Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brother DCP-7055W - Drukarka sieciowa Brother DCP-7055W "znika" z siec

10 Mar 2014 14:37 8271 11
  • Poziom 8  
    Witam!

    Niedawno nabyłem urządzenie wielofunkcyjne (drukarkę) Brother 7055W i skonfigurowałem je tak, żeby pracowało w domowej sieci po łączu bezprzewodowym. Posiadam router Pentagram P 6331-6 do którego podłączone są 1 PC po ethernecie oraz inne urządzenia (laptopy, telefony) bezprzewodowo po WIFI, w tym również wspomniana drukarka Brother. Problem jest następujący - pomimo, że drukarka jest dobrze skonfigurowana i rozpoznawana przez router (przypisany stały adres IP) oraz komputery w sieci, to po pewnym czasie (około 1 godz.) od włączenia, drukarka "znika" z otoczenia sieciowego komputerów i nie reaguje na pingowanie, ale adres MAC drukarki jest widoczny na routerze (w zakładce Wirless association). Chociaż co do ostatniego nie jestem pewien czy router stale śledzi i odświeża zmapowane urządzania wifi, czy są one na bieżąco usuwane z listy po odłączeniu danego urządzenia. W ustawieniach drukarki sieć bezprzewodowa cały czas ma status aktywnej. Prosiłbym o pomoc w zweryfikowaniu czy jest to usterka karty sieciowej drukarki, którą powinienem reklamować, czy problem leży w konfiguracji routera lub ustawień w nasłuchiwaniu portów przez komputery. Dodam, że na wszystkich komputerach są zainstalowane sterowniki, a problem z drukowaniem po pewny czasie od włączenia drukarki pojawia się na każdym komputerze w sieci.

    Z góry dziękuję za pomoc w rozwikłaniu tego problemu.
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 26  
    pawelk89 napisał:
    Witam!

    Niedawno nabyłem urządzenie wielofunkcyjne (drukarkę) Brother 7055W i skonfigurowałem je tak, żeby pracowało w domowej sieci po łączu bezprzewodowym. Posiadam router Pentagram P 6331-6 do którego podłączone są 1 PC po ethernecie oraz inne urządzenia (laptopy, telefony) bezprzewodowo po WIFI, w tym również wspomniana drukarka Brother. Problem jest następujący - pomimo, że drukarka jest dobrze skonfigurowana i rozpoznawana przez router (przypisany stały adres IP) oraz komputery w sieci, to po pewnym czasie (około 1 godz.) od włączenia, drukarka "znika" z otoczenia sieciowego komputerów i nie reaguje na pingowanie, ale adres MAC drukarki jest widoczny na routerze (w zakładce Wirless association). Chociaż co do ostatniego nie jestem pewien czy router stale śledzi i odświeża zmapowane urządzania wifi, czy są one na bieżąco usuwane z listy po odłączeniu danego urządzenia. W ustawieniach drukarki sieć bezprzewodowa cały czas ma status aktywnej. Prosiłbym o pomoc w zweryfikowaniu czy jest to usterka karty sieciowej drukarki, którą powinienem reklamować, czy problem leży w konfiguracji routera lub ustawień w nasłuchiwaniu portów przez komputery. Dodam, że na wszystkich komputerach są zainstalowane sterowniki, a problem z drukowaniem po pewny czasie od włączenia drukarki pojawia się na każdym komputerze w sieci.

    Z góry dziękuję za pomoc w rozwikłaniu tego problemu.

    Witam
    Mam DCP J715W i po pewnym okresie jeśli jest włączona ,a nie użytkowana status na laptopie ikonki drukarki zmienia się na szary co oznacza ,że jest nie aktywna .
    Jednak po kliknięciu na ikonkę i pojawieniu się okienka drukarki i dwukrotnym kliknięciu ikonki drukarki drukarka uaktywnia się :D
    Brother DCP-7055W - Drukarka sieciowa Brother DCP-7055W "znika" z siec

    Brother DCP-7055W - Drukarka sieciowa Brother DCP-7055W "znika" z siec

    Brother DCP-7055W - Drukarka sieciowa Brother DCP-7055W "znika" z siec


    Chodzi tu o oszczędzanie energii więc sprawdź czy u Ciebie tak nie jest :?:
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witaj,

    dzięki za poradę :) Z tego co pamiętam w moim przypadku opisany przez Ciebie sposób nie pomaga, ale jeszcze postaram się to zweryfikować, jak drukarka przejdzie w ten "stan uśpienia". A czy u Ciebie drukarka odpowiada, kiedy próbujesz ją pingować (polecenie ping "adres_ip_drukarki" w wierszu polecenia) kiedy jest "offline"? Jestem ciekaw jakim kanałem (portem) sterownik w systemie operacyjnym wysyła polecenie do drukarki żeby ją "wzbudzić".

