Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję schemat elektronicznego regulatora napięcia

luk_kre 06 Kwi 2005 11:23 7258 15
  • #1 06 Kwi 2005 11:23
    luk_kre
    Poziom 2  

    Jak w temacie zależy mi także na sposobie doboru elementów i opisy itp...materiały które pomogą mi zaprojektować taki regulator lub jakieś gotowe projekty {samochodowy}
    Z góry dziękuję za pomoc!!!
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji... [h]

  • Pomocny post
    #2 06 Kwi 2005 11:37
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam
    Prądnicy czy alternatora?

  • #3 06 Kwi 2005 12:30
    luk_kre
    Poziom 2  

    alternatora

  • Pomocny post
    #4 06 Kwi 2005 13:45
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Znalazłem tylko to:
    http://www.takisnet.org/~abayko/vreg.pdf na PW wysyłam inny regulator napięcia (załącznik jest w formacje .djv)

  • #5 10 Kwi 2005 12:02
    robreg
    Poziom 17  

    Predarorze, czy moglbym prosic takze o taki schemacik na priva?

    Niestety pdf do ktorego link podales nie jest dostepny, a walcze obecnie z problemem ladowania akumlatora alternatorem w Polonezie, gdzie uzwojenie wzbudzenia sterowane jest "plusem" (drugi koniec uzwojenia wzbudzenia jest podlaczony na stale do masy).

    Z gory dzieki za pomoc...

  • Pomocny post
    #6 10 Kwi 2005 12:30
    oloolo
    Poziom 24  

    Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi

    Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem
    http://archiwa.elektroda.net/

    szukajcie a znajdziecie

  • #7 10 Kwi 2005 12:37
    robreg
    Poziom 17  

    Dzieki oloolo, hehe, no głupi błąd bardzo głupi (oczywiście z mojej strony) - zaraz idę oblukać, choć na niewiele mi się przyda niestety :-/

    Chyba zabiorę się za rozgryzanie schematu regulatora APE RA2/DE bo akurat go wypatroszyłem i zastanawiam się, jakie konkretnie zastosowanie ma wsadzony tam potencjometr montażowy (czy reguluje U max ładowania, czy prąd początkowy podawany na uzw. wzbudzenia).

  • #9 10 Kwi 2005 13:15
    robreg
    Poziom 17  

    Dziękować za pomoc jeszcze raz. Zaraz odkopiemy zasobniki ze starymi elementami i wydłubiemy najpóźniej jutro taki regulatorek bo jest konkretny. Szczególnie dobrym pomysłem jest schemat do testowania jego działania (w sumie banalnie prosty, a jednak czasem ciężko wpaść na tak oczywiste rzeczy).

    Nie tracąc czasu, idę wertować archiwa elektrody. Tyle tam fajnych radioelektroników i innych łakoci :-)

  • Pomocny post
    #10 10 Kwi 2005 14:16
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    :arrow: robreg
    _PREDARORZE_ mający od dziś poroże, zamieszcza schemat o który prosiłeś (plik w formacie .djv):

  • Pomocny post
    #11 10 Kwi 2005 20:50
    robreg
    Poziom 17  

    _PREDATOR_ napisał:
    :arrow: robreg
    _PREDARORZE_ mający od dziś poroże, zamieszcza schemat o który prosiłeś (plik w formacie .djv):

    Przepraszam za nędzną literówkę Predatorze i dzięki za schemacik - płytka już czeka na wydanie do wykonania. Pozdrawiam.

  • #12 12 Kwi 2005 03:31
    robreg
    Poziom 17  

    oloolo napisał:
    Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem
    http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie


    Chciałem się pochwalić moim najnowszym "dzieckiem" - regulatorem napięcia zbudowanym wg schematu z Radioelektronika 2/1985 wygrzebanego z archiwum elektrody. Układ zmontowałem na płytce uniwersalnej ale chyba nie wyszło mi to najgorzej - ważne że na stanowisku próbnym spisywał się znakomicie, testy samochodowe przeprowadzę jutro.

