Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

maciejkaa 10 Mar 2014 18:02 6714 27
  • #1 10 Mar 2014 18:02
    maciejkaa
    Poziom 8  

    Witam wszystkich, posiadam w pewnym miejscu 2 kamerki oraz rejestrator HQVISION. Chciałbym mieć wgląd do kamer w każdym miejscu gdzie jest dostęp do internetu. Problem głownie leży w rodzaju internetu jaki mam dostarczony w to miejsce. Jest to bezprzewodowy internet szerokopasmowy PPPOE od netii z dynamicznym IP. Poczytałem i dowiedziałem sie co nieco że z tym IP niezbedne jest wykupienie domeny, wiec wykupiłem domenę w serwisie ipbaza na serwerach dyndns.org. Przysłali mi 'instrukcje' konfiguracji itp. No to kupiłem router tp-linka, przeznaczony do tego rodzaju internetu, z obsługą dyndns.org, skonfigurowałem wg połączenia szerokopasmowego, utworzyłem sieć lokalną i wziałem sie za konfigurację rejestratora i routera wg zaleceń. Skonfigurowalem lecz nadal nie miałem podglądu w innej sieci, więc napisałem do działu obsługi technicznej gdzie polecono mi sprawdzić dostepnosc portów na które przekierowuje rejestrator. Korzystając ze strony sprawdziłem że port 80 i inne są zablokowane. Przeczytałem na internecie, że dostawca czasem blokuje więc chwycilem za telefon i zadzwoniłem do netii i dowiedziałem się że oni nic nie blokują i mam szukać problemu gdzie indziej. Dodam że odblokowałem owe porty w zaporze systemowej, wyłączyłem windows defender, dodam że komp pod który jest podłączony router nie ma wgranego zadnego antyvira więc zaden program juz mi nie blokuje tych portów. Wyłączyłem firewall w routerze oraz dodałem te porty w zakładce 'forwarding'. Na interfejsie rejestratora jest przy porcie napis 'aktywny', lecz na powyżej wspominanej stronie wskazuje mi nadal że jest zamknięty.. i tutaj moje pytanie do was - jak to jest z tym przekierowywaniem portów w tego rodzaju sieciach ? bo przeszukałem cały internet i nie na trafiłem na podobny problem z polaczeniem szerokopasmowym. W razie czego mam porobione screeny wiekszosci konfiguracji, w razie potrzeby mogę wstawić.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam

    0 27
  • #2 10 Mar 2014 18:23
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    maciejkaa napisał:
    Wyłączyłem firewall w routerze oraz dodałem te porty w zakładce 'forwarding'

    Pokaż screen. Jaki adres w sieci lokalnej ma ten rejestrator?
    maciejkaa napisał:
    bo przeszukałem cały internet i nie na trafiłem na podobny problem z polaczeniem szerokopasmowym.

    Nie żartuj... Na samej Elektrodzie na forum sieci to z kilka procent wątków rozwija się wokół tematu przekierowań portów.

    Co do podglądu kamer - Poza portem 80/tcp zapewne trzeba przekierować jeszcze inne porty/zakresy. Których - poszukaj w instrukcjach. Jeśli jest to jedyny host w sieci lokalnej "oferujący" swoje usługi na zewnątrz, być może łatwiej (chociaż mniej bezpiecznie) będzie skorzystać z DMZ.

    0
  • #3 10 Mar 2014 18:43
    maciejkaa
    Poziom 8  

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    oprócz 80 należy przekierować 8000 oraz dowolny z zakresu 1024-2048 bądź 554. Dodałem wszystkie te porty i żaden z nich nadal nie jest odblokowany

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    0
  • #4 10 Mar 2014 18:46
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Masz włączone UPnP na routerze?

    0
  • #5 10 Mar 2014 18:50
    maciejkaa
    Poziom 8  

    tak, mam enabled, oto co pokazuje rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    0
  • #6 10 Mar 2014 18:53
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Czy wpisy dla hostów 0.101, 0.200, to poprzednie przydziały dla tego samego rejestratora? Czy są jeszcze jakieś urządzenia w sieci?

    0
  • #7 10 Mar 2014 18:55
    maciejkaa
    Poziom 8  

    poprzednie przydziały, teraz rejestrator ma nadaną koncówkę 150
    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    poza rejestratorem nie ma innych urządzeń w sieci

    0
  • #8 10 Mar 2014 19:03
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Jak wygląda status routera? Na WAN-ie masz publiczne IP?

    0
  • #9 10 Mar 2014 19:07
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Uruchom ponownie router i rejestrator, żeby się uprzątnęło w pamięci, bo obecnie np. port 80/tcp masz zewnętrznie widoczny jako port 35009/tcp (chociaż z drugiej strony, może to i lepiej, ale zależy to od tego, czy dołączone/zintegrowane oprogramowanie poradzi sobie ze zmienionymi portami/da sobie ustawić). Na coś trzeba się zdecydować, albo przydzielanie po UPnP, albo przekierowania ręczne, bo się będą takie cuda działy (nie wiadomo do końca, jaki wpływ "zauważenie" przekierowania UPnP po stronie rejestratora ma na obsługę przekierowania ręcznego na standardowym porcie). Na początek wyłącz może UPnP na obydwu urządzeniach.

