Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka ABS zapalila sie po wymianie tarcz mercedes c w203

erfro 25 Apr 2005 14:19 64681 58
Texa Poland
  • #31
    erfro
    Level 15  
    Jak ta wtyczka ma tyle przewodow to to jest chyba ta przy pompie. Jasne ze odlacze akumulator jak ja bede wyciagal.

    Wiecie co, w sobote grzebalem przy autku i poprawilem docisnalem przekaznik ABS i jeszcze jeden (te 2 w czarnej skrzynce nad pompa ABS) i kontrola ABS'u odbywala sie bardzo szybko (ze 2 sekundy) i gasla lampka, a normalnie to gasla przewaznie po odpaleniu silnika. Jezdzilem cala sobote i niedziele. W niedziele zrobilem 40 km i znowu mi sie zapalila lampka ABS, ale wyczailem ze jak nacisnalem pedal hamulca. Jechalem bardzo wolniutko, wiec nacisnalem jeszce raz i zgasla, ale po kilku km znowu siue zapalila. I tak sobie mysle ze albo to jest ten przekaznik ABS albo cos z tym wylacznikiem przy hamulcu. Jak myslicie?

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Jasne ze odlacze aku jak bede sie do niej zabieral.
    Tylko zastanawia mnie fakt czy aby ten przelacznik w pedale hamulca cos nie wplywa na ten ABS dziwnie, bo wczoraj jak go nacisnalem to znowu ABS sie wlaczyl (czytaj kontrolka) i nacisnalem go jeszcze raz i kontrolka zgasla.
    A w sobote postukalem w przekaznik (w czarnrj skrzynce nad pompa) i bylo calkiem elegancko, juz myslalem ze z problemami ABS koniec bo zrobilem 40 km i kontrolka sie nie zapalila, ale potem jednak. Z tym przelacznikiem od hamulca to jakis dobry trop czy nie ?
  • Texa Poland
  • #32
    balt
    Level 19  
    To jest objaw jak przy uszkodzonym czujniku ale skoro po "popukaniu" w przekaźnik jakoś pomogło to jest to raczrj dobry trop i wychodzi stąd jeden wniosek: prawdopodobnie połączenie elektryczne. Zaopatrz się w specyfik o którym mówiłem i sprawdź wszystkie połączenia ABS-u.
  • #33
    TOMCAR
    Level 2  
    Jeśli chodzi o to zapalanie kontrolki proponuje udać się do kogoś kto posiada urządzenie diagnostyczne typu np. KTS.podłączenie pozwoli dokładnie sprecyzować usterkę.Przyczyn może być wiele.stawiam na uszkodzony,niewłaściwie ustawiony bądź zabrudzony czujnik ABS.
  • #34
    erfro
    Level 15  
    Mam juz KONTAKT 60 tak ze teraz w ten dlugi weekend wypsikam wszystkie zlaczki od czujników ABS i zobaczymy czy cos pomoze.
    A czy jak klocki hamulcowe z tylku sa ciensze od tych z przodu to to tez moze miec wplyw na ten ABS? Bo z przodu to mam spoko jakis 1cm ale z tylu to 5-6 mm - wczoraj sprawdzilem i tak sie nad tym zastanawiam.
  • #35
    Horn
    Level 13  
    Sorry ale podłącze się pod ten temat z zapytaniem :
    Czy na działanie lub nie działanie ABSu mogą mieć wpływ nie najlepiej odpowietrzone hamulce ?
    Co dokładnie znaczy zabrudzone czujnki i ew. jak je czyścić ?
  • Texa Poland
  • #36
    erfro
    Level 15  
    Moim zdaniem zapowietrzony uklad hamulcowy jak najbardziej bedzie wplywal na ABS, to chyba oczywiste tak mi sie wydaje.
    Czujniki ABS'u sa umiejscowione bardzo blisko tarczy zebatej. W wyniku oddzialywania pola magnetycznego (zab-przerwa-zab-przerwa ...) na czujniku powstaje przebieg sinusoidalny, ktory analizuje komputer. Jesli czujnik jest uszkodzony, albo zabrudzony do tego stopnia ze zaburza oddzialywanie tarcza-czujnik, albo poluzowany, albo w nieodpowiedniej odleglosci od tarczy to wtedy sygnal z czujnika jest nie taki jak powinien byc i komp odczytuje ze cos jest nie tak.

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha,
    co do czyszczenia to tez nigdy tego nie robilem (bede to robill w ten weekend) ale mysle ze przeczyscic czolo czujnika pedzelkiem z jakims alkoholem, aby usunac wszelkie nieczystosci a glównie chyba opilki metalu z klockow hamulcowych. Tak mi sie wydaje, ale moze ktos sie wypowie kto zna lepiej ten temat.
  • #37
    balt
    Level 19  
    Na działanie abs-u nie ma wpływu zapowietrzony układ, miałem to u siebie. W takiej sytuacji abs na tym obwodzie nie bdzie działał to znaczy z racje mniejszej siły hamowania nie będzie blokowało kół i abs nie będzie miał nic do roboty. Klocki też nie mają wpływu na działanie abs-u. ABS kontroluje czy koło się obraca w czasie hamowania czy nie, jeżeli stwierdzi zablokowanie któregoś z kół to je odblokowuje zmniejszając ciśnienie w danym obwodzie. Po stwierdzeniu że koło się obraca a hamowanie trwa nadal ponownie podaje ciśnienie i tak do zakończenia hamowania lub osiagnięcia prędkości poniżej 15 km/h. Sam czujnik nie jest wrażliwy na zanieczyszczenia chyba że będzie to metal. Mozna sprawdzić czy impulsator (zębatka na piaście koła) nie jest zbyt skorodowany i widać na nim zęby. Do czyszczenia nie trzeba używać żadnych wyszukanych środków, wystarczy oczyścić mechanicznie z zebranych syfów i jeżeli jest dobry to bedzie chodził.
  • #38
    Horn
    Level 13  
    Dzięki bardzo dobry człowieku za jasną zwięzłą i wyczerpującą odpowiedź.
  • #40
    erfro
    Level 15  
    Witam ponownie,
    a wiec jak powiedziałem w długi weekend zabrałem sie do tych czujników abs'u. W tylnych kołach poprawiłem kontakty we wtyczkach chemicznym kontaktem. Z przodu z lewej strony miałem dość zabrudzona zebatke. Przecisciłem ją (cos mi chyba zarzuca jakis olej albo smar - wlasnie nie wiem co to jest i skąd??) ropą. Z prawej strony wszystko bylo OK. I jak przeciscilem to raz jeszcze zapaliła sie kontrolka ABS'u. Po ponownym wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu juz jest git. A wczoraj w wielka ulewe zrobilem 150 km i ani razu sie nie zapalila. Tak wiec czy zanieczyszczenie tej zebatki jakims syfem moglo mic wplyw na to? Bo wydaje mi sie ze malo prawdopodobne. No chyba ze do koncowki czujnika cos sie pseudometalowego doczepilo i jak przemylem ropa to jest teraz na razie ok. Zobacze jak dlugo, bo moze ten czujni juz cos szwankuje.
  • #41
    erfro
    Level 15  
    Kolejny etap przemyslen.
    Wczoraj bylo slisko i dosc gwaltownie hamowalem tak ze na pewno kola wpadaly w poslizg. Wydawalo mi sie ze pedal hamulca dosc lekko mi puknal (niby zadzialal ABS) ale zaraz po tym wlaczyla sie ta nieszczesna kontrolka. Czy w takim razie nadal myslicie ze to jest cos nie tak z czujnikiem czy moze to pompa ABS'u? A i jeszcze jedno, bo zauwazylem ze akurat jena strone - ta od kierowcy, mam czyms zachlapana ta zebatke i czujnik ABS'u i nie wiem czy? A moze to plyn hamulcowy? Bo co by to moglo byc przednie kolo po stronie kierowcy? I tak sobie mysle ze moze mam jakas nieszczelnosc w tym gietkim przewodzie hamulcowymi przy gwaltowniejszym hamowaniu tak sie dzieje? Chyba ze to teraz tak mysle cieknie z tej pompy ona tez jest po lewej stronie.
    Ja myslicie?
  • #42
    balt
    Level 19  
    jak jest wyciek z pompy to by bylo widać pod pompą a jeżeli nawet jest to z układu hamulcowego to powinno Ci ubywać płynu w zbiorniczku.
  • #43
    rito
    Level 14  
    Podłącze się pod temat u mnie kontrolka od ABS wogóle się nie zapala nawet przy włączaniu zapłonu a ABS nie działą myśle że może to ten przekaźnik co tu wyżej piszecie ale nie mam pojęcia który to może być i co np. na nim powinno pisać dodam że samochód to opel omega 89r.
    dzięki za ewentualne odpowiedzi
    Pozdro
  • #44
    erfro
    Level 15  
    Wczoraj wlasnie sprawdzalem poziom plynu hamulcowego i jest na MAX, tak ze plynu nie ubywa, a ujscia rurek z pompy ABS sa suche.