    Poszukuję schemat elektronicznego regulatora napięcia

    Poszukuję schemat elektronicznego regulatora napięcia

    Co napewno jest do poprawy to wymiana radiatora na mniejszy, ale na razie tylko taki nawinął mi się pod rękę.

    Pozdrawiam

  • #13 12 Kwi 2005 23:40
    tomasj41
    Poziom 14  

    daj znac jak bedzie się sprawował

  • #14 13 Kwi 2005 00:05
    Piotr Pajkert
    Poziom 31  

    Witam!
    Ja mogę powiedzieć, jak się ten układ sprawuje. Jeździłem Fiatem 125p na takim (dokładnie) regulatorze - lata 1985-89 na taksówce oraz lata 1990-94. Sprytny jest układ uzależniający nap. ładowania od temperatury pod maską. Układ jest super, pod warunkiem prawidłowego wyregulowania. Chyba jest to dokładnie opisane w artykule.
    Cześć!

  • #15 13 Kwi 2005 01:54
    robreg
    Poziom 17  

    Ano jak Piotr napisał działa tak jak na regulator przystało. Działa bardzo dobrze ale...

    Zbaczając z tematu odpowiedzi, muszę powiedzieć, że trochę mi mina zrzedła, gdy dziś zobaczyłem w akcji w kolegi Polonezie Atu Plus GSI alternator 12V 70A. Czemu zapytacie? (gwoli wyjaśnienia w Polonezach w całej ich historii w polskich silnikach były używane alternatory na początku 44A, potem 55A w modelu Caro, na typie 70A w modelach Caro / Atu Plus dedykowanych do klimatyzacji kończąc)

    Obecnie w swoim samochodzie (Polonez Caro GLI) wykorzystywany przeze mnie alternator stary niemalże jak świat 12V 44A Zelmotu który prócz niskiej wydajności prądowej ma także minus w postaci tego, że ładuje on defacto powyżej 1500 obrotów silnika (od takiej prędkości obrotowej można spodziewać się ładowania z jako taką wydajnością - bez odbiorników da się zaobserwować na naładowanym akumlatorze napięcie rzędu 14,2V - na wolnych obrotach jest to niestety tylko ok. 13,1V)

    Co zaś dziś zobaczyłem w samochodzie kolegi? Miernik podłączony do akumlatora, a na zaciskach tegoż napięcie 14,2V począwszy od wolnych obrotów na pułapie 4000 obr/min. kończąc (bardziej go nie kręciłem bo sensu nie było). Wnioski są dwa: Pierwszy to taki, że układ zmontowany wg schematu zadziała praktycznie od razu (dobrze jest użyć mocnych diód zabezpieczająćych tranzystor mocy oraz blokujących wsteczne napięcie pomiędzy zaciskami 31 i 67 - użyłem za słabych w pierwszej wersji i dioda blokująca wsteczne napięcie wyparowała w momencie zatkania tranzystora wykonawczego - obecnie dla bezpieczeństwa ciut na wyrost użyłem dwóch diód BYP660-100R i układ działa bez zarzutu) Wniosek drugi: nawet najdoskonalszy regulator napięcia nie zastąpi wydajnego generatora.

    Kończąc ciut przydługi wywód polecam jednakże układzik do zmontowania - mnie kosztował wszyskiego 4pln + płytka + radiator więc bardzo się opłaca jako rozwiązanie stabilne i sprawdzające się w działaniu.

  • #16 13 Kwi 2005 10:06
    Piotr Pajkert
    Poziom 31  

    Witam!
    Zapomniałem nadmienić, że układ elektroniczny - jeśli jest zamontowany pod maską - powinien być w obudowie hermetycznej. Przy myciu silnika, lub jazdy po kałużach, wiadomo. We fiacie wykorzystałem oryginalną obudowę reg. nap., tak jak w artykule. Fiata sprzedałem, a w Polonezie jest już alternator z regulatorem. Tranzystor mocy jest letni, bo pracuje impulsowo.
    Cześć!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME