Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Espero 1.5-97r-benzyna/gaz - po 15min zapala się Awaria systemu wtrysku

lord_rum 10 Mar 2014 20:14 2022 15
  • #1
    lord_rum
    Level 10  
    Witam, postaram się opisać najdokładniej jak się da. Zacznę od początku. Dwa miesiące temu kupiłem ten samochód. Żadnych problemów do tej pory ( stan igła DOSŁOWNIE ;) ). Pierwszy raz tydzień temu zapaliła się lampka (jak w załączniku). Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Następnie po jakiś 3 min zapaliłem i dalej się świeciła. Przejechałem 500m i zgasła... Kilka dni później znów się zapaliła i zanim się zatrzymałem to zgasła. Był spokój przez dłuższy czas, aż 3 dni temu zaczęło się powtarzać to częściej. Regularnie - odpalam na benzynie (8 sek.) dodaje gazu by przełączył się tryb. Jadę do roboty i po 13 min zapala się ta przeklęta lampka. Oczywiście jeżdżę na LPG. Instalacja profesjonalna i gwarancja na 5 lat.

    W razie problemów udzielę innych informacji.
    Pozdrawiam
  • #2
    autoas
    Level 42  
    lord_rum wrote:
    W razie problemów udzielę innych informacji

    No podaj jaki kod błędu?
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    autoas wrote:

    No podaj jaki kod błędu?

    A po co i na co? Standardowo, emulacja sondy. Pozostaje jeździć dopóki nie ma innych anomalii.
  • #4
    lord_rum
    Level 10  
    Kod błędu podam jutro. Chciałbym usunąć problem bo mam złe doświadczenia tego typu. Zapalająca się usterka troszkę denerwuje oczy ;). Natomiast co do emulacji sondy. ehhm... Powiem tak. Jestem leszczem w te sprawy... Podpowiedzcie co, gdzie, jak, i w co ;)
  • #5
    lord_rum
    Level 10  
    Mam problem. Gdzie mogę znaleźć kostkę do sczytania błędów ?
  • #6
    Jezzman
    Level 21  
    Gniazdo diagnostyczne czyli gniazdo ALDL znajduje się w nogach pasażera, po prawej stronie w plastiku :)
  • #7
    lord_rum
    Level 10  
    Podaję numery błędów:

    12 i 32
  • #8
    Jezzman
    Level 21  
    Błąd nr 12 to taki choćby kod startowy ;d a błąd nr 32 to błąd zaworu recyrkulacji spalin czyli egr. Choć z tego co pamiętam to błąd 12 oznaczał jeszcze czujnik położenia wału korbowego ale takiego czujnika w espero z tego co pamiętam to nie ma ;)
  • #9
    lord_rum
    Level 10  
    Dobra panowie podsumowując. Jakaś diagnoza ? Może lekarstwo ? Bezpiecznie jest jeździć?

    Dodano po 37 [minuty]:

    Dobra poczytałem trochę. Teraz z korygujcie mnie jeśli bym pisał głupoty... Trzeba odkręcić ten wihajster i przeczyścić ( jeśli jest jeszcze w dobrym stanie ). Drugą sprawą jest czy trudno się go wyjmuje? Ile czasu zajmuje wyjęcie itd... Ostatnią sprawą jest czy warto się bawić w czyszczenie jak nowy kosztuje aż 30zł. LINK http://allegro.pl/daewoo-espero-1-5-16v-zawor-egr-recyrkulacji-i3969738474.html
  • #10
    Jezzman
    Level 21  
    Spróbuj odkręcić i wyczyścić ;) Z tego co pamiętam to on trzyma się na dwóch śrubach i jest łatwo dostępny ( przynajmniej w nexii ) w espero powinno być podobnie. Ten egr z linku nie jest nowy ale to już szczegóły :D Spójrz pod maskę i szukaj zaworu egr, i do dzieła.
  • #11
    karol5608
    Level 28  
    A ja bym spróbował wyłączyć gaz i jeździć ze 2 dni na próbę na benzynie. U mnie ten błąd generowała instalacja. Mam nexie 1.5 16V taki sam silnik jak w espero, i po wyrzuceniu gazu przestały się pojawić jakiekolwiek błędy.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    EGR w tym silniku nie wygeneruje błędu. Z tej prostej przyczyny że to toporne podciśnieniowe ustrojstwo, bez żadnej kontroli zwrotnej położenia tłoczka. Można to bezkarnie zaślepić dla świętego spokoju.
  • #13
    karol5608
    Level 28  
    W tych silnikach podejrzewam, że większość EGR jest zaślepiona. Nie mniej jednak źle ustawiona instalacja gazowa jest w stanie wywołać ten błąd. Sterownik silnika na podstawie danych z sondy lambda i map sensora weryfikuje działanie EGR-a.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    karol5608 wrote:
    W tych silnikach podejrzewam, że większość EGR jest zaślepiona. Nie mniej jednak źle ustawiona instalacja gazowa jest w stanie wywołać ten błąd. Sterownik silnika na podstawie danych z sondy lambda i map sensora weryfikuje działanie EGR-a.

    Nie do końca. A raczej wcale nie. Sonda tam jest jenoprzewodowa - czyli jak wiadomo czasem działa, czasem nie - chodzi o try "praca w pętli zamkniętej", "praca w pętli otwartej. Sterownik silnika ignoruje ją w warunkach nieustalonych - np. zimny silnik, a zaczyna badać napięcie na niej w momenice kiedy uzna że rozgrzała się wystarczająco. Przy zasilaniu samochodu gazem 1 generacji pojawiają się głupoty sonda melduje sterownikowi zupełnie coś ninnego, niż ma on u siebie jako wartości wymagane - co jest zupełnie normalne, jako że niestety sprzężenie zwrotne w postaci czujnika EOS w żaden sposób nie bierze udziału w regulowaniu ilości gazu w mieszance paliwowo/powietrznej. I stąd te cyrki - sterownik nabiera odejrzeń że to EGR się nie domknął i stąd ilośc tlenu w spalinach jest inna niż w/g niego być powinna. Radą na to może być albo założenie emulatora sondy, albo jak w Oplach z Multekiem zasymulowanie jej awarii, poprzez zwarcie do masy.
  • #15
    karol5608
    Level 28  
    Skoro autor pisze, że instalacja profesjonalna i to na gwarancji to nie dopuszczam myśli że emulatora tam nie ma. A emulacja masą zapali lampkę po nagrzaniu silnika, sonda uszkodzona. Niech pojeździ na benzynie i zobaczy co się będzie działo. I jaka dokładnie jest tam instalacja?
  • #16
    ZeeWolf
    Level 28  
    Takie samo auto, takie same objawy. U mnie winna była rozwalona sonda lambda (dosłownie, zrobiła się z niej grzechotka ;)). Po wymianie na nową jeszcze ani razu nie zaświecił CE. Z drugiej strony - jeździłem z tą przypadłością niemal 3 lata i nic złego się nie działo.