Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka ABS zapalila sie po wymianie tarcz mercedes c w203

06 Kwi 2005 10:17 61564 58
  • Poziom 15  
    Witam,
    mam problem z ABS'em. Po przekręceniu kluczyka kontrolka sie zapala i później gaśnie, ale w czasie jazdy mi sie zapala. Czy to wskazje na uszkodzony któryś czujnik, brak kontaktu z którymś czujnikiem? Czy jak kontrolka po zapłonie gaśnie to oznacza że układ ABS jest sprawny, a później tylko w czasie jazdy coś nie łączy (któryś czujnik ?)
    Ta kontrolka zapala sie (tak mi sie wydaje) jak silnik trochę się rozgrzeje, kilka (naście ) kilometrów przejade.
    Proszę o porade.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Kontrolka jak zgaśnie to znaczy układ jest OK. Jeżeli w czasie jazdy zapali sie to oznacza awarię układu ABS może to być któryś czujni przy kole (częsta przyczyna) zaczoł bym od przednich kół. Zależnie jak od tego czy masz możliwość podłączenia do zdiagnozowania czy ręcznie pomierzyć.
  • Poziom 15  
    No tak tez myslalem ze uklad jest sprawny (oby). Pomierze te czujniki.
    A czy jakby bylo za male cisnienie plynu hamulcowego to mogloby sie tak zdarzyc? Bo raz to mi sie zapalila przy hamowaniu, nie jestem na 100% pewien ale tak mi sie wydaje.
  • Poziom 25  
    Od płynu przeważnie jest inna kontrolka często ta co od hamulca ręcznego ale płyn w zbiorniczku sprawdz. Czy jak kontrolka zapali sie to ABSy działaja czy nie ?
  • Poziom 15  
    No nie , nie działa,
    ale to raczej prawidłowy objaw, zapala sie ABS i układ przestaje działać, tak mi sie wydaje, bo jak po zapłonie diagnozuje komputer ABS'a i gasi kontrolke to na poczatku jest Ok, wiec cos poźniej musi sie dziać. Sprawdze najpierw omomierzem te czujniki, ale nie wiem kiedy bedzie taka możliwośc. A i jeszcze jedno czy ręczny jakby coś było nie tak to spowoduje zapalenie kontrolki?
    Mam takie spostrzezenia: ABS zapalił mi sie albo po zaciągnęciu recznego (na skrzyzowaniu) , albo po rozgrzaniu silnika (po 10-15 min drogi), albo po przekroczeniu 120km/h bo wtedy to zauważylem
  • Poziom 39  
    Przyczyn może być sporo. Ale można liczyć na najłatwiesze do znalezienia i usunięcia. A więc czujniki systemu przy kołach. Zabrudzenie, odchylenie, uszkodzenie, Najbardziej liczyłbym na ocenę wzrokową. Z pomiarami może być różnie tymbardzej, ze usterka objawia się okresowo jak rozumiem. Też miałem w nowym samochodzie podczas jazdy zimą (bez opadów),że ABS całkiem zwariował łącznie z kilkuminowowym działaniem centralki bez powodu. Następnegp dnia pojechałem bez systemu. I kiedy na trzeci dzień wybierałem się do serwisu (samochód postał parę godzin w garażu) okazało się , że wszystko w porządku do dzisiaj. A więc coś trzeba będzie wypatrzeć.
  • Spec od Mercedesów
    Jeżeli zapala się po przekroczeniu określonej prędkości, to sprawdź rozmiar ogumienia. Jeżeli producent przewiduje jednakowe koła z przodu i z tyłu, to nie może być tak, że z tyłu będą zastosowane większe, bo wtedy koła przednie kręcą się szybciej, tylne wolniej, po przekroczeniu określonej prędkości spowoduje to wyświetlenie błędu. Przykładowo: ABS dopuszcza różnicę w prędkości kół przód/tył 4 km/h Opony z tyłu są większe od przednich, nie wdając się w obliczenia różnica w obwodzie tocznym opony wynosi 4%
    Czyli przy prędkości koła tylnego 50km/h przednia będzie wykazywać w komputerze ABS 52 km/h Różnica- 2km/h jest jeszcze poniżej błędu.
    Jeżeli koło tylne będzie się toczyć z prędkością 100 km/h, to przód będzie miał 104 km/h , i jest to już granica, powyżej której kontrolka się zapali. Oczywiście jest to przykład, wszystko zależy od różnicy rozmiarów ogumienia i błędu dopuszczonego przez komp ABS

    Jednak raczej też skłaniam się na usterkę czujnika, tu masz sposób sprawdzania:

    http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php?Cat=&...Old=allposts&Main=47607&Search=true#Post47770
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Akurat gumy mam jednakowe z przodu i z tylu, no te z przodu troche mocniej starte ale chyba nie az tak zeby spowodowac bledne dzialanie ABS, tak mi sie wydaje.
  • Poziom 30  
    Nie moge ci powiedziec co u ciebie jest przyczyna awarii ale u mnie sytuacja byla podobna (vw passat). Otoz na poczatku po przekreceniu kluczyka kontrolka gasla by po jakims czasie sie wlaczyc, czasem to bylo 50 km a czasem przejechales 1000 i nic. Jak sie wlaczyla to wystarczylo wylaczyc silnik i znow go zapalic, wszystko wracalo do normy. Sytuacja z czasem zaczela sie coraz bardziej i czesciej pojawiac az pewnego dnia jak kontrolka sie zaswiecila to juz nie zgasla.Podpieli mi samochod pod komp i wyszlo mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS kola lewego. Po wymianie jednak nalezy te bledy skasowac zeby ci system poprawnie znowu dzialal.
  • Poziom 15  
    No mi tez po wylaczeniu stacyjki i ponownym wlaczeniu kontrolka gasnie. Ale czy na pewno trzeba kasowac ten blad w kompie? On sie chyba sam kasuje jesli po 15 zaplonach wszystko jest OK, czyz nie ?
  • Poziom 30  
    Mnie po wymianie nba nowy kontrolka dalej swiecila i ABS nie dzialal. Podpieciepod komp, wymiana czujnika i ponowne podpiecie wcelu skasowania kosztowalo mnie 70 zl.Chyba nie duze pieniadze.
  • Poziom 15  
    Moze i tak jest z tymi bledami w kompie, nie wiem nie bede sie spieral. Wim tylko ze jak blad ustapi i nie pojawia sie przez kilkanascie zalaczen zaplonu to komp sam kasuje bledy, ale faktycznie zaraz po wymianie czujnika na nowy blad mogl sie pojawiac.
    Dzisiaj jezdzilem po miescie i kontrolka sie nie zapalala, ale 100 nie przekraczalem. Musze to jeszcze zaobserwowac dokladnie i wtedy dam znac, moze wtedy cos wymyslimy razem.
  • Poziom 30  
    U mnie ten czas trwal blisko pol roku ze sie zapalala i gasla az padl czujnik od ABS. Czujnik kosztuje 100 zl, w serwisie 180 zl.
  • Poziom 15  
    Mam rozumieć że czujnik psuje sie powoli? Jak to?
  • Poziom 30  
    Nie wiem ale to samo dzialo sie z drugim swiecil coraz czesciej az zdechl dzisiaj
  • Poziom 19  
    miałem podobny przypadek (te same objawy) w Primerze. Sprawdź kostkę połaczeniową przy pompie od abs-u. Njlepiej jest to rozłączyć i prysnąć Kontaktem 60 to taki środek do czyszczenia styków. Nie polecam WD 40 bo po nim zostaje tłusty osad który może pogorszyć sytuację. Kontakt 60 też zostawia warstwę konserwującą ale rozpuszcza osady na stykach a WD 40 nie. Po takiej operacji problem znikł, samochód jeździ jakieś pół roku i nie problemu z abs-em.
  • Poziom 15  
    Dzieki wielkie za rade. Jasne ze sprawdze, jesli takowa (kostka) u mnie przy pompie wystepuje? A jakie sygnaly dochodza do tej pompy? Bo wydaje mi sie ze sygnaly z czujnikow ida do komputera a ten steruje pompa. czyli jesli dobrze rozumuje to masz na mysli ze nie laczy sterowanie pompy i dlatego tak sie dzieje? Prosze o poprawke jesli sie myle albo cos nie tak rozumuje.
  • Poziom 19  
    i owszem masz rację sygnały dochodzą do sterownika, ale w pompie sa zawory sterujące rozdziałem ciśnienia na poszczególne koła i dla prawidłowego funkcjonowania układu może być kontrola ciągłości obwodu. oprócz tego jest autodiagnostyka układu i zależnie od typu może być kontrola ciśnienia układu hydraulicznego. Ten przypadek który opisywałem też zacząłem od czujników ale nic to nie dało, ostatecznie po wyczyszczeniu złącza problem zniknął, a całe sterowanie ABS-u jest zamontowane przecież w kabinie.
  • Poziom 15  
    No tak. Poszukam przy tej pompie. Tak mi jeszcze przychodzi do glowy, ze przeciez po odpaleniu auta system ABS chodzi (slychac buczenie pompy, samodiagnoza) a tylko pozniej (nie zawsze ta kontrolka sie zapala). Moze jednak cos z tym czujnikiem jest? Ale sprawdze jeszcze przy najblizszej okazji przy tej pompie. Dzieki
  • Poziom 19  
    Nie wykluczone że czujnik, podzieliłem się swoimi doświadczeniami w tym temacie, może na coś się przydadzą. A poza tym łatwiej sprawdzić złącze przy pompie jak czujnik w kole.