    Do "rito"
    Co do przekaznika od ABS to ja myslalem ze to jest przekaznik od tego ale to jak pozniej sprawdzilem to okazalo sie ze to jest przekaznik od pompy paliwa, tak ze sam nie wiem czy taki przekaznik istnieje i czy wogole jest.
  • #45
    erfro
    Level 15  
    I znowu mam takie spostrzezenia, ze jak jest sucho to na 300 km ani razu mi sie nie zapalila kontrolka, a tylko jak ktores z kol lekko (np na deszczu) wpada w poslizg to kontrolka ABS'u sie zapala. Acha i raz mialem tak, ze pojechalem zatankowac, odpalam po tankowaniu i kontrolka sie swieci caly czas, ale pojechalem do domu, zgasilem i odpalilem ponownie i bez problemu zgasla.
    I czy te objawy to moga wskazywac na ktorys z czujnikow ?
  • #46
    balt
    Level 19  
    myślę że masz gdzieś "przegnity" przewód lub złącze (czytaj spadek napięcia na zasilaniu), nie wykluczone że to któryś z czujników ale raczej to będzie usterka od strony zasilania. Wskazuje na to fakt że gdy koło wpada w poślizg, a więc ABS się uruchamia-włącza zawory, spada napięcie i rejestruje w tym momencie błąd.
  • #47
    Hugo333
    Level 15  
    xx-brak błędów
    xx-zawór elek/magn. przedn.lewego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
    xx-zawór elek/magn. przedn.prawego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
    xx-zawór elek/magn. tylnego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu
    xx-przekaźnik zaworu-napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
    xx-prędkość kół zębatych-nieodpowiednia ilość zębów /wymiar koła
    xx-przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika
    xx-włacznik świateł STOP-uszkodzenie włącznika/w obwodzie włącznika
    xx-czujnik przedn. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika
    xx-czujnik przedn. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
    xx-czujnik przedn. prawego koła-brak/słaby impuls z czujnika
    xx-czujnik przedn. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
    xx-czujnik tyln. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika
    xx-czujnik tyln. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
    xx-czujnik tyln. prawego koła-brak/słaby sygnał z czujnika
    xx-czujnik tyln. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
    xx-zasilanie pojazdu-napięcie zasilania <9,4V
    xx-sterownik-uszkodzenie sterownika
    xx-linia transmisji danych-napięcie za niskie

    to usystematyczni troszkę twoje poszukiwania, życzę powodzenia.
  • #48
    erfro
    Level 15  
    Co balt masz dokladnie na mysli z tym przewodem. Akumulator mam nowke, wiec napiecie jest OK. Chyba ze cos nie tak z zasilaniem pompy ABS'u no moze faktycznie napiecie spada jak wlacza sie pompa.
    No bo uklad ABS'u musi monitorowac przez caly czas czujniki chyba i jakby cos nie tak bylo z czujnikiem to zawsze by sie zapalal chyba co?
    A tu mi sie zapala tylko jak przyhamuje, zastanawia mni etylko dlaczego czasami przy odpalaniu auta nie gasnie, a jak wylacze silnik i zapale ponownie to juz gasnie. Czy uklad bada czujniki (czy sa) elektrycznie podczas testu, a tak wogole na czym polega autotest ABS'u podczas przekrecania kluczyka?
  • #49
    balt
    Level 19  
    Nie chodzi o akumulator tylko połączenia, a dokładnie stan połączeń elektrycznych, pomiędzy akumulatorem a ABS-em. Zerknij na to co podał Hugo333 jest tam trzeci błąd od dołu "zasilanie pojazdu-napięcie zasilania <9,4V". To jest oczywiście jedna z hipotez bo przyczyna może być zupełnie inna
  • #50
    erfro
    Level 15  
    Ponowie jeszce swoje pytanie dotyczace testu ABS.
    Na czym polega autotest systemu ABS po wlaczeniu zaplonu?
    Oraz czy urzadzenie monitoruje czujniki caly czas czy tylko podczas hamowania?
