Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Musso 99r. 2.9TD - Silnik zgasł nie chce zapalić

bolekf2 10 Mar 2014 14:55 4962 16
  • #1 10 Mar 2014 14:55
    bolekf2
    Poziom 15  

    Witam mam pewien problem z autem jak w temacie. Siedzi tam silnik jakby bliźniaczy z 2.9TD Mercedesa, ale z inną pompą. Z samochodem było wszystko ok. do czasu kiedy zaczął bardzo dymić na biało + gryzący zapach ropy i zgasł na wolnych obrotach. Teraz nie chce zapalić.
    Jeśli wspomoże się go trochę plakiem odpala i z wciśniętym pedałem gazu na maksa pracuje, ale pomimo trzymania gazu pracuje jakby na wolnych obrotach, nawet w miarę równo, ale bardzo kopci na biało. Kiedy puści się pedał gazu gaśnie.
    Przewody od płynu chłodzącego nie są twarde. W zbiorniczku z płynem nie wytwarza się ciśnienie, sam płyn też jest czysty. Stan oleju i sam olej też wygląda w porządku.
    Tam jest pompa wtryskowa najprawdopodobniej rzędowa, tak wygląda:
    Daewoo Musso 99r. 2.9TD - Silnik zgasł nie chce zapalić
    Czy są jakieś elementy, które mogły ulec uszkodzeniu na samej pompie, czy może objawy wskazują na samą pompę lub zupełnie coś innego np. wtryski?
    Pozdrawiam

    0 16
  • #2 10 Mar 2014 20:32
    Daro122
    Poziom 28  

    Jeżeli rozrząd w porządku na znakach to pompa do naprawy.

    0
  • #3 10 Mar 2014 23:39
    HONDA1969
    Poziom 11  

    Wątpię aby uszkodzeniu uległa pompa wtryskowa... Biały dym nie sygnalizuje nic dobrego, proponuje sprawdzić ciśnienie sprezania lub spuścić olej zdjąć klawiaturę ustawić silnik w pozycji pośredniej od GMP do DMP i zalać do cylindrów po setce nafty, następnie kontrolować czy aby nie spływa zbyt szybko. Dam ci dobrą radę,z takimi usterkami to do mechaniora, no chyba że masz dobry do tego narzędzia/sprzęt. Wykrec jeden wtrysk i zobacz co się dzieje przy próbach włączenia silnika, tylko w okularach!

    0
  • #4 11 Mar 2014 00:09
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Czy podczas pracy motoru na wyższych obrotach lub maksymalnych nadal chmurzy na biało?

    0
  • #5 11 Mar 2014 17:19
    Jackall
    Poziom 26  

    A paliwo jakie? Filtry wymieniane kiedyś? Na próbę można odpalić z butelki z czystą ropką. Oczywiście jeżeli rozrząd na znakach gra. Jeżeli nie pomoże, to stawiam na wtryskiwacze.

    0
  • #6 11 Mar 2014 21:00
    bolekf2
    Poziom 15  

    Ciśnienie od rozrządu 30, 27, 30, 30, 30 Bar.
    Na wyższe obroty się nie wkręca, maks 1000 obr/min.
    Po odpaleniu z plaka, bo bez plaka nie chce sam odpalić, jak się trzyma na maxa gaz, to silnik chodzi na obrotach ok. 1000 obr/min, przy tym bardzo kopci na biało. Jak się gaz puści to samochód gaśnie. Na wyższe obroty się nie wkręca, pracując samodzielnie na ropie.

    0
  • #7 11 Mar 2014 21:14
    trans-serwis
    Poziom 39  

    bolekf2 napisał:
    Na wyższe obroty się nie wkręca, pracując samodzielnie na ropie.
    Gdzieś ciągnie powietrze.

    0
  • #8 11 Mar 2014 21:18
    bolekf2
    Poziom 15  

    trans-serwis napisał:
    bolekf2 napisał:
    Na wyższe obroty się nie wkręca, pracując samodzielnie na ropie.
    Gdzieś ciągnie powietrze.

    Ok. sprawdzę jeszcze to przed wyrwaniem pompy. Więc pompy się nie psują w tych wynalazkach?

    0
  • #10 11 Mar 2014 22:39
    bolekf2
    Poziom 15  

    Paliwo idzie na wtryski tak jak trzeba, przynajmniej na oko. Sprawdzę to ewentualne powietrze i wątpliwe paliwo.

    0
  • #11 12 Mar 2014 21:00
    bolekf2
    Poziom 15  

    Więc wszystko zostało sprawdzone i niestety ale po odkręceniu wakupompy przy zębatce leżała sobie jakaś, dość duża, sprężyna. Po części zdewastowana przez zębatkę pompy i łańcuch. Natomiast obok zębatki leży jakby tulejka o średnicy fi 20mm, nie da się za bardzo jej wyjąć. Więc ewidentnie się coś tam rozsypało.

    Mam pytanie czy na tym kole zębatym do którego przykręca się wałek pompy ma z tyłu, od strony pompy jakieś sprzęgiełko. Ponieważ natknąłem się na takie foto w sieci:
    Daewoo Musso 99r. 2.9TD - Silnik zgasł nie chce zapalić

    Czy te zdjęcie przedstawia budowę koła zębatego od strony pompy? Bo właśnie taką sprężynę lub bardzo podobną wymiarowo i wizualnie, znalazłem walającą się przy zębatce.

    Czy po wyjęciu pompy uda mi się wyciągnąć napędzające je koło zębate z silnika? Siedzi ono na jakimś łożysku, wychodzi w stronę przodu czy tyłu samochodu. Czy może żeby je zdemontować trzeba rozbebeszyć cały silnik łącznie z głowicą?

    Dodatkowo spytam, może ktoś będzie wiedział, ile powinien wynosić kąt wyprzedzenia wtrysku przed GMP w tym silniku? Tak jak dla sprintera 2.9TD 12st. Czy może wartość tutaj ze względu na inną pompę powinna być inna?

    0
  • Pomocny post
    #12 12 Mar 2014 21:38
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.

    0
  • #13 12 Mar 2014 22:31
    bolekf2
    Poziom 15  

    Dzięki wielkie za informacje.
    Jeśli chodzi o demontaż tego cuda, wystarczy demontaż samej pompy, czy trzeba wymontować całą głowicę i osłony łańcucha?

    0
  • #14 12 Mar 2014 22:43
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Nie zdemontujesz pompy beż demontażu tego urządzenia. Podaj jakieś foto.

    0
  • #15 13 Mar 2014 00:25
    bolekf2
    Poziom 15  

    Więc po odkręceniu pompy Vacum widoczne jest koło od tej strony:
    Daewoo Musso 99r. 2.9TD - Silnik zgasł nie chce zapalić
    Po odkręceniu śruby centralnej na wałku pompy i po odkręceniu i wyjęciu samej pompy, to koło będzie już luźne i będzie możliwość wyciągnięcia go? Czy może jest jeszcze dodatkowo zamocowane na jakimś łożysku w korpusie silnika?

    0
  • #16 13 Mar 2014 00:56
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Koło prawdopodobnie jest zamocowane tylko na wałku pompy, bez żadnych dodatkowych łożysk. Żeby zdemontować ten regulator trzeba będzie ściągnąć pokrywę rozrządu. Ale nie jestem pewien bo zdjęć motoru nie widzę.

    0
  • #17 13 Mar 2014 08:01
    Daro122
    Poziom 28  

    Jest na naszym forum manual do tego silnika , poszukaj.

    2
  Szukaj w 5mln produktów