    Jeszcze pytanie do kogoś obeznanego w tematyce sieciowej - czy kiedy urządzenie sieciowe nie odpowiada na pingowanie oznacza, że nie jest w ogóle widoczne w sieci, czy możliwe, że aktywne są tylko inne porty, a port odpowiadający za ping jest nieaktywny?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 26  
    Witam
    Daje się pingować gdy jest uśpiona. Drukarka może pracować w jednym trybie (albo tylko WiFi ,albo tylko USB albo LAN) Jeśli podłączałeś różnie to zresetuj do fabrycznych i ponowna instalacja z oprogramowaniem od drukarki .Najpier oczywiście skonfigurowanie połączenia WiFi z routerem (są tam dwa tryby pracy, nie pamiętam który jest u mnie )
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    No właśnie szkopuł w tym, że u mnie drukarka nie daje się pingować po pewnym czasie gdy przechodzi w tryb "uśpiony" - po prostu znika z sieci. Mój model nie ma gniazda ethernetowego - jest tylko WiFi. Instalację sterowników i konfigurację WiFi robiłem na jednym komputerze połączonym do drukarki przez USB (tak było polecane wg instrukcji), ale instalowałem w trybie połączenia tylko przez WiFi więc powinno być w porządku. Na reszcie komputerów instalowałem sterowniki kiedy drukarka miała już sieć skonfigurowaną. Póki co włączyłem w ustawieniach sieciowych drukarki dodatkowy port - LLTD - wątpie raczej, aby miał on znaczenie w moim przypadku, ale jak drukarka nadal będzie znikać z sieci zrobię tak jak mówisz - ponowna instalacja sterowników bez podłączania drukarki przez USB. Zaczynam nabierać przekonania, że to może być sprawa jakiegoś błędu oprogramowaniu na drukarce lub sterownikach na komputerach.
  • Poziom 26  
    pawelk89 napisał:
    No właśnie szkopuł w tym, że u mnie drukarka nie daje się pingować po pewnym czasie gdy przechodzi w tryb "uśpiony" - po prostu znika z sieci. Mój model nie ma gniazda ethernetowego - jest tylko WiFi. Instalację sterowników i konfigurację WiFi robiłem na jednym komputerze połączonym do drukarki przez USB (tak było polecane wg instrukcji), ale instalowałem w trybie połączenia tylko przez WiFi więc powinno być w porządku. Na reszcie komputerów instalowałem sterowniki kiedy drukarka miała już sieć skonfigurowaną. Póki co włączyłem w ustawieniach sieciowych drukarki dodatkowy port - LLTD - wątpie raczej, aby miał on znaczenie w moim przypadku, ale jak drukarka nadal będzie znikać z sieci zrobię tak jak mówisz - ponowna instalacja sterowników bez podłączania drukarki przez USB. Zaczynam nabierać przekonania, że to może być sprawa jakiegoś błędu oprogramowaniu na drukarce lub sterownikach na komputerach.

    Zresetuj do fabrycznych. Drukarkę połącz przez WiFi z routerem (nie podłączając kompa, tak przynajmniej jest w przypadku mojej ). Jeśli już będzie skonfigurowane połączenie instaluj oprogramowanie na kompie i konfiguruj połączenie z drukarką.
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc. Problem najprawdopodobniej został rozwiązany - okazało się, że wina leży po stronie sieci - włączony 24 godz. na dobę router chyba się przegrzewał i miał problemy z poprawnym identyfikowaniem urządzeń w sieci, albo to zbieg okoliczności bo teraz wszystko działa poprawnie na wszystkich komputerach. W każdym razie wina nie leżała po stronie drukarki. Temat do zamknięcia.
  • Poziom 9  
    pawelk89 sorry za offtopic - jak sprawuje Ci się drukarka? I mam pytanko czy jej skaner jest kolorowy?
  • Poziom 8  
    szemieniov napisał:
    pawelk89 sorry za offtopic - jak sprawuje Ci się drukarka? I mam pytanko czy jej skaner jest kolorowy?


    Sprawuje się rewelacyjnie - praca w małej firmie, nawet na tanich zamiennikach tonerów z allegro nie ma z nią żadnych problemów. Tak skaner jest kolorowy, kopiowanie oczywiście tylko w odcieniach szarości.
  • Poziom 20  
    Paweł czy mógłbyś sprawdzić u siebie czy po otwarciu przedniej pokrywy widoczne są śrubki w miejscach zaznaczonych poniżej?:
    http://prntscr.com/5xq90t
  • Poziom 8  
    @Jericho24: Nie, u mnie też są jakby zatrzaski - nie ma śrubek.