    Bo tak sobie mysle ze skoro (domniemanie) uklad bada obecnosc czujnikow podczas autotestu to nalezy zalozyc ze one sa dobre podczas jazdy (chyba ze podczas wstrzasow nie kontaktuja zlacza)
  • #51
    erfro
    Level 15  
    Witam,
    posprawdzalem czujniki kół przednich - po 1600 Ohm. Wykrecilem je, poczyscilem i nadal sie zapala.
    Ale: rozpedzilem sie na polnej drodze i po hamulcach. ABS zadzialal pieknie, pukal w pedal i slychac bylo pompe i co najwazniejsze kontrolka sie nie zapalila !!
    A dlaczego jak przyhamuje na asfalcie to sie zapala?
    I jeszcze jedno, czy plyn hamulcowy jakos wplywa na ABS, bo mam go juz 4 lata chyba bez wymiany, nie wiem na 100% bo nie mam auta od nowosci.
  • #52
    erfro
    Level 15  
    Witam po przerwie,
    dalej walcze z ABS'em bo komp nic nie pokazal

    otóż co zauważyłem jeszcze: jak odpale auto i chodzi sobie spokojnie to po jakimś czasie (3 min, slinik sie juz rozgrzewa) a tu kontrolka ABS sie włacza !!
    Co wy na to? Czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie tego? Temperatura silnika?, spadek napiecia aku, czy wibracje auta a przerwa na kablu od ABS'u?
  • #53
    chodkii
    Level 13  
    po prostu któryś czujnik ma ułamany przewód najprawdopodobniej przedni stań omomierzem an wtyczce o ruszaj przewodem morzna w miarę dokładnie zlokalizować miejsce a potem wystarczy tylko naprawić przewód bez wymiany czujnika
  • #54
    erfro
    Level 15  
    Odpinalem wczesniej wszystkie czujniki, mierzyłem omomierzem i było wszystko OK. Faktycznie jeszcze poruszam tymi kabelkami moze to to, ale dziwnie ze po zapaleniu auta po jakis 3 minutach dopiero zapala sie ta kontrolka, jakby to byl ukruszony przewow to wibracje kabla dalyby wczesniej znac o sobie.
    Dodam ze czasami jezdze caly dzien i ten problem nie wystepuje, a jak na hamuje na szutrze to abs dziala jak nalezy.
  • #55
    erfro
    Level 15  
    Witam ponownie,
    wiecie moze gdzie jest punkt polaczenia masy dla ABS'u w Vectrze? Moze gdzies nie ma dobrego kontaktu?
    Odpalam autko, pochodzi w garazu 2 minutki i kontrolka juz sie zapala a nawet nie ruszylem sie 1cm ?? Zauwazylem jeszcze ze kontrolka sie zapalila jak temperatura sie ruszyla (auto stoi w garazu), czy to miloby jakis wplyw, bo dziwneby to bylo ?
  • #56
    erfro
    Level 15  
    Doszedłem ze cos jest nie tak z napięciem. Wydaje mi sie ze abs lapie blad za niskiego napiecia zasilania <10V przez 200ms.
    Niby napiecie ladowania jest OK, to co pasek za luzny czy regulator szwankuje?
  • #57
    erfro
    Level 15  
    Sprawdzilem bledy TECH'em
    i okazalo sie ze modul zarejestrowal bledy wszystkich zaworow wejsciowych i wyjsciowych. Czyli cos dziwnie zeby wszystkie zawory.
    Mysle ze moze gdzies nie kontaktuje napiecie albo masa? Czy moze jednak modul do wymiany? Mial ktos z Was z czym takim do czynienia?
  • #58
    Solos
    Level 11  
    cytuje numer błędu xx prędkość kół zębatych-nieodpowiednia ilość zębów /wymiar koła - jak to rozumieć , jeżeli oryginalnie w renault mam miec np. 15 tki a mam wszystkie 14 czy to moze powodowac że zawsze przy 25 km/h zapala sie ponownie lampka ABSu. myślę że ważnejest tylko zeby miec wszystkie 4 kola takie same a jakie to juz nie wazne , dzis mechanik powiedzial ze musza byc jak fabrycznie przewidziano ale to chyba nie mozliwe bo przeciez ludziska zmieniaja kola na wieksze i ABS dzial
  • #59
    erfro
    Level 15  
    Witam,
    przeszukałem wszystko co sie dalo i nic nie pomogło. Objaw dziwny ale nie wyleczony. Bede w przyszlosci jeszcze nad tym pracowal. Na dzien dzisiejszy temat zamykam.
    Dziekuje wszystkim którzy probowali mi pomóc.