Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III, problem z centralnym zamkiem (nie fabrycznym)

06 Kwi 2005 11:38 2480 12
  • Poziom 11  
    Witam,

    mam jakis tam centralny zamek - na pewno nie fabryczny pneumatyczny - taki juz byl jak kupilem auto. Do dzis dzialal prawie ze OK. Wczraj przyjechalem i auto sie normalnie zamknelo z polota, alarm sie uzbroil, ale na drugi dzien alarm sie wylaczyl ale dzwi sie nie otworzyly. Nawet po przekreceniu kluczyka w dzrzwiach, otwieraja sie tylko te jedne dzrzwi (kierowcy). Prawe przednie nigdy nie otwieraly calego auta. Gdzie szukac usterki ?
    czy to mogla pasc centralka ?
    prosze o wskazowki
  • Poziom 25  
    Poszukaj na początek sterownika od zamka centralnego, natępnie zobacz czy jest w nim zasilanie, dobra masa i czy dochodzi sterowanie z centralki alarmu.
  • Poziom 34  
    Jeżeli jest pneumatyczny to może być uszkodzona rurka ster.pompa jeżeli jest.Centr.napewno fabryczny.Szukaj dziury.
  • Poziom 11  
    zasilanie powino byc caly czas ?
    jakie sa impulsy z centrali alarmu, tzn jak dlugie, przypuszczam ze to bedzie + kilka V ?
  • Poziom 25  
    Zasilanie ma być cały czas na sterowniku zamka centralnego.
    Impulsy z alarmu są około 3 sekund i jest to sterowane masą.
  • Poziom 11  
    (niestety) zanim zabralem sie za roskrecanie tapicerki aby sie dostac do centralki zamek zaczol dzialac :D
    ale mam teraz inne zmartwienie bo z nieznanych przyczyn uruchamia sie alarm (Legend). Poprostu sobie wyje nie wiedzac co go sprowokowalo do tego :(
  • Poziom 10  
    Ja bym stawiał na przepalony bezpiecznik w obwodzie centralnego zamka.
  • Poziom 15  
    Z treści twoich postów można wywnioskować, że krasnoludki sa na świecie i raz psują sterowanie zamkiem, później naprawiają i psuja alarm. Przepraszam za ironizowanie, ale zastanów się chwilę, czy mółbyś cokolwiek doradzić komuś gdyby ci powiedział że od czasu do czasu w kranie coś brzęczy? Podobnie można się wypowiadać na temat przyczyn włączania się alarmu. Trzeba po prostu zacząć trochę główkować i na poczatek odłączyć czujniki wymagające zasilania: podczerwieni, ultradźwiękowe, uderzeniowe lub jakie tam masz. Jeśli nic nie pomoże odłącz pozostałe czujniki. Jeśli nadal się będzie włączał to wyrzuć centralkę lub spróbuj naprawić. Jeśli nie potrafisz samodzielnie niczego z tych rzeczy zrobić to nie pisz na forum, tylko wal do fachowca.
  • Poziom 11  
    Kiedy tez alarm sam wył, ale odlaczenie czujnikow ultradzwiekomych rozwiazalo sprawe. Kilka m-cy byl spokoj, ale po tym jak skonczyly sie problemy z c.zamkiem, zaczely sie ponownie z alarmem :D

    wiem ze to smiesznie brzmi, ale coz, bylem juz w 2 roznych serwisach (jeden nawet kiedys montowal takie alarmy - Legend) ale chlopaki niestety problemu (jak widac) nie rozwiazali do konca, a jeszcze zostawili straszny balagan z kablami. Zeby sie do bezpieczniow dostac, musialem sie przepychac przez jakies dziwne kable.

    Musze troche czasu wygospodarowac i wydrzec ta centralke i moze sie okaze co w trawie piszczy.
  • Poziom 11  
    czujniki ulktadzwiekowe wylaczone - nie bylo z nimi problemu a gdzie moge szukac czujnika uderzeniowego (wstrzasowego)?
    alarm to American Legend 9218, oraz gdzie moze byc uklad rozlaczajacy zaplon?

    Dodano po 57 [sekundy]:

    czujniki ulktadzwiekowe wylaczone - nie bylo z nimi problemu a gdzie moge szukac czujnika uderzeniowego (wstrzasowego)?
    alarm to American Legend 9218, oraz gdzie moze byc uklad rozlaczajacy zaplon?

    z centralka od alaru wyglada ze wszystko OK - zasilanie jest, wszyskie styki czyste itp.
  • Poziom 25  
    Witam, co do zamków to sprawdź czy ci po zimnie od mrozu nie popękały przewody pomiędzy karoserią a drzwiami, co do alarmu to zobacz włączniki krańcowe klap, najlepiej tak jak radzi przedmówca odłączyć wszystkie czujniki dodatkowe potem krańcowe.
    Chciał bym tym fachowcom co u nich byłeś chociaż przez pięć minut popatrzeć na ręce jak montują alarm lub usuwają usterkę, piszę krótko po co jeździsz do takich paprochów (bez urazy) inaczej tego nie mogę nazwać jak można zostawić bałagan w przewodach itd.....
  • Poziom 11  
    z czujnikami krancowymi i utradzwiekami nie ma problemu - udalo sie je odpiac, ale nadal czasami wyje. Chyba jeszcze jest cos jeszcze (jakis czujnik) bo jak np udeze w szybe przednia to odrazu wyje, ale nie wiem gdzie jest ten czujnik ani jak moze wygladac, po kablach ciezko jest go zlokalizowac, a nie chcial bym ciac kabli a pozniej bawic sie z ich lutowaniem, bo niezbyt wygdnie sie tam do nich dostac.

    A to ze do takich "fachowcow" trafilem - hmm
    skad moglem wiedziec ze tak to zostawia?
    bylem tam tylko raz. Za 2. razem pojechalem gdzie indziej - ale tez nie poszaleli zabardzo. Wiem teraz gdzie nie jechac. Troche sam to uporzadkowalem, na tyle ile sie dalo ...
  • Poziom 15  
    Zlokalizowanie czujnika wstrzasowego nie będzie trudne, jeśli zdobędziesz opis podłączenia swojego alarmu. Wyciągajac kolejno wtyczki od czujników, też trafisz która wtyczka jest właściwa - gdy po uderzeniu w szybę nic nie będzie wyć. Czujniki zawieraja w sobie troche elektroniki, a jej uszkodzenia nie daje się zbadać gołym okiem, więc metoda lokalizacji uszkodzeń przez odłączanie kolejnych obwodów jest skuteczna i daje pewne wyniki.