    0
  • #10 10 Mar 2014 19:08
    maciejkaa
    Poziom 8  

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    tak to wygląda

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    problemem jest, że jestem w miejscu w którym jest sie główny komp i kamery znajduje sie jakies 10 km od mojego domu więc teraz nie skocze na pewno ;P chcę się dowiedzieć jak najwiecej potencjalnych błędów i będę kombinował, może pojadę tam w czwartek, lub w środę popołudniu

    0
  • #11 10 Mar 2014 19:28
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Coś odpowiada na porcie 80 i nie jest to router TP-linka

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    0
  • #12 10 Mar 2014 19:43
    misiekmwm
    Poziom 14  

    a port 80 nie jest przekierowany na ip 200?

    0
  • Pomocny post
    #13 10 Mar 2014 19:51
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    misiekmwm napisał:
    a port 80 nie jest przekierowany na ip 200?

    Ale statycznie przekierowałeś go na 150, więc najwyraźniej to przekierowanie jest pierwsze na liscie (albo to z obrazka stworzone przez UPnP już jest nieaktualne).

    0
  • Pomocny post
    #14 10 Mar 2014 19:55
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Jak sami widzicie coś tam odpowiada na porcie 80. Nie znam loginu ani hasła ale nie jest to router.

    1
  • #15 10 Mar 2014 20:00
    maciejkaa
    Poziom 8  

    nie rozumiem, jak coś odpowiada na tym porcie ? tzn że jest odblokowany ? ja ogólnie w tych sprawach nie obcuje na codzień i wiele pojęc z tej dziedziny jest mi obce :)

    0
  • #16 10 Mar 2014 20:05
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Sam widzisz po moim obrazku. Jest login i hasło którego nie znam.

    0
  • #17 10 Mar 2014 20:13
    maciejkaa
    Poziom 8  

    też wklepałem ten adres w pasek i wyskoczyło mi okno logowania, wpisałem dane logowania do rejestratora - nic, dane do serwera - nic. Co to może byc w takim razie ?

    0
  • #18 10 Mar 2014 20:27
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Tego to już nie wiem.

    0
  • #19 12 Mar 2014 21:22
    maciejkaa
    Poziom 8  

    czy to oznacza że port 80 jest w jakimś stopniu otwarty ? bo ja tez nie mam pojecia co to jest, w sieci jest tylko 1 komputer, router oraz owy rejestrator, wpisywalem wszystkie mozliwe loginy i nic..

    0
  • #20 13 Mar 2014 19:45
    maciejkaa
    Poziom 8  

    postanowiłem zadzwonić do netii i dowiedzieć się jakie są poczynania aby uzyskać stałe ip i chyba sie zdecyduje i tu moje pytanie do was - jakie wtedy będą działania w pzypadku stałego ip ? z dynamicznym skapitulowałem, odżałuję dyszke dziennie, pozdrawiam

    0
  • #21 13 Mar 2014 19:55
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Ale w temacie przekierowań nic Ci to nie zmienia... Skoro dynamiczny DNS działa poprawnie, to wg mnie zbędny "luksus". Na początek zapoznaj się ze strukturą sieci - co jest podłączone, do czego (bo może o czymś nie wiesz) - my w tym Ci nie pomożemy. Potem istotne dla Ciebie z okazji przekierowań urządzenia zaadresuj ręcznie lub sparuj po MAC do statycznej dzierżawy adresu w DHCP. W przypadku ręcznego zaadresowania postaraj się, żeby pula DHCP nie obejmowała tego adresu. Skonfiguruj właściwie przekierowania wg wskazówek jw. i nie ma bata, musi działać...

    0
  • #22 13 Mar 2014 20:05
    maciejkaa
    Poziom 8  

    rozumiem, jutro postaram sie być tam na miejscu i podziałac wg Twoich wskazówek, ale pytanko jeszcze mam takie - czy jezeli teraz mam nieodblokowane porty to czy w przypadku posiadania stałego ip to też będzie miało na to wpływ ? czyłatem coś o wykorzystaniu opcji DMZ i to wystarczy. A co do struktury sieci to wygląda tak - mam modem 2 metry nad ziemią,z którego idzie kabel (zwykły komputerowy) do urządzenia (coś jak zasilacz, adapter) z niego kabel idzie do wtyku WAN w routerze, zaś do 2 portów są przyłączone komputer oraz rejestrator.


    a to co napisałeś o sparowaniu adresów MAC itp w DHCP to wszystko konfiguroacja routera tak ? wybaczcie banalne pytania ale jak już wspominałem nie za bardzo sie znam na tych wszystkich sieciach, ale chyba zaczne :)

    0
  • #23 13 Mar 2014 20:18
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    maciejkaa napisał:
    czy jezeli teraz mam nieodblokowane porty to czy w przypadku posiadania stałego ip to też będzie miało na to wpływ

    Owszem, stałe IP daje Ci tylko tyle, że nie musisz używać dyndns, bo adres publiczny nie zmienia Ci się. Porty i tak trzeba przekierować.
    maciejkaa napisał:
    czyłatem coś o wykorzystaniu opcji DMZ i to wystarczy

    Wspominałem Ci już o tym - post #2 - DMZ daje Ci tyle, że przekierowuje cały ruch przychodzący na konkretne IP w sieci lokalnej. Dobre - bo nie trzeba bawić się za każdym razem z przekierowaniami - i niedobre - bo wystawia wszystkie porty hosta na świat. W przypadku systemu, nad którym dajesz radę w pełni zapanować to nie jest duży problem, ale przy takim "gotowcu" jak w rejestratorze - pewności do końca nie ma, co i komu wystawia. Twoja decyzja.

