wąż powrotny z chłodnicy powinien być zimny, bo o to chodzi by woda po przejściu przez nią była schłodzona.
    Jak temperatura samej chłodnicy na jej całej wysokości?
    Termostat może w ogóle się nie otworzyć lub otworzyć się częściowo i zaraz zamknąć gdy w silnik wejdzie zimna woda z chłodnicy. On służy do utrzymania stałej właściwej temperatury w silniku dlatego nie otwiera się na stałe tylko pracuje by ją utrzymać.
    Jeśli nie wierzysz wskaźnikowi temperatury to wymień go na inny, niestety wiąże się to z montażem innego nieoryginalnego w desce rozdzielczej. Koszt 50 zł, elektryczny wyskalowany w stopniach.
    Chyba szukasz niepotrzebnie problemu gdzie go nie ma.
    By mieć pewność musisz zrobić pomiary temperatury innym termometrem.
    Pozdrawiam.
  • #4
    nosio2
    Level 14  
    bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc chłodnica jest u góry gorąca a na dole zimna wskazuje że termostat nie otworzył się

    Dodano po 3 [sekundy]:

    bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc chłodnica jest u góry gorąca a na dole zimna wskazuje że termostat nie otworzył się
  • #5
    mtracz
    Level 29  
    Jak góra chłodnicy była gorąca to termostat otwierał się.
    Jak u góry chłodnica była gorąca, a na dole zimna to znaczy że chłodnica spełniała swoje zadanie i studziła wodę.
    Wszystko w porządku.
    Wynika z tego, że wskaźnik temperatury bardzo źle nie wskazywał, maja spory błąd pomiaru, ale który tani układ pomiarowy go nie ma. Prócz tego jego minusem jest kapilara na która trzeba uważać bo po uszkodzeniu idzie na śmietnik cały wskaźnik.
    Jeśli chcesz zmienić wskaźnik to proponuję elektryczny od Ursusa C-385. Oczywiście komplet czujnik i wskaźnik. A dlaczego ten, bo czujnik idealnie pasuje w miejsce starego w bloku.
    Wiele już takich założyłem w silnikach od C-330 np. w wózkach widłowych gdzie montaż nowego dwu wskaźnika mijał się z celem z powodu kapilary.
    Pozdrawiam.
  • #6
    nosio2
    Level 14  
    dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć o przedmuchu uszczelki pod głowica
  • #7
    nosio2
    Level 14  
    Tak jak koledzy pisali ciapek długo musi się nagrzewać.