Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda SuperB 2,8V6 - Pomoc w zinterpretowaniu i usunięciu błędów

Świr 10 Mar 2014 17:56 2028 0
  • #1 10 Mar 2014 17:56
    Świr
    Poziom 34  

    Zaświeciła mi się żółta kontrolka od silnika, więc przyszła pora na odczyt błędów. Mam taką check list:
    Motronic ME7:
    P1140 - Sonda lambda (rząd 2, czujnik 2) - za duża rezystancja
    P1122 - Obwód grz. sondy lambda (rząd 2, czujnik 2) - przerwa
    P1136 - Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 1) - układ za ubogi
    P1138 - Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 2) - układ za ubogi
    P1570 - Sterownik silnika zablokowany - komponent zablokowany

    Zestaw wskaźników 1.0
    0498 - Kluczyk - za niski sygnał

    Climatronic:
    025B - Siłownik klapy odmrażania/na nogi - komponent uszkodzony
    04F7 - Siłownik klapy temp. - Komponent uszkodzony
    04F8 - Siłownik klapy centralnej - komponent uszkodzony
    04FA - Siłownik klapy spiętrz. - komponent uszkodzony
    053D - Sterownik w zestawie wskaźników - Sygnał niezrozumiały

    Kontrola parkowania 1.0
    0609 Czujnik odstępu z tyłu lewa strona zewnątrz - zwarcie do masy
    060A Czujnik odstępu z tyłu lewa strona środek - zwarcie do masy
    060B Czujnik odstępu z tyłu prawa strona środek - brak sygnału
    060C Czujnik odstępu z tyłu prawa strona zewnątrz - Zwarcie do masy

    Audio 1.0
    0357 - Połączenie z zmieniaczem płyt kompaktowych CD = Komp. blokuje się albo bez napięcia.

    A więc teraz po kolei:
    Odnośnie sondy lambda - czy założyć że jest uszkodzona, czy szukać uszkodzenia w przewodach? Przewody od sondy wchodzą gdzieś nad skrzynie i dalej... Hmmm... Gdzie ich szukać? Powinny być złączki - gdzie są? Czy to te w komorze silnika od strony pasażera w okolicy akumulatora?
    Addytywna adaptacja mieszanki powietrze - co w ogóle ten błąd oznacza?
    Znalazłem coś takiego:

    Cytat:
    Błąd 17544 (P1136)17546 (P1138) rozwiązałem problem przynajmniej w moim przypadku z zapalającym się "check" silnik AMX 2.8 Problem występował, co ok 100km najczęściej w korku lub na światłach obroty wzrastały do 1000-1200 i po chwili zapalał się "check" błąd oznacza coś w stylu zbyt ubogiej mieszanki przez dwa lata mechanicy wymyślali cuda wianki od czujnika temperatury poprzez katalizator, sondy lambda, przepływomierz i wiele innych głupot a winny okazał się gruby wąż odpowietrzający chyba głowicę lub komorę korbową, ale mogę się mylić nie jestem ekspertem tak czy inaczej łączy on okolice kolektora ssącego i jak podejrzewam jakiś zawór o wielkości nakrętki od słoika w kolorze czarnym z tyłu silnika. Jest on w ogóle nie widoczny trzeba zdjąć osłonę silnika i podstawkę z tyłu silnika, na której są też jakieś zaworki i mnóstwo cienkich wężyków i dopiero wtedy można go zobaczyć. Podaję tę informację, bo sam szukałem rozwiązania i ta przypadłość jest dość często występująca może komuś pomoże moje odkrycie pękniętego węża.

    I zaraz idę to sprawdzić.

    Sterownik silnika zablokowany - rozumiem że to błąd który został w wyniku zadziałania immobilisera?

    Błąd z kluczykiem - nie rozumiem go. Co znaczy "za niski sygnał"? Coś związane z immo?

    Dalej climatronic:
    Sytuacja poniekąd jasna - komponent uszkodzony. Ale czy mógł zostać uszkodzony element nim sterujący, czy wtedy byłby inny błąd? Jak się dostać do tych wszystkich siłowników?
    Sterownik w zestawie wskaźników - sygnał nie zrozumiały - jak interpretować ten błąd?

    Czujniki cofania pomijam, bo sytuacja jest jasna, i w zasadzie radio mogę olać, bo nie mam zmieniacza CD.
    Ale proszę o jakieś sugestie/porady związane z wymienionymi błędami.

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    P1136 - Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 1) - układ za ubogi
    P1138 - Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 2) - układ za ubogi

    Te błędy już zostały załatwione. Zsunął się jeden z węży z króćca na który był założony. Nie było to widoczne, dopiero mocne dociśnięcie załatwiło sprawę. Reszta jest na razie nie rozwiązana.




    P1140 - Sonda lambda (rząd 2, czujnik 2) - za duża rezystancja
    P1122 - Obwód grz. sondy lambda (rząd 2, czujnik 2) - przerwa
    025B - Siłownik klapy odmrażania/na nogi - komponent uszkodzony
    04F7 - Siłownik klapy temp. - Komponent uszkodzony
    04F8 - Siłownik klapy centralnej - komponent uszkodzony
    04FA - Siłownik klapy spiętrz. - komponent uszkodzony
    053D - Sterownik w zestawie wskaźników - Sygnał niezrozumiały

    Te błędy już też są rozwiązane.

    0 0
  • Sklep HeluKabel