    0
  • #24 13 Mar 2014 20:33
    maciejkaa
    Poziom 8  

    rozumiem, czyli nadal będe musiał dążyć do tego aby mieć port open w teście zablokowanych portów. Czy sie mylę ?bo w zakladce forwarding mam te porty ustalone jako przekierowywane jednak nadal w teście pokazuje mi jako zablokowany. Dzięki za rady jutro jeszcze coś spróbuję pokombinować


    Witam, jestem na miejscu i próbuję sie ustosunkować do waszych wskazówek tylko za bardzo nie wiem o co chodzi. W zakładce DHCP w client list nie pokazuje mi w ógole rejestratora tylko PC, lapka oraz smartfona, poniżej wrzucam zdjecia ustawienia DHCP oraz Network/LAN oraz Network/MAC Clone

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer


    dodam jeszcze, że po podłączeniu internetu bezposrednio z anteny(bez sieci routera) tylko port 80 był odblokowany,a gdy podłaczylem ponownie router był zamknięty ale port 443 w ustawieniach forwarding adresu ip komputera (.102) albo laptopa(.101) pokazywał mi się jako open, lecz w ip rejestratora .150 juz jako closed . W konfiguracji rejestratora nie mogę zaznaczyć opcji DHCP. Wstawiam również zdjęcie zakladki UPnP, wygląda to teraz tak

    rejestrator HQVISION - brak podglądu z kamer

    mam nadzieje że przejrzyście to piszę i coś wam się rozjaśni przez takie szczegóły :P

    0
  • #25 18 Mar 2014 20:33
    maciejkaa
    Poziom 8  

    odświeżam, zależy mi na tym podglądzie, co robię nie tak, dodam że jak ostatnio przy tym grzebałem przyszedł mi na email taki o to komunikat z domeny ipbaza Urządzenie dla domeny ferma.ipbaza.pl ostatni raz zgłosiło się do systemu 2014-03-14 11:44:46 . Czy to oznacza że w jakis sposob miałem dostep do podglądu ?

    0
  • #26 18 Mar 2014 20:47
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet

    Konfigurację IP rejestratora masz ustawioną manualnie, więc Ci nie pojawi się w dzierżawach DHCP (client list).

    maciejkaa napisał:
    gdy podłaczylem ponownie router był zamknięty ale port 443 w ustawieniach forwarding adresu ip komputera (.102) albo laptopa(.101) pokazywał mi się jako open, lecz w ip rejestratora .150 juz jako closed

    Tego kompletnie nie rozumiem - co, jak i do czego testujesz.
    Z wartości UPnP wynika, że masz prawdopodobnie wszystkie potrzebne porty przekierowane, Nie sugeruj się jakimś testem otwarcia portów, tylko próbuj się zalogować z zewnątrz do rejestratora - koniecznie "z zewnątrz", z innej sieci/połączenia GSM.

    maciejkaa napisał:
    taki o to komunikat z domeny ipbaza Urządzenie dla domeny ferma.ipbaza.pl ostatni raz zgłosiło się do systemu 2014-03-14 11:44:46 . Czy to oznacza że w jakis sposob miałem dostep do podglądu ?

    Nie, to może oznaczać dwa różne stany (nie wiem, jaki był cel tego komunikatu wg projektantów systemu) - odnotowuje zdarzenie, kiedy rejestrator odświeżył swój wpis w dynamicznym DNS albo zgłasza fakt, że od pewnego założonego okresu nie było zdarzenia odświeżenia wpisu w dynamicznym DNS.

    0
  • #27 24 Mar 2014 20:45
    maciejkaa
    Poziom 8  

    czyli w opcjach DHCP nic nie zmieniać ? pozostawić uaktywniony. A w opcjach LAN IP Adress ustawić adres ip routera tak ? w moim przypadku .100

    dalsza część wiadomości od dostawcy domeny :

    Jeżeli po zalogowaniu do ipbaza.pl okaże się, że urządzenie jest zalogowane w systemie prosimy o zignorowanie tego powiadomienia. W innym przypadku prosimy o sprawdzenie konfiguracji sieciowej dla Twojego urządzenia.

    Najczęstsze przyczyny otrzymania tego komunikatu.

    1. Nieprawidłowa konfiguracja urządzenia.
    2. Nieprawidłowa konfiguracja sieci po stronie użytkownika.
    3. Brak (nawet chwilowy) dostępu do Internetu.
    4. Zanik (nawet chwilowy) zasilania urządzenia.

    0