  • Poziom 13  
    heh - jakbym widzial moj objaw z audi ... odpalam wszystko ok , jade powoli (tak do 80) zapali sie po jakis 10 minutach , lub przyspieszam do okolo 130 to zapala sie od reki - ale nie jest to jakas dokladnie okreslona predkosc - analiza czujniki ok ... okazuje sie ze po podpieciu komputera tylne czujniki nie pokazuja predkosci ... szukanie dziury w calym - auto niedawno sprowadzone , czujniki testowane z 10 razy niby ok ... rozbiorka tylu (tarcze) i ... eureka - brak wirnikow abs ... super - teraz czekam na zamowione elementy - czyli wszystko niby ok ale ktos wczesniej wymieniajac tarcze nie przebil ze starych tych zebatek - na poczatku tygodnia powinienem miec sprawne wszystko jesli to byl jedyny problem .
  • Poziom 15  
    Jasne ze posprawdzam te zlaczki i przy kolach i przy pompie.
    A co do braku tych zebatek to dziwne ze przy tescie ABS'u wszystko bylo OK i dopiero po 10 min sie zapalala a nie od razu po ruszeniu. Wierze Ci ale zaskaoczylo mnie to. To co zaraz po ruszeniu komputer nie wykryl braku info z tylnych czujnikow?
    A ja dzisiaj zrobilem 130 km i wszystko z kontrolka bylo OK, juz sie cieszylem ze jest super. Auto stalo jakies 5 godzin i ponownie ruszylem. I zauwazylem ze kontrolka wlaczyla sie przy zjezdzie z ronda (jakies 30km/h po przejechaniu 50km) potem przez kolejne 80km sie palila, az stanalem zatankowac i oczywiscie po ponownym zaplonie juz nie swiecila, wszystko bylo OK. Wydaje mi sie ze musze te zlaczki przy kolach jednak i przy pompie przepryskac, tylko trudno do nich sie dostac bez zdejmowania kol :-(
    I co o tym myslicie? Czy to te zlaczki czy cos z czujnikiem ktoryms. Wiem ze to takie gdybanie bez sprawdzenia ale nie mam kiedy tych kol pozdejmowac.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Co do tarcz to dziwny objaw bo przy teście po załączeniu komputer nie ma jak sprawdzić czy są tarcze. Może sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodach pomiarowych i wykonawczych a obecność tarcz wykryje dopiero po ruszeniu gdy zaczną się kręcić i to jest dziwne bo tolerowana różnica obrotów jest chyba na poziomie 4% a przy całkowitym braku tarcz będzie dużo większa. Nie wiem jak to wytłumaczyć.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie,
    mam jeszcze takie pytanko, gdzie jest umiejscowiona (mniej wiecej oczywiscie) pompa od ABS'u? Przy jakich elementach auta, gdzieś przy serwo hamulców czy w innym miejscu, bo nie moge tej kostki od pompy zlokalizować, jest ich tam pare a nie wiem ktora to jest.
  • Poziom 13  
    dokladnie tak jak pisalem wczesniej , po zalozeniu tych "wirnikow" absu wszystko chodzi idealnie . Jesli chodzi o lokalizacje pompy to poza zazwyczaj opisem na obudowie pod maska to poszukaj przewodow cisnieniowych do kol - cienkie metalowe . w wiekszosci przypadkow stojac przed otwarta maska po prawej stronie .
  • Poziom 15  
    szukalem dzisiaj tej pompy ABS'u. Jesli dobrze patrzylem w okolicy calego zespolu ukladu hamowania (kilka rurek metalowych ) to pod spodem jest chyba ta pompa. I tam do tej pompy jesli to jest to dochodzi wtyczka ale taka dosc solidna, tych przewodow tam jest chyba skolko, bo dosc taka duzawa. Czy tak powinno byc? Czy ta wtyczka jest solidna i ma duzo przewodow?
  • Poziom 14  
    Dlaczego nie odczytasz kodów błedów??? Przyczyną awarii może być nawet za niskie napięcie, czujniki moga mieć usterkę przemijającą i jak to wytropisz który to z nich???
  • Poziom 15  
    Kodów nie moge odczytac samemu bo to rocznik 2000. Trzeba podpiac pod kompa. Myslalem najpierw samemu zrobic co sie da.
    A jak to mozliwe zeby czujniki mialy usterke przemijajaca? O co chodzi? Myslalem ze jak pada czujnik to pada i juz. Serio tak moze byc?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Acha,
    a napiecie to jest raczej OK bo akumulator mam nowka - 2 tygodnie
  • Poziom 15  
    A wiecie moze gdzie szukac sterownika K50=ABS w Vectrze B ?
  • Poziom 19  
    Tak wtyczka ma od cholery przewodów, tylko zanim coś zrobisz odłacz